abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 563 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.10.2010 01:43 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Famy of WM7 a Androidu vidim jako uplnou blbost. Ani generalni reditel si nemuze bez extremnich okolnosti dovolit takovou zmenu. Nokia neni firma pred konkurzem, ale firma, ktera si vlastni nepruznosti zpusobila problem, kterej s vetsim uplatnenim penez a schopnosti jeste muze napravit.

    Osobne doufam v MeeGo tablet s dualcore ARMem nebo superuspornym dualcore atomem nekdy behem pristiho roku.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 11:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Já to taky vidím jako blbost (Nokia se taky tak vyjádřila a i Engadget to uváděl na pravou míru), ale od tohohle článku se to mezi bloggery docela rozšířilo. No a mezi různými fandy WM/Androidu (čti: magory ^.^) se bere každá příležitost ke kopnutí si do konkurence.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 15:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Totalni blbost, diky Nokii jiz Symbian neni takovym jakym byl. Kdo si pamatuje Symbian na Psion apod. tak mi jiste da za-pravdu. Nokie proste nyni nestiha vyvijet a jeji spickove smartphone jsou o rad horsi nez ty od konkurence.

    WP7 nic nezmeni, totalni uzavreny system ala IOS tedy nebrat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 15:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Totalni blbost, diky Nokii jiz Symbian neni takovym jakym byl.

    Jo, nejmenuje se EPOC, je open-source a používá se na nejvíce chytrých telefonech vůbec. ^.^ (Psion jsem chvíli používal a nebyla to tak docela radost.)

    ...jeji spickove smartphone jsou o rad horsi nez ty od konkurence.

    Typicky N900. -_-

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 16:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Původní PSION pracoval s EPOC, tedy SYMBIANem a používal jsem ho jak v 5MX tak i v Netbooku. Poté co Symbian odkoupila Nokia tak to celé poprasila. I modely s UIQ a to co měla N9500/N9300 bylo lepší než ta Series S60 co je nahradila. Absolutní nekompatibilita mezi modely a i mezi řadou S60-S80-S90. tedy kalendář nebo i soubory vzniklé v N9500 nejdou na Series S60 otevřít. Stačí se podívat na PIM/Kontakt funkce a je to také jasné. Na starých verzí jsem mohl mít x-kalendářů otevřených a v pohodě. Na S60 jen jeden a ostatní funkce co tam byly tam prostě nejsou.

    Nokia N900 se prodalo velice málo kusů, ostatní řady těch jejich modelů se prodávají, ale moc úspěchů Nokia s nimi neudělala. Stačí se podívat jak za poslední rok padla Nokia s čísly. Ano Nokia doplatila na svoji byrokracii ve vývoji a také k chování k smartphone s dotykovým LCD.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 16:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Nokia N900 se prodalo velice málo kusů...

    Nokia uvedla, že je s prodeji spokojená; během prvních pěti týdnů se mělo prodat 100 000 kusů; z několika statistik různě po fórech se dá odhadnout, že se do června prodalo několik milionů kusů. V neposlední řadě šlo zřejmě hlavně o testovací zařízení (pro komunitu). No a v některých zemích neproběhl téměř žádný marketing ohledně N900.

    ...ostatní řady těch jejich modelů se prodávají, ale moc úspěchů Nokia s nimi neudělala.

    S tou drobnou poznámkou, že Nokia je mimo Ameriku stále jedničkou. Ale ano, Ari Jaaksi uznal nějaké chyby (třeba že N97 se nepovedla, a to šlo o opravdovou vlajkovou loď).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 18:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    N97, N97 Mini to byl problém s FW, který Nokia poslala do světa dříve než měla. Když říkáš něco o prodejnosti, stačí se podívat na prodeje Samsungu. Ten prodal 1M ks během pár dní. Nokia je jednička jen proto, že prodává tuny těch levnějších mobilů s skoro žádnou marží. Spousta firem je konzervativní a používá Nokii dále. Předpokládá se, že během roku-dvou Nokii sesadí právě Android.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 18:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Předpokládá kdo? Nokia je firma, Android je produkt. Produkt nemůže sesadit firmu.

    O prodejnosti píšu akorát to, že N900 byla primárně asi pro vývojáře a komunitu (v čemž uspěla) a výrobce je s jejími prodeji spokojen. Srovnání s jinými produkty je vesměs pasé (asi mimo Google Nexus One a možná ještě něco).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 18:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    předpokládala firma co dělá statistiky ,že během pár let(dvou) bude Samsung jednička a když se bude brát v úvahu OS použitý pak by to mohlo být o něco dříve. Od Symbianu jde pryč skoro každý výrobce. Jen Nokie zůstává. Sice nová verze Symbianu se hodně podobá Androidu i tak to bude mít Nokia hodně těžké. Zkusím ty statistiky pohledat někde jsem je měl
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Analytické firmy toho nakecaj.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 19:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    ne to byl nějaký přehled od renomované firmy kde byly jak prodejnosti tak i ostatní čísla.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Třeba Nokia se statistikami prodaných přístrojů moc nechlubí.

    Jinak samozřejmě myslím "renomované" firmy. Třeba takový Gartner je velice renomovaný, a ty bláboly, které občas produkují, to je skutečně k pláči.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 19:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Jde spíše o statistiku v jakých číslech se výrobce pohybuje a Nokia nedávno přiznala, že to s ní je špatné. Gartner někdy kecá bláboly, ale po-většinou to šlo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Jo, třeba "Gartner: N900 five month sales less than 100,000". Fakt věrohodné.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 19:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    :) no to Gartner ustřelil. Však to pak dementoval, no ale vím jednou to psutil do světa a je vymalováno.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Nebo ty postarší "analýzy" pro MS.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 21:28 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Symbian Ltd. Nokia koupila az nedavno. S60, S80 a S90 byly z historickych duvodu uplne jine rady postavene na ruznych vecech. Neplanovala se jejich kompatibilita, coz byl taky duvod, proc S80 a S90 byly zariznuty. S80 mela nektere vyhody oproti S90, ale zase chybely veci, ktere si trh zadal. A tento trh byl podstatne vetsi. Da se rict, ze v nekterych ohledech S80 a S90 predbehly dobu. A je pravda, ze do ted se Nokia snazi o implementaci nekterych vlastnosti z S80 a S90 do Symbianu.

    Byrokracie je jen jeden z problemu. Jinym a podle me zavaznejsim problemem je marketing. Dlouho se Nokia prodavala diky svemu jmenu ziskanem na kvalitnich produktech v drivejsich dobach. Marketing vazl a i kdyz Nokia prichazela stale s novymi vecmi, nedokazala to dostat do podvedomi lidi. A tak se stalo, ze iPhone se zapsal jako neco prevratneho, pricemz zejmena prvni verze rozhodne nebyla zadny zazrak. Ani dnes neni iPhone hlavnim konkurentem Symbianu, tim je Android.

    Myslim, ze je dulezite, ze Nokia koupila Symbian (a Trolltech). Jeho nasledne otevreni umozni vytvorit opravdu kvalitni mobilni platformu. Ted je hlavnim cilem z QT udelat primarni vyvojarske prostredi, coz je taky dost videt. Je to dost velka zmena jak na Symbianu, tak v Maemo/MeeGo.
    gtz avatar 13.10.2010 21:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Ano jenže S80/S90/UIQ byly skvělé platformy, které se daly použít. Můj zákazník si koupil E90 skoro okamžitě co byla k mání zde v CZ. Bavil jsem se s ním a ptal se mne zda s tím lze něco dělat (měl spoustu aplikací pro 9300/9500 nakoupených a na E90 to nejelo což je jasné, protože to je jiný systém a dodavatel SW mu řekl, smůla musíte si koupit jiný upgrade). Tehdy absolutně bez šance. No a dopadlo to, že on dal E90 své sekretářce, která z ní byla nadšená jako malá holka a zůstal na 9500. No a potom celou firmu postupně přemigroval na WM. Nepochopil jsem proč, ale tehdy mu šlo pouze o aplikační prostředí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2010 22:00 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Jenze tech Tvych zakazniku bylo dost malo. S80 a S90 se dlouhodobe nedaly vedle S60 udrzovat. Urcite nebylo moc hezke, ze Nokia nektere zakazniky zarizla, ale v danou chvili to prilis jinak neslo.

    UIQ nedelala Nokia.
    gtz avatar 13.10.2010 22:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Aha já pozapomenul, že UIQ měl pod křídly tuším SE. Ano můj zákazník byl pouze jeden, i když celosvětově jich bylo celkem hodně, tak stále to byla jen kapka v moři.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 22:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Původně to vyvíjela nějaká nezávislá firma, pak to převzal SE, no a nakonec koupila polovinu od SE Motorola, než to nechali umřít.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 22:05 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Koukam, ze tady jsem taky vyseknul aspon jednu chybu:

    S80 mela nektere vyhody oproti S60 (nikoli S90 - to sice taky, ale v kontextu to nedava smysl).
    13.10.2010 20:10 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Vzdycky to bylo tak, ze nejake telefony byly v necem lepsi a v necem horsi. A je to tak i ted. A vzdycky to tak bude.

    Symbian, tedy jadro, je porad stejne dobry. Stale je to jediny kernel vytvareny pouze a jen pro mobilni zarizeni. Od dob Psionu se znacne rozvinul. Je to jako srovnavat nulkove jadro Linuxu s nejnovejsim.

    Symbian, jakozto nastupce S60 je trochu zatizen svou minulosti, hlavne grafickou mezivrstvou mezi jadrem a aplikacemi. To ale nemeni nic na tom, ze je v pohode srovnatelny s konkurenci. V necem je lepsi, v necem horsi.
    gtz avatar 13.10.2010 20:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    šlo pouze o to, že ty vyšší modely např. N9500 používala vyšší verzi Symbianu, který byl dle mne lepší než ta S60. Vezmu si jak jsem psal kalendář, který jsem nemusel mít pouze jeden, ale mohl jsem jich mít několiv. Mohl jsem mít kalendář jak soukromý tak i pracovní v klidu vedle sebe. No a na S60 to nejde. Nejde ani otevřít soubor kalendáře z 9300/9500 natož to tam nějak rozumně naimportovat. Aplikační layer byl také jinak udělán, a to že nezpomaloval celý systém a nebylo problémem mít otevřených více aplikací na 9300/9500. Držel jsem v ruce tu jejich tuším C6 s klávesnici. Ano hezký stroječek, pomalý CPU bych nějak překousnul, ale oni ten stroj vybavili malou porcí RAMky, kdy byl problém někdy pustit 4 aplikace současně. A pokud jsem pustil 3 náročné apps tak ten jejich systém uzavřel všechny aplikace bez ptaní. Natož celý symbian pro vyší řady se vyvinul někam kam bych to neoekával.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2010 21:56 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    S60 i S80 a S90 pouzivaly Symbian OS, tedy operacni system bez UI. Tento Symbian OS a S60 dost dobre nejdou porovnavat. Jde porovnavat az S60 a Symbian^x. Symbian^x uz neni jen puvodni OS bez UI. Je pravda, ze S60 nebylo nejpovedenejsi, Avkon za mnoho nestal. Tyhle doby jsou uz nastesti pryc.

    Co se tyce UI, tak spousta z jeho myslenek presla nasledne do Hildonu na Maemo.

    C6-00 bezela na Symbianu^1, coz bylo hlavne slouceni S60 se Symbianem OS. Nova C6 uz pobezi na novem (i kdyz Avkoni aplikace bude mozno kvuli zpetne kompatibilite dal pouzivat). Zmeny, ktere se udaly mezi Symbianem^1 a 3 byly hlavne v knihovnach pro UI. Ty nejsou moc viditelne pro uzivatele, zvlast, kdyz muze pouzivat dal stare aplikace. Cele prostredi se ale jako celek chova podstatne dele (nehlede na to, ze je snadnejsi pro nej vyvijet).

    Jinak CSeries asi nebude pro Tebe, jses dost narocny uzivatel.
    13.10.2010 22:01 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Oprava: ...chova se podstatne lepe...
    gtz avatar 13.10.2010 22:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Tu C6-00 jsem držel tak před měsícem, hrál jsem si s ní u kamaráda Brně na prodejně. Hezký, slušně vybavený model, ale pomalý cpu a hlavně málo ramky. Tuším, že tam bylo volných cca 30MB což je sakra málo. Pustil jsem tuším jen počasí a ještě jednu aplikaci a měl jsem problémy pustit prohlíž netu. Natož když jsem nahrál nějaký dokument v DOC/XLS. Pomalý a lenivý celý systém, který si někdy dělá co chce. Někdy Nokia prostě ukončí všechny apps aniž by něco napsala.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2010 22:53 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    U mobilu to bude vzdycky u CPU boj. Rychlejsi CPU znamena vetsi spotrebu.

    Ramka se odviji od potreby cilove skupiny toho ktereho mobilu. Proste nebyl pro Tebe.

    Linux taky sestreluje, kdyz mu dojdou zdroje. A ze by vubec nic nenapsala, tomu neverim.
    gtz avatar 13.10.2010 23:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    vážně nic, ukončila vše
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 13.10.2010 22:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Nejsem náročný uživatel, jen si hodně pamatuji. Psion tehdy byl vynikajícím zařízením, škoda, že dopadl jak dopadl. Používal jsem firemní N9500 a nemohl jsem si stěžovat. 9500 tak i 9300 byly výborné stroje. Měl jsem v ruce E61 a ta měla také nějaký nestandardní systém a šílenou klávesnici. Když jsem viděl tu E90 myslel jsem, že vše bude jak má, slušná klávesnice, ale ono se to překlopilo jako kdyby do multimediání platformy. To co se dalo udělat na 9500 přímo, zde se dělalo více oklikami. Když jsem byl nucen přejít na modely s WM (firemní strategie) tak jsem sice sakroval, ale nakonec jsem si zvyknul.

    Nokia vždy měla něco do sebe, má 6310i byla jedním z nej telefonů co Nokia udělala. Jenže zaspala poněkud dobu a zaspala hlavně příchod dotykových věcí. No a model 5800 co přišel již to nezachránil.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2010 22:50 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Tri vetsi aplikace najednou zas tak moc lidi nepousti. Myslim, ze svuj mobil (dneska uz taky starsi E66) hodne vyuzivam a tri aplikace jsou tak maximum, co obvykle poustim. Ctyri, to uz musi byt u me omyl.

    Jak jsem psal, myslenky z UI z S80 se dostaly hlavne na Maemo. V S60 o ne nebyl tenkrat moc zajem. Nelitujes toho jenom Ty.

    Nevim, co mohlo byt na S60v3 nestandardniho (da se tu vubec bavit o standardu?). Klavesnici E61 mela takovou, jako melo. A ano, S60 bylo hodne zamerene na multimedia, coz nebylo idealni. Diky tomu zacal ziskavat RIM.

    Ani ne tak, ze by zaspala, ale nedokazala je rychle uvest do prodeje. Na S60 to bylo osklive naroubovano, coz bylo videt hlavne na te 5800. S prichodem Symbian^3 tohle postupne mizi a Symbian^4 se ma od stareho odriznou uplne (moc o nem nevim, nebudu si radsi hrat na proroka, nemam ale duvod tomu neverit).

    A jeste neco: na Abclinuxu bych se radsi moc o starsich verzich nez Symbian^3 moc nebavil. Az tahle verze je otevrena.
    gtz avatar 13.10.2010 23:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    no dcerce jsem kupoval 5530 a spokojenost :) sám mám HTC RAPHAELa a jsem spokojen, i když ROMku mám od ENERGY.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2010 10:26 Deafboy2v1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Preco toto ludia robia? Praco zabijaju MeeGo este pred oficialnym vydanim? daval som tomu velke nadeje, no vyzera to tak ze to bude dalsia nekonecna beta verzia ako maemo.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 11:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    MeeGo 1.0 je oficiálně venku, MeeGo 1.1 bude koncem října a současné personální změny ho neovlivní. Problém je v tom, že Nokia permanentně nestíhá. MeeGo 1.1 mj. stále ještě neobsahuje některé podstatné komponenty, hardware se odkládá. V podstatě to vypadá, že příští rok by mohl být nadějný.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 20:23 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Já čekám jako na smilování až bude MeeGo pro můj Viliv S5 (Windows 7 jsou s Atomem neskutečně líné). Zatím to ale všechno padá s ovladačem pro grafiku (GMA 500). Ten jaksi Intel není schopný ve funkční podobě dodat. Přitom sám plánuje pro MeeGo platformu Moorestown s prakticky totožnou grafikou (GMA 600). Moc to tedy nechápu, ale uvidíme, jak Intel tenhle podle mě zcela zásadní problém vyřeší.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 20:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Někde jsem viděl video MeeGo na tomhle Vilivu... Ale jo, s tou outsourcovanou grafikou to docela pojebali. Taky jsem na GMA 600 zvědav -- a nejsem zrovna optimista (aspoň co se otevřenosti těch ovladačů týče).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 15:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    SmartBook no nevím, jaká bude pak dostupnost zda taková jako u těch ostatních pak to bude zcela na nic. WeeTab může být pěkná mašinka, ale cena je celkem hodně nahoře, to spíš si já počkám na Archos 101.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 15:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    SmartBook no nevím, jaká bude pak dostupnost zda taková jako u těch ostatních pak to bude zcela na nic.

    Prosím? Kolik je srovnatelných zařízení? Ať už konceptem nebo otevřeností.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 16:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    nemyslel jsem ani koncept ani otevřenost, myslel jsem zcela normální tablet s celkem normální cenou. Jak jsem se díval tak tabletů 10" lze najít celkem hodně. Ale tak kvalita je něco šíleného. když jsem se kdysi dávno dávno ptal na dostupnost TouchBooku, stále to bylo odkládáno. Smartbook je hezká věc, ale pokud bude dostupnost stejná a v CZ nebude přímé zastoupení pak třeba u nás bude mít malé rozšíření. WEETAB je slušný model, cena je opravdu hodně nahoře, to se vyplatí koupit nějaký i značkový NTB. Nevím, ale já osobně si počkám na ARCHOS mode 101 s androidem, který má stát 300€ . Dá se k němu dokoupit i klávesnice, tak to nemusí být špatná volba. Dostupnost bude někdy během října.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 16:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Jo, protože Čína. Pochopitelně. Cena nízká, ale HW a hlavně SW mizerný.

    Malí výrobci budou mít asi vždycky potíže se včasným uvedením na trh a případně i cenou, protože prostě nemají ty prostředky v záloze (což je na WeTabu poznat). Navíc TouchBook nebo OpenPandora jsou de facto komunitní projekty, to bych s těmi ostatními produkty příliš nesrovnával.

    Velcí výrobci zatím nic moc na trhu nemají, akorát ten Apple. Ale sám Google tvrdí, že současný Android se na tahle zařízení moc nehodí. Takže až v zimě.

    Na zastoupení v ČR bych se vykašlal, zvlášť když už jsme v EU.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 18:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Apple/Samsung/DELl - jsou nádherné stroje, ale ta cena je fakt hodně nahoře. Měl jsem v ruce Archos 5 i Archos 7 a nebylo jim pomalu co vytknout (ano bylo starý Android apod.), držel jsem v ruce i ten zázrak od Mivvy ten 7" LCD s cenou do 5000 s Android21 a jako ne kdepak, nestabilní, pomalé nijaké. Jestli jste se díval Archos, tedy modely Internet tablet 7 a 101, tak by to mohlo být celkem hodně slušné. A cenově také se to dá. Archos ty levěnjší řady dělá masově v číně a velké si nechá dělat na zakázku. tedy žádný tfuj brand s VIA CPU.

    Zastoupení v CZ při reklamaci hodně velký problém : koupíš někde z EU zařízení s dopravou zdarma, zařízení Ti dojde z EU a během týdne se posere. Takže na Tvé náklady ho pošleš někam do pryč a může se stát, že na tvé náklady ti přijde nazpět. No a vrátit zařízení do 14 dnů jak nám zákon umožňuje je u venkovních kupů celkem nikde. (známý si kupoval nějaké PDA z Německa, došlo v pohodě po týdnu odešel LCD. Platil poštovné tam a nakonec uhádal i to, aby neplatit nazpět. Ale i tak ho tyto operace stály více než 2000 CZK a to právě u zastoupení zde odpadá.)A když to koupíš někde Made in USA tak se musíš vlézt do cca 160$ jinak platíš DPH i clo. A když se to pokazí z USA no tak o tom ani neuvažuji, to se prodraží ...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2010 17:13 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Ten SmartBook by byl fajn, kdyby v tom byl cortex A9. Takhle to nema smysl. Coz je fakt skoda.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 17:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    I tak je to AFAIK prakticky asi nejvýkonnější zařízení široko daleko.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.10.2010 09:21 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii

    Myslis krom pocitacu s Atomem nebo normalnim amd64 procesorem.

    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2010 10:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Jistě. Protože jsem neuvedl, že zohledňuji spotřebu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 17:56 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Cortex A8 v současnosti naprosto dostačuje.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jendа avatar 13.10.2010 21:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mobilní novinky: Příchody a odchody v Nokii
    Mně by spíš vadilo, že v tom PDA není USB. To bych využil rozhodně víc než HDMI.
    13.10.2010 23:07 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Jeste k tem prichodum a odchodum v Nokii
    Uz je vymeneno. A i N8 se prodava (co se tyce recenzi na ni, co jsou k precteni na ceskych webech, tak bych rekl, ze mobil sam je podstatne kvalitnejsi nez tyto recenze).

    Dost se haze vina na soucasnem stavu Nokia na Kallasvua, ale ja bych na nej tolik viny nehazel. Zejmena v poslednich letech se toho v Nokii hodne zmenilo a teprve na trh prijdou veci, ktere se ted delaji. Velka firma ma holt velkou setrvacnost. Nemalou cast zodpovednosti nese i predchozi vedeni (i kdyz je pravda, ze Kallasvuo byl i v nem, delal CFO). Elop ale bude jeste nekolik let stavet hlavne na tom, co bylo rozhodnuto za Kallasvua. A mam trosku obavu, co ze vlaste Elop chce s Nokii delat. Zatim zadne rozhodnuti neprinesl (ne, ze by nutne musel uz neco rozhodnout, na to ma jiste jeste cas) a nevim, co si mam myslet o tech vizich o dobyti americkeho trhu.
    14.10.2010 15:44 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeste k tem prichodum a odchodum v Nokii
    +1

    Elop chce dobijet ;-) americkej trh, protoze jinymu nemuze moc rozumet. Pro nas evropany to muze bejt problem, ale snad nebude. Vedeni je porad plny Finu, takze by ho meli drzet na uzde, kdyby chtel delat neco vazne debilniho.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.