abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

9.12. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.3, tj. třetí opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.10, tj. desátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 00:44 | Nová verze

Po 6 měsících vývoje od vydání verze 0.13.0 byla vydána verze 0.14.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené systémové distribuce GuixSD (Guix System Distribution). Na vývoji se podílelo 88 vývojářů. Přibylo 1 211 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 6 668. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
8.12. 21:33 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 5.9 byla vydána nová stabilní verze 5.10 toolkitu Qt. Přehled novinek na wiki stránce. Současně byla vydána nová verze 4.5.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator nebo verze 1.10 nástroje pro překlad a sestavení programů ze zdrojových kódů Qbs.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:11 | Komunita

Naprostá většina příjmů Mozilly pochází od výchozích webových vyhledávačů ve Firefoxu. Do konce listopadu 2014 měla Mozilla globální smlouvu se společností Google. Následně bylo místo jedné globální smlouvy uzavřeno několik smluv s konkrétními vyhledávači pro jednotlivé země. V USA byla podepsána pětiletá smlouva s vyhledávačem Yahoo. Dle příspěvku na blogu Mozilly podala společnost Yahoo na Mozillu žalobu ohledně porušení této

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 05:55 | Zajímavý článek

V Londýně probíhá konference věnovaná počítačové bezpečnosti Black Hat Europe 2017. Průběžně jsou zveřejňovány prezentace. Videozáznamy budou na YouTube zveřejněny o několik měsíců. Zveřejněna byla například prezentace (pdf) k přednášce "Jak se nabourat do vypnutého počítače, a nebo jak v Intel Management Engine spustit vlastní nepodepsaný kód". Dle oznámení na Twitteru, aktualizace vydaná společností Intel nevylučuje možnost útoku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
7.12. 04:44 | Komunita

Virtualizační nástroj GNOME Boxy ve Fedoře 27 umožňuje jednoduše stáhnout a nainstalovat Red Hat Enterprise Linux, který je pro vývojáře zdarma. Vývojová verze GNOME Boxy již umožňuje jednoduše stáhnout a nainstalovat další linuxové distribuce. Ukázka na YouTube. Seznam distribucí a jejich verze, nastavení a cesty k ISO obrazům je udržován v knihovně a databázi libosinfo (GitLab).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 03:33 | Nová verze

Google Chrome 63 byl prohlášen za stabilní (YouTube). Nejnovější stabilní verze 63.0.3239.84 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Opraveno bylo 37 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
6.12. 22:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 147. brněnský sraz, který proběhne v pátek 15. prosince od 18:00 hodin v restauraci Severka na rohu Tučkové a Zahradníkové.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
6.12. 22:33 | Komunita

V roce 2013 byl představen projekt Debsources, jehož cílem bylo a je poskytnout webové rozhraní ke zdrojovým kódům balíčků obsažených v Debianu. Projekt doteď běžel na doméně debian.net. Dnes bylo oznámeno, že projekt byl přesunut na oficiální infrastrukturu Debianu. Služba Debian Sources nově běží na doméně debian.org. V plánů je řada vylepšení. Již dnes je ke službě k dispozici API a procházet lze také patche a licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
6.12. 05:55 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, překonala hranici 12 000 dolarů. Před týdnem byla překonána hranice 10 000 dolarů [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 153
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 943 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    19.6.2006 01:12 kalwi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Jen bych poopravil malou drobnost - těmto notovým zápisům se v češtině neříká taby (to je anglický výraz), ale tabulatury.
    19.6.2006 08:28 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Když jsou čísla v jednom sloupci, tak je hrajeme ihned za sebou,

    tahle veta ma znamenat ze kdyz jsou v jednom sloupci dve ci vice cisel zahrajeme je naraz?? Nebo ty podle tabulatur hrajes tak ze kazde cislo samostatne vybrnknes? Jak by jsi potom hral akordy?
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    19.6.2006 09:28 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    cisla pod sebou - hrat najednou; cisla za sebou - hrat postupne

    myslim si, ze se jen autor nepresne vyjadril. Anebo je neskutecne rychly :)
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    19.6.2006 13:21 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Já tam měl původně slovo naráz - no, jenže pak jsem si řekl, že to nikdy "naráz" nebude - vždycky je hraju v podstatě postupně akorát se snažím blížit tomu "naráz":)
    19.6.2006 13:10 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Arppegio? ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    19.6.2006 10:10 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Hezký článek, díky.

    Mně se na Windows více než Guitar Pro líbil Power Tab, tabulatury k němu jsem hledal hlavně tady. Přišel mi takový jednodušší a přehlednější, ale se zachováním všech potřebných funkcí. Tedy chybí mu podpora různých dalších nástrojů jaku má Guitar Pro, ale zrovna tahle věc mi moc nevadila, protože jsem potřeboval noty na kytaru. Guitar Pro jsem zapínal jenom když jsem nemohl něco najít na mysongbook.com nebo jsem chtěl třeba noty na piáno.
    19.6.2006 13:18 tomas84 | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Já ne, ale brácha hraje na kytaru. Takže vím, že „tabs” se česky jmenuje tabulatury a ne taby. A další věc AFAIK je, že většina tabulatur je ve formátech Power Tab Editoru nebo Guitar Pro a v linuxových programech tyto soubory nejdou otevřít.
    Mikos avatar 19.6.2006 14:04 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Měl bych k článku pár oprav / doplnění. Zaprvé KGuitar je mrtvý a nevyvíjí se, ovšem byl forknut a jeho fork  KTabEdit (dříve KGuitarTmp) se naopak vyvíjí velmi rychle, byla přidána hromada funkcí, stabilita se hodně zlepšila (i když stále to není moc ideální, při přehrávání GP4 souborů to občas spadne) a nové verze vycházejí docela často.

    Dalším velice povedeným ekvivalentem ke Guitar Pro je TuxGuitar. Je napsaný v Javě, údajně podporuje i GP5 soubory (nezkoušel jsem, zatím jsem se vždy setkal jen s GP4), IMHO je o dost pokročilejší než DGuitar a jeví se naprosto stabilně. Asi je to dost možná v současnosti nejlepší ekvivalent Guitar Pro pod Linuxem vůbec.

    Jo a ještě celkem podstatná věc - Guitar Pro 4 lze zprovoznit zcela bezproblémů pod Wine. Funguje pod ním úplně nádherně. Jestli jde i Guitar Pro 5, to ale nevím. Každopádně pro lidi kteří Guitar Pro 4 vlastní je to ta uplně nejlepší možnost, Guitar Pro je zatím ještě stále nepřekonatelný :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 19.6.2006 14:08 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Tak jsem kouknul na WineHQ a vypadá to že i Guitar Pro 5 funguje pod Wine zcela bez problémů.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    19.6.2006 20:27 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Díky moc za přínosný příspěvek, TuxGuitar určitě vyzkouším.
    25.6.2006 23:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Taby nám říkají, jak máme danou skladbu hrát - na rozdíl od not, jež říkají, co máme hrát. Tak jsem tomu alespoň porozuměl já.
    no, tak já bych řekl, žes tomu porozuměl blbě ;-)

    v notách toho lze zapsat podstatně více než v tabulatuře, včetně prstokladu ... naopak, jak o tom ostatně i sám trochu píšeš v souvislosti s tempem, ještě žádná tabulatura mi neřekla, jak mám něco přesně zahrát
    26.6.2006 09:32 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Jak se v notách zapíše prstoklad? Já jsem zatím vždycky viděl jenom kombinaci noty + tabulatura nad sebou, pokud to mělo být echt přesné.
    26.6.2006 20:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Jak se v notách zapíše prstoklad?
    číslem prstu nad notou
    28.6.2006 13:50 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    A jak se z toho pozná, na které struně se ten tón má zmáčknout? Možností je přece několik.
    28.6.2006 14:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    já bych řekl z kontextu :-) - což není až tak těžké, neb variant, jak něco zahrát, aniž by člověk musel mít prsty přes půl délky krku, na kytaře obvykle mnoho není

    - ale kolega kalwi níže píše o tom, že se pod notu píše číslo pražce ... což už spolu s výškou noty strunu jednoznačně identifikuje

    btw, a jak píšeš prstoklad v té tabulatuře?
    28.6.2006 14:37 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    V tabulatuře to přece jasně vyplývá už z principu toho zápisu. Je to v podstatě obrázek hmatníku.
    28.6.2006 15:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    hm, mějme ascii tabulaturu:
    |-----------------------------------|-----------------------------------|
    |-----------------------------------|-----------------------------------|
    |- 0 ----- 3 ----- 5 ---------------|- 0 ----- 3 --- 6 5 ---------------|
    |- 0 ----- 3 ----- 5 ---------------|- 0 ----- 3 --- 6 5 ---------------|
    |-----------------------------------|-----------------------------------|
    |-----------------------------------|-----------------------------------|
    jak tam "z principu" vyplývá prstoklad? jak to mám zahrát?
    28.6.2006 20:40 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Máš pravdu, spletl jsem si to ze zápisy různých riffů s některých kytarových škol, kde byly i pražce a v kroužku číslo prstu. Každopádně ted už mi došlo, proč se používá ten zápis noty + tabulatura. Je z toho jasný prstoklad i poloha na hmatníku.
    29.6.2006 09:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    hm :-)

    no já jsem se dík této diskusi poučil, že klasická tabulatura vypadá trošku jinak, než co se běžně válí po netu nebo co jsem viděl u kolegů kytaristů - nicméně mám-li srovnávat noty právě s tím, pak noty co do (možné) přesnosti jasně vedou ...
    29.6.2006 15:46 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Noty jsou hlavně univerzální. BTW, nemáš tip na nějaký program na výuku not zábavnou formou? ;)
    2.7.2006 09:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    nemám ... popravdě zatím jsem ani nenašel program, co by mi vyhovoval na psaní zpěvníku :-( (a neříkej, že si mám přiohnout MusiXTeX ;-))
    blami avatar 29.6.2006 19:22 blami | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    protoze prstoklad je konstantni. ctyrmi prsty ovladas ctyry prazce. a to tak ze kazdy prst ma na starost vsechny struny na svem prazci.
    2.7.2006 09:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    ale to přece dost často nelze splnit ...?
    26.6.2006 13:42 luaks_s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    to plati pouze pro tyhle moderni tabulatury, ktere imho vznikly jen proto, ze nekdo neumel noty. A ten nekdo byl zaroven liny si zjistit, jestli uz neexistuje nejaka alternativa. Opravdove tabulatury (zname uz v rane renesanci, napr. pro loutnu) umoznuji zapsat vse potrebne, vcetne rytmu a frazovani.
    26.6.2006 21:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    to plati pouze pro tyhle moderni tabulatury ...
    no a přesně o těch je řeč ;-)
    ... ktere imho vznikly jen proto, ze nekdo neumel noty.
    mno, na Wikipedii je krásné "vysvětlení", jak jsou tabulatury užitečné i hudebníkům, co noty ovládají a jak jim dávají přednost ... no, nevím, ale já jsem ještě nikoho, kdo umí noty, neviděl zapisovat si něco v tabulatuře ...
    27.6.2006 10:17 luaks_s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    ale já jsem ještě nikoho, kdo umí noty, neviděl zapisovat si něco v tabulatuře ...
    Napr. loutniste. Noty umi, protoze kdyz nekdo zacne s nastrojem, jako je loutna, tak uz to s muzikou mysli trochu vazne, nebo jsou to preuceni klasicti kytariste. A veskera literatura pro loutnu je v tabulaturach. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze branit se s loutnou tabulature a prepisovat si vse do not clovek vydrzi tak mesic a pak se radsi za 14 dni nauci cist tu tabulaturu ;-) A jeste k tem modernim tabulaturam: Jakou maji vyhodu oproti klasickym? Jestli je pravda, ze do nich nejde zapisovat rytmus, tak jsou hodne nedokonale
    27.6.2006 11:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Napr. loutniste.
    no, loutnistů znám asi tak ... hm, 0

    tak jo, beru
    A jeste k tem modernim tabulaturam: Jakou maji vyhodu oproti klasickym?
    že se s neproporciálním fontem dají zapsat v plain ascii
    Jestli je pravda, ze do nich nejde zapisovat rytmus, tak jsou hodne nedokonale
    co jsem viděl, řešení je nadepsat nad jednotlivé hmatyv tabulatuře noty udávající délku ...
    27.6.2006 23:46 kalwi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)

    Noty ovládám po více jak 10tileté hudební praxi velmi dobře a přesto rád používám tabulaturu a v určitých případech ji považuji za lepší a srozumitelnější než notový zápis (vhodná je především pro kytaristy, mandolínisty atd.) - přeci jen, čísla pod notami sice říkají, na jakém pražci notu hrát, neříkají ale, na jaké struně ;-)
    Síla tabulatur spočívá v jejich jednoduchosti - nezatěžují hudebníka "přebytečnými" informacemi - sdělují jen to, co hudebník potřebuje vědět, tedy strunu, pražec, délku (viz níže) a způsob zahrání tónu ("normálně", skluz, odtrh, příklep, vytažení...)
    A ono hrát z not na některé nástroje (třeba 5-strunné banjo) by bylo velmi obtížné - zde je použití tabulatury opravdu opodstatněné. Samozřejmě, pro zápis třeba houslového partu v klasické hudbě by tabulatura byla velmi nevhodná.

    Jinak k zápisu rytmu a délek not - není to problém. Problém vidím v tom, že lidé píšící tabulatury rytmus prostě nezapisují a velmi tak znesnadňují čtení tabulatury. A přitom rytmus se dá zapsat jednoduše, ať už vyznačením dob svislými čárkami nad osnovu tabulatury (vhodné při rytmicky nenáročných skladbách zapisovaných jako textové ascii), tak podobně, jako v běžném notovém zápisu, tj. použitím ocásků u not (obyč. ocásek - čtvrťová, ocásek s praporkem - osminová nota atd.). Sice může nastat problém při zápisu půlových a celých not, ale to se dá obejít jednoduše, tedy např. že se půlové noty zapíší bez ocásku, nebo se nota naváže ligaturou, a nebo nejlépe "volný prostor" se vyplní notami s křížkem místo čísla (používá se i pro pomlky) - vedlejším efektem mimo jiné je, že zápis se tak navíc stává rytmicky srozumitelnější.

    A jeden takový zajímavý postřeh - všiml jsem si, že zápis rytmu/délky not chybí obvykle v zápisu tabulatury pro elektrickou kytaru a podobné nástroje používané třeba v rocku, kdežto u bluegrassových partů (kytara, mandolína, 5-banjo...) bývá délka not většinou samozřejmostí - snad proto, že v bluegrassu se tabulatury používají takřka výhradně a proto jsou tyto tabulatury nejvyvinutější :-)

    blami avatar 29.6.2006 19:39 blami | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    souhlasim ... s tim psanim nozicek souhlasim a i kdyz si clovek koupi profi songbook (treba z amazonu, mam namatkou Metallica Songbook) tak tam je rytmika vyznacena presne jak rikas - carkami nad tabulaturou.
    blami avatar 29.6.2006 19:36 blami | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Mohl bych poprosit aby doslo k nahrazeni slova "taby" slovem "tabulatury" ? uz to tu nekdo zminil. Je to pest na oko.

    Jeste par poznamek a mych skromnych nazoru:

    -- Taby nám říkají, jak máme danou skladbu hrát - na rozdíl od not, jež říkají, co máme hrát. Tak jsem tomu alespoň porozuměl já. U tabů je prakticky nutné mít i zvukovou nahrávku, protože o např. o rychlosti hry se z tabů většinou nic nedozvíme, co se tyce rytmicke casti mas pravdu.

    Tabulatura neni hudebni zapis skladby. Jedna se o formu kterou si kytarista vede poznamky ke skladbe, protoze ne kazdy umi hrat z listu a nemuze si dovolit pokazde danny ton hledat na hmatniku - tabulatura je doplnek notopisu pro rychlejsi orientaci v hudebni kompozici skladby. To "jak a ne co" ... se mi zda trochu drsne ... protoze "co" mas v cislech prazcu...

    -- A jak to tedy funguje? Myslím, že už na první pohled i neznalí začínají tušit - tab je znázorněn šesti strunami kytary a čísla (čteno zleva doprava) nám ukazují, na jakém pražci máme strunu >"zmáčknout" (a zahrát).

    Mozna by bylo jeste dobre uvest, ze linky predstavujici struny jsou psany od nejvyssi k nejnizsi (tedy pro mnohe hudebni neznalce a kytaristy pozery prekvapive obracene, nez kdyz na hmatnik koukame (pokud zrovna nehraje Angus Young stojici pri tom na hlave)) - chci rict ze nejvyssi linka je fyzicky nejnizsi struna (s nejvyssim tonem).

    -- Když jsou čísla v jednom sloupci, tak je hrajeme ihned za sebou, následující po sobě pak postupně (tady je samozřejmě potřeba té nahrávky, abychom věděli jak rychle následují, něco nám může ještě prozradit jejich rozestup).

    Kdyz jsou cisla v jednom sloupci tak se hraji proste jako akord, najednou by bylo lepsi myslim ... ihned zasebou je docela "osemetne" :D ale to uz se tu resilo.

    Jinak diky za serial :)
    6.7.2006 07:33 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Abych se přiznal mí se víc líbí to poloanglické taby.

    S tou definicé tablatury máte možná pravdu, ale myslím, že to spousty lidí nepoužívá jen jako doplňek k notopisu...

    Ano, s tím pořadím strun máte pravdu, nevím jestli jsem kytarista pozér ale vzpomínám si jak jsem se učil hrát první nějaký akord, tuším G, tak jsem se to naučil vzhůru nohama...:)

    S tím paralelním hraním to už neřeším, blok z informatiky.

    Díky za příspěvek
    19.11.2006 18:18 Kachna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Jojo,taky je mi "taby" příjemnější, nýbrž tabulatury je poněkud dlouhý,a stejně tomu každej rozumí, tak proč to řešit :) Pěknej článek, díky:)
    1.7.2007 21:29 Ten Druhý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    No já teď rojel GP 5 v Ubuntu přes wine, ale nemůžu ho dokopat k tomu, aby šel zvuk.
    23.7.2007 19:52 zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    taky bych potřeboval poradit jak sprovoznit zvuk v GP5 pod wine. nebo jak sprovoznit přehrávání v TuxGuitar tam sem ho taky nerozchodil. mám integrovanou zvukovku NVidia CK804. pls poraďte nejlíp kdyby došlo něco mailem ;-) zajcaa@gmail.com
    1.2.2008 13:42 Saruman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Ad Guitar Pro 5: S GP jsem se setkal az ve verzi 5, na windows jsem ho provozoval v poradku, pri prechodu na linux jsem samozrejme hledal nejakou alternativu, ale nakonec jsem nainstaloval GP 5 na wine. Nefunguje mi vzdy bez problemu, aneb: 1) nekdy je to rytmicky nepresny: ac mam vykonny pocitac, tak to asi nestiha... Zabere: mit spusteno co nejmene veci na pozadi (dc++ a pod) a taky pripadne vypnout RSE (banku "realistickych zvuku") a pouzivat klasicke MIDI zvuky 2) nekdyu se to hryzne...: restartovat 3) nekdy nejede zvuk: stava se to hlavne po problemu 2) pak to chce nekdy i restartovat celej OS, hlavne by to chtelo nacist znova ovladace zvuku do pameti, ale nevim, jak to udelat, pri restartu OS se to udela samo... 4) nekdy se kouse editace: restartovat program Jinak to chce mit strpeni s trochu pomalejsi odezvou pri editaci a pri preskakovani do jinych partitur a taktu....

    Nebyt toho, bylo by to idealni, ale tyto potize se daji celkem ucinne resit... Ad nefunkcni zvuk v GP5: Podivejte se do nastaveni zvuku v GP, ja tam mam device: Emu10k1 a instrument patch: General MIDI. Pak by to za predpokladu funkcnosti MIDI ve vasem systemu melo jet... Pripadne zkuste vypnout RSE.
    27.7.2008 19:46 manik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 2 (DGuitar)
    Asi sem absolutní magor, ale za boha z toho nemůžu nic pochopit nemám tucha jak to zahrát

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.