Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
od jisté německé firmyněmecká = nacistická? Eh...
Proc myslis, ze US automobilovy prumysl dostal za prvni ropne krize od Japoncu takovou tafku? Proste prestal fungovat tehdejsi recept na vyrobu auta.
1250 kg oceli
200 kg litiny
100 kg plastu
50 kg textilii
20 kg skla
20 kg plastu
Vse vemte do velke haly, obklopte to hlouckem lidi v monterkach a povozte to po pasu po obvodu haly. Vysledek odvezte ven na plochu, nechte chvili odstat a pak odlifrujte nekam do autosalonu.
Vysledek? Treba neco takoveho. Predimenzovany motor, primitivni automaticka prevodovka, do nekterych mist v kufru se nedalo dosahnout, jizdni vlastnosti lode, bezpecnost katapultu, spotreba tanku, slicovani dilu takove, ze do mezery mezi dvermi a blatnikem sly strcit prsty. Na druhou stranu extremni pohodli, spolehlivost naddimenzovane techniky, jednoduchost vyroby.
Jeste zkraje devadesatych let, kdyz se inzenyri od nas fabriky vydali "na zkusenou" po US chemickach, vratili se s rozsirenyma ocima a jednoduchym zaverem "kdybysme se meli ridit jejich zvyklostmi a normami, vsichni nas tady ukamenujou". To, na co se tady vymyslely sila, pneudoprava, odlucovace na kanalizaci, spalovaci stanice na odplyny, tam normalne lezi na betonovych plochach a lifrujou to bagrama. Vysledek mentality tvarovane levnymi surovinami a velkymi rozmery zeme.
přesnost měříme přiložením výrobku na výkresDoufám, že používají jednu z těch skvělých tiskáren, která, když se obsah nevejde do tisknutelné oblasti, tak ho zmenší
u letadel je už několikátý kus sériový, tedy nedělá se desítky až stovky prototypů a velkosérie je to, co je u aut zaváděcí série a většinou výrazně méně.Kdyby několikáty, často je to už ten třetí, první jde na zátěžové zkoušky, druhý na letové. U Boeingu 747, pokud si dobře pamatuju, byl dokonce jen jeden prototyp, na kterém se dělaly oba druhy testů. A pak ho po zkontrolování a dovybavení prodali aerolinkám (i když mám pocit, že jen jako cargo verzi), protože ani firma jako Boeing si nemohla dovolit dát tak drahou potvoru jen tak do šrotu nebo do muzea.
Tiskni
Sdílej: