abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:22 | Bezpečnostní upozornění

Společnost ZONER informuje o bezpečnostním incidentu, při kterém došlo ke zcizení a zveřejnění části přihlašovacích údajů zákazníků k elektronické poště a webhostingu CZECHIA.COM.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:44 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.13 (1.13.1008.32) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují možnost zobrazení otevřených i uzavřených listů pomocí ikonky Okno na postranní liště a vylepšené stahování (YouTube). Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 62.0.3202.97.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
včera 20:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2017.3 dnes již průběžně aktualizované linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux. Aktualizovat systém lze pomocí příkazů "apt update; apt dist-upgrade; reboot". Z novinek lze zmínit 4 nové nástroje: InSpy, CherryTree, Sublist3r a OSRFramework.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Uber potvrdila bezpečnostní incident a únik dat v roce 2016. Unikly údaje o 57 milionech cestujících (jména, emailové adresy a čísla mobilních telefonů) a 600 tisících řidičích (navíc čísla řidičských průkazů).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.11. 23:44 | Humor

Co vypíše příkaz man půl hodiny po půlnoci? Text "gimme gimme gimme". Jedná se o virtuální velikonoční vajíčko připomínající skupinu ABBA a její hit Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight). Problém nastane, pokud gimme gimme gimme nabourá automatizované testování softwaru. To se pak příkaz man musí opravit [Bug 1515352] [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
21.11. 18:11 | Zajímavý článek

Mozilla.cz informuje, že Firefox na Fedoře podporuje Client Side Decorations. Firefox na Linuxu se vykresluje včetně standardního záhlaví okna, které je v případě webového prohlížeče většinou nadbytečné a ubírá drahocenné vertikální místo na obrazovce. Verze distribuovaná uživatelům Fedory však nyní obsahuje experimentální podporu pro takzvané Client Side Decorations, které umožňují vykreslování „oušek“ panelů do záhlaví okna.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
21.11. 05:00 | Bezpečnostní upozornění

Maxim Goryachy a Mark Ermolov ze společnosti Positive Technologies budou mít v prosinci na konferenci Black Hat Europe 2017 přednášku s názvem "Jak se nabourat do vypnutého počítače, a nebo jak v Intel Management Engine spustit vlastní nepodepsaný kód". O nalezeném bezpečnostním problému informovali společnost Intel. Ta bezpečnostní problém INTEL-SA-00086 v Intel Management Engine (ME), Intel Server Platform Services (SPS) a Intel

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 39
21.11. 01:33 | Zajímavý projekt

Na Humble Bundle byla spuštěna akce Humble Book Bundle: Java. Za 1 dolar a více lze koupit 5 elektronických knih, za 8 dolarů a více 10 elektronických knih a za 15 dolarů a více 15 elektronických knih věnovaných programovacímu jazyku Java od nakladatelství O'Reilly. Peníze lze libovolně rozdělit mezi nakladatelství O'Reilly, neziskovou organizaci Code for America a Humble Bundle.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.11. 00:11 | Zajímavý projekt

Článek na OMG! Ubuntu! představuje rodinu písma IBM Plex. Jedná se o open source písmo (GitHub) navržené a uvolněné společností IBM (YouTube, Carbon Design System). Ukázka na Font Squirrel.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
20.11. 23:22 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Brütal Legend (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí ve středu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (9%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 750 hlasů
 Komentářů: 37, poslední 21.11. 15:21
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    skunkOS avatar 21.2.2012 07:51 skunkOS | skóre: 25 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    TeX?
    http://martinrotter.github.io
    21.2.2012 08:06 lokki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Zdá sa mi rozumné, aby sa autor sústredil na písanie textu a odborník na sadzbu. Samozrejme sú výnimky (typicky učebnice matematiky a podobne, na ktoré bol TeX stvorený)

    Diplomovku som si napísal v TeXu (plain, nie LaTeX). Zaujímavá skúsenosť, no stratil som tým veľa času a odvtedy som to nepoužil, vedomosti o sadzbe sú nenávratne preč. Chalani čo písali v *Office mali o pár starostí menej.
    21.2.2012 09:28 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Baklářku jsem psal ve Writeru a diplomku v TeXu. Hádej, kde mi sazba zabrala víc času. Právě že to vyšlo nastejno jelikož jsem TeX předtím nikdy nepoužil ale na druhou stranu hlídat např. kam se vysadí obrázky, jak se zlomí nadpisy a text v obsahu je ve Writeru v podstatě nemožné v dokumentu větším než několik stran. Náročnost tedy byla ± stejná, jen výsledný dokument v TeXu vypadá o 100 % lépe.

    V práci sice nepoužívám TeX ale představa, že bych v něm sázel smlouvy se mi líbí. Jenže řekněte klientovi, ať to opraví v TeXu místo DOCX. To se fakt nedá :-)
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    21.2.2012 17:38 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Úplně offtopic: to je super web :)

    K tématu - pokouším se psát bakalářku v LaTeXu a zatím celkem fajn. Náročnost srovnatelná s Writerem.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    21.2.2012 10:21 Venca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Pro snadne psani TeXu jsou frontendy. Zkousel jste LyX? Pokud chcete klikat muzete, pokud znate TeX, muzete pouzit jeho plnou silu.

    Pridani noveho stylu je otazka upravy layout souboru. Syntaxe je tak jednoducha, ze to zvladne i postarsi ucitel matematiky (overeno).

    21.2.2012 14:01 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Naopak, LyX mi prijde velice neprehledny. "Cisty" LaTeX je podle mne daleko jednodussi pro psani prave proto, ze se nemusi klikat. Pro klikace tu je treba TexMaker. Osobne se mi osvedcilo mit par promyslenych vlastnorucne napsanych templatu. Pak staci jen vybrat jeden z nich, napsat text a vysazet. Rychle, prehledne a efektivni :-)
    Thats not a bug its a feature :-)
    21.2.2012 19:07 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Nojo, ale ja si na tvorbu takovych template jeste neudelal cas - nemohl bys je nekde dat k dispozici pod nejakou vhodnou CC licenci?
    Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
    22.2.2012 13:52 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Neco malo pro zacatek mam na svych dost momentalne zanedbanych strankach (viz paticka, sekce download - je to ale ne uplne dodelany - treba komentare jsou v anglictine/cestine kdy jsem to delal pro vicejazycny "publikum"). Neni problem, ale az budu mit chvilku, o templaty se podelit (trochu je zobecnit atd pro vsechny - sam pouzivam lehce specificky nastaveni). Mozna to dam i do blogu tady na ABC :-)
    Thats not a bug its a feature :-)
    22.2.2012 15:29 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Hezke. Neco takoveho jsem potreboval. Ale je to preci jenom ukazka toho, ze napsat neco pouzitelneho v TeXu je skutecne na vetsi pocet radku (vynecham-li autoruv uzitecny obsah). Napr. ta diplomka ma 250 radku.

    Jinak nikde tam neni licence a na strankach mas © copyright 2010 David Pech. Takze bys mi to musel vyslovne povolit :-).
    Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
    22.2.2012 16:08 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Licencovani upravim a momentalne muzu zde na ABC prohlasit ze vyslovene povoluju pouziti krome nekterych dat v textu v templatu pro prezentaci s my diplomky. Jak rikam, doladim a bude (dokonce jsem si udelal i templat na neco jako labjournal :-) a nekde mam dokonce templat na scientific poster A0 a A1 - ten ale nevim kde)

    Souhlasim, napsat neco ve LaTeXu, aby to melo uroven a "features" toho co dokazou ostatni editory typu Writer je trochu slozitejsi, ale jakmile clovek pise porad, staci jednou a pak jen menit vlastni uzitecny obsah. Nemluve o tom, ze kdyz se clovek nauci ve ViM, zkombinuje to s LaTeXem, stane se z toho velmi silna kombinace.
    Thats not a bug its a feature :-)
    23.2.2012 08:17 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Nemluve o tom, ze kdyz se clovek nauci ve ViM, zkombinuje to s LaTeXem, stane se z toho velmi silna kombinace.
    Jako Vimar vim o cem mluvis :-).
    Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
    pavlix avatar 21.2.2012 23:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Zdá sa mi rozumné, aby sa autor sústredil na písanie textu a odborník na sadzbu.
    A přesně v tom podle mě word-like programy na plné čáře selhávají.
    Chalani čo písali v *Office mali o pár starostí menej.
    Já jsem spíš slyšel o starostech, co měli navíc, než co měli namíň. Už kvůli rozsypaným stylům, času tráveným předčasnými úpravami grafiky apod.

    Neříkám, který nástroj je na to obecně lepší, či dokonce nejlepší, ale představa, že Word/Writer je všeobecně lepší volbou na diplomku než TeX mi přijde hodně odtržená od reality.
    Nicky726 avatar 22.2.2012 00:15 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Obávám se, že se o takové starosti navíc čím dál víc lidí ani nestará, tak je pak pro ně wysiwyg snazší. Jen je utrpení to po nich číst. :-(
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    pavlix avatar 22.2.2012 00:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Já mám spíš pocit, že se o to starají. Čímž pádem je pro ně wysiwyg snažší pouze zdánlivě. Jenže jejich starání je z velké části kontraproduktivní, proto ten útrpný výsledek.
    Jakub Lucký avatar 22.2.2012 14:13 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Jakože takhle? (Not suitable for typographic nazis! Choking hazard!)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
    22.2.2012 15:17 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    No, nebylo by to tak hrozne, kdybych nevedel, ze to je diplomka na vysoke skole (narazim na obsah - trochu jsem se pousmal nad pouzitou literaturou).

    Take me zamrazila predstava, ze takovito lide uci nase deti :-(.
    Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
    23.2.2012 09:55 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Pánové, to je ještě slabota, jsou tam i lepší perly :-) Konkrétně u téhle práce si říkám, že ta právnická fakulta v Plzni asi nebude zas tak špatná.
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    23.2.2012 10:29 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Ty woe co to je?!?! To jako fakt prošlo?
    23.2.2012 10:49 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Je to s podivem ale ano.
    Obhajoba závěrečné práce
    Proběhla 9. 2. 2009, práce byla úspěšně obhájena.
    Nejlepší na tom všem je hodnocení oponentury za A. Fakt netuším, jak může za tohle někdo dostat diplom.
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    23.2.2012 10:56 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    "... použitím současných technologií (počítač, monitor, technologie Flash) simuluje herní automat z dob dřívějších."
    Hmmm, tak by mne zajímalo, co si asi tak paní MgA oponentka myslí, že bylo v těch automatech, do kterých jsme na pouti házeli dvoukoruny. Asi tam v dřevěné bedně běhali za sklem trpaslíci s omalovánkami. :-D
    23.2.2012 13:04 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    No tohle je taky docela drsny
    Thats not a bug its a feature :-)
    xkucf03 avatar 23.2.2012 12:01 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Proč jsou stránky 49 až 66 prázdné? Nebo se mi to jen špatně zobrazuje? Blbě je tam zhruba tak asi všechno, ale co mne zaujalo: v obsahu je „4.2 Vejc“ ale nadpis na straně 18 je správně „4.2. Vejce“ a taky ty trojtečky v obsahu…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    22.2.2012 14:41 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Diplomovku som si napísal v TeXu (plain, nie LaTeX). Zaujímavá skúsenosť, no stratil som tým veľa času a odvtedy som to nepoužil, vedomosti o sadzbe sú nenávratne preč. Chalani čo písali v *Office mali o pár starostí menej.

    Diplomku jsme psal v TeXu (plain, ne LaTeX). Zajímavá zkušenost, věnoval jsem tomu hodně času, a od té doby ho používám skoro výhradně. Vědomosti o sazbě se mne drží a upevňuji si je stejně jako jiné zajímavé poznatky získané při studiu. Spolužáci co psali v Office... ne na žádného takového si nevzpomínám, po nás byl požadován profesionální vzhled.
    21.2.2012 07:53 sachy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Ve Writeru se píše tak snadno, lze přidávat styly a barvičky jedním kliknutím... kam se hrabe LaTeX...< /irony>
    21.2.2012 08:26 mofo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    závěr: knihu lze napsat v čemkoliv ;-)
    21.2.2012 08:40 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Z čehož se dá odvodit: knihu dělá obsah (ve smyslu content, ne table of content), nikoliv forma.
    21.2.2012 09:23 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Pokud to není kniha o typografii :-D

    Obecně bych to ale tak jednoznačně neviděl. Pokud mám hezky vysázenou knihu, tak se mi s ní dobře pracuje, rád se k ní vracím a doporučuji ji spíše, než nějakou sbírku kvalitního textu vysázeného v WordPadu Comic Sansem i kdyby ten text byl skvělý.
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    21.2.2012 10:54 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Ano, ale to neni prace autora, nybrz sazece :) A globalne zmenit font je asi prvni vec, kterou by sazec mel v pripade potreby udelat :)
    pavlix avatar 21.2.2012 23:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Pokud mám hezky vysázenou knihu, tak se mi s ní dobře pracuje, rád se k ní vracím a doporučuji ji spíše, než nějakou sbírku kvalitního textu vysázeného v WordPadu Comic Sansem i kdyby ten text byl skvělý.

    Kvůli tomu přece není nutní ji sázet dvakrát.
    21.2.2012 08:39 lkocman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Mno jeden nejmenovany clovek to dokonce drtil v calcu :-D

    Nakonec to prdl na wiki ale i tak zachoval tu strasnou strukturu .... http://www.linuxvbashi.cz/ucty-a-prava :-D

    21.2.2012 08:48 g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Myslim, ze je uplne jedno v cem bude autor knihu psat. Dulezite je, aby tomu nekdo udelal poradne korektury a sazbu delal nekdo kdo to umi.
    22.2.2012 23:14 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Tohle vykládejte redaktorům recenzovaných ekonomických časopisů. Mají pocit, že MS Word vládne všem. Je to boj s větrnými mlýny...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    21.2.2012 10:50 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Dělat něco delšího ve wisiwig editoru je za trest. Už jsem toho sepsal docela dost a pokaždé, když jsem nepoužil latex, tak jsem toho pak litoval.
    21.2.2012 13:01 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    A uz jste vytvoril i nejakou eKnihu? Tedy knihu ve formatu ePub anebo MOBI?
    22.2.2012 09:58 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    what iou see is what iou get?
    pavlix avatar 22.2.2012 10:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Nope. What I see is what I get.
    27.2.2012 14:35 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    těší mě, že urýpaní přechytralí linuxáci ještě nevymřeli. ale myslím že každý normální člověk to pochopil ať už je tam I nebo You.
    21.2.2012 11:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Ano, a proto by měl autor psát v LaTeXu (nebo použít LyX). Typograf ho následně učiní dokonalým.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Petr Tomášek avatar 22.2.2012 09:34 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    LaTeX je sračka. Jediné, co má smysl, je plain(Xe)TeX + vlastní makra.
    pavlix avatar 22.2.2012 09:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Ach ty náboženské války.
    22.2.2012 10:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Pro autory, kteří chtějí psát a neotravovat se s formátováním je LaTeX nebo XeLaTeX ideální (zvlášť, myslím, ve spojení s KOMAscriptem). Autor to pak předá typografovi jako jsi možná třeba ty, který to pak dotvoří pomocí pokročilých technik, ale je hloupost myslet, že každý musí psát v plainu a mít vlastní makra.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.2.2012 23:16 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Přesně tak. Osobně preferuji Lyx.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    21.2.2012 11:43 taz | skóre: 6 | blog: taz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Osobně píšu všechno v TEXu a jsem naprosto spokojen, vezmu jakýkoliv starý dokument obsah překopu a nemusím si hlídat jak to dopadne, vždy to vypadá stejně jako předchozí dokument, ale uznávám, že je trošku problematičtější nechávat to lidi upravovat. Když někomu potřebuji poslat náhled tak si vystačím s PDF a případné úpravy zapracuji sám.
    pavlix avatar 21.2.2012 23:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Osobně píšu všechno v TEXu a jsem naprosto spokojen
    Osobně píšu v TeXu momentálně vše, co nutně vyžaduje formátování. Ale že bych byl spokojený, to se říct nedá. Spíš jsem zatím nenarazil na dobrý nástroj, tak používám ten nejlepší ze špatných.
    21.2.2012 20:38 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Vo Writeri som pred rokmi pisal aj bakalarsku pracu aj diplomovu pracu + mnoztvo materialov na predmety a napriek nejakym drobnym neprijemnostiam si na nejky vacsi problem nespominam. :)
    Petr Tomášek avatar 22.2.2012 09:33 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Psát cokoliv většího ve Writeru, Abiwordu, Koffices, nebo nedej Bože v M$ Wordu je totální hovadina.
    22.2.2012 10:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Totální hovadina je slabý výraz.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.2.2012 23:19 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    V OOO mám disertačku (2004), v závěru překlopenou do pdf. Na ekonomický stodvacetistránkový hutný text s vloženým vším možným. Lyx tehdy nebyl k mání, OOO mi žádný problém nečinilo (problém měli různí uživatelé různých Wordů).
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    ghibulo avatar 22.2.2012 14:23 ghibulo | skóre: 6 | blog: ghibulo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    Prošel jsem si za život cestou MSWord->Writer->plainTEX->ConTeXt a poslední půlrok píšu všechno v asciidocu. Kdykoliv teď potřebuju upravit něco staršího, tak jenom lituju, že jsem s ním nezačal dřív...
    22.2.2012 15:36 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    asciidoc - zrovna jsem to sem chtěl napsat

    Pokud se potřebuju soustředit na tvoření textu tak textový soubor bez zjevného značkování je to co potřebuju ... :

    malá ukázka
    Analýza nákupního košíku
    ========================
    Qaxi Kvaxovič, <qqq@qqq.cz>
    0.1, 20.2.2012
    
    Motivace
    --------
    
    Analýza chování koncových zákazníků při nakupování a to ať v kamnenných nebo internetových obchodech je motivováno mnoha faktory, především to však je maximalizace tržeb. Ztracené projdeje mohou být způsobeny jedním nebo kombinací těchto faktorů:
    
    nedostatečnou zásobou zboží::
        měli jsme zákazníka v obchodě, ale nemohl koupil zboží které nebylo k dispozici
    neschopností zařadit zákazníka do správného segmentu::
        zboží jsme nabízeli, ale někomu koho vůbec nezajímalo
    neschopností přizpůsobit obchod/nabídku chování zákazníka::
        zboží jsme nabízeli avšak ne způsobem který by odpovídal způsobu jak zákazník rozhoduje o koupi
    neschopností zaujmout zákazníka nejziskovějším zbožím::
        nejziskovější zboží je špatné umístěno, nebo nabízeno
    nedostatečnou znalostí nákupních vzorců::
        měli jsme zákazníka v obchodě, ale nenabídli jsem mu doplňkové zboží ke zboží již vybranému
    
    A právě řešení posledního problému - analýza nákupního košíku - je tématem této práce. 
    
    Analýza nákupního košíku
    ------------------------
    
    Některé vzory jsou tak zjevné, že máme tendenci je přehlížet. V některých případech může být všímavos a uvědomění si těchto vzorců velmi užitečné.
    
    .Nákupní vzory
    ==========================
    Ten kdo kupuje plenky a přesnídávku by velmi pravděpodobně mohl chtít i piškoty.
    
    asciimath:["plenky" ^^ "přesnídávka" -> "piškoty"]
    
    asciimath:[ sum_{x=1}^k {sin(x)^3}/{(x-1)}="co já vím"]
    
    ==========================
    
    Analýza nákupního košíku slouží ke zjištění nákupních zvyklostí zákazníků, zejména pak jaké komodity pořizují společně, tedy jaké položky nakupují najednou. Při analýze se hledají pravidla typu: když zákazník koupí položku A, tak s určitou pravděpodobností koupí také položku B.<<usluno>>
    
    Jak probíhá
    -----------
    
    Základní činnosti obsažené v prováděné analýze:
    
    - Sběr informací, zejména z pokladních systémů
    - Selekce košíků s charakterem běžného či velkého nákupu a s nadprůměrným výskytem akčních položek
    - Asociační analýza, jejímž výsledkem jsou „soubory promočních položek“
    - Modelování zákaznického chování při snižování promočních položek v jednotlivých souborech
    - Výběr vhodných modelů dle strategie společnosti
    - Postupné snižování promočních položek v praxi
    
    
    
    No a z tohohle jsem schopen generovat html nebo docbook a tudíž (pdf, ps, dvi, tex ....) a to i s aparátem (obsah, rejstříky, apendixy, sidenote, footnote, bibliography ... )

    zamiloval jsem se ... ;-)
    23.2.2012 09:56 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píšeme knihu ve Writeru: praktické poznatky
    To je hezký, takovej YAML. A na ten si člověk zvyká rychle :-)
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.