abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 19:00 | Nová verze

Byla vydána verze 18.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 155. brněnský sraz, který proběhne v pátek 17. srpna od 18:00 na zahrádce restaurace Tanganika (Horova 35). V případě nepřízně počasí uvnitř. Tentokrát bude sraz pojat tématicky. Vzhledem k blížícímu se 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa proběhne malá výstava. Kromě literatury budou k vidění též originály novin z 21. srpna 1968, dosud nikde nezveřejněné fotky okupovaného Brna a původní letáky rozdávané v ulicích.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:00 | Komunita

Měsíc po Slackware slaví 25 let také Debian. Přesně před pětadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
15.8. 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.26 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Představení novinek také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 23
15.8. 03:00 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 2.12.0 byla vydána nová verze 3.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 169 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 300 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Proč verze 3.0.0 a ne 2.13.0? Není to kvůli triskaidekafobii. QEMU letos v březnu slavilo 15 let od oznámení verze 0.1 a to je dle vývojářů dobrý důvod pro novou major verzi. Vývojáři mají v plánu zvyšovat major verzi jednou ročně, vždy s prvním vydáním v daném roce.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
14.8. 22:11 | Bezpečnostní upozornění

Intel potvrdil (INTEL-SA-00161) další bezpečnostní problém ve svých procesorech. Problém byl pojmenován L1 Terminal Fault aneb L1TF. Popis problému přímo od Intelu na YouTube. Jedná se o CVE-2018-3615 (SGX), CVE-2018-3620 (OS/SMM) a CVE-2018-3646 (VMM). Další informace na stránce Foreshadow nebo přímo v dnešním commitu do Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
14.8. 12:33 | IT novinky

Po více než 4 letech bylo vydáno RFC 8446 popisující verzi 1.3 protokolu TLS (Transport Layer Security). Popis novinek i historie TLS například v příspěvku na blogu Cloudflare.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.8. 11:11 | Zajímavý software

V roce 1998 uvedla společnost Tiger Electronics na trh elektronickou hračku, malého chlupatého tvora s velkýma ušima, Furby. Furby patřil k nejžádanějším hračkám. Během tří let se jich prodalo více než 40 milionů. Furby již tenkrát reagoval na světlo, zvuk, polohu, doteky a přítomnost dalších Furby. Sám mluvil a pohyboval se. Firmware uvnitř simuloval postupný vývoj a učení. Zdrojový kód tohoto firmwaru byl zveřejněn na Internet Archive [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 21
14.8. 02:00 | Nová verze

Australská společnost Blackmagic Design oznámila vydání verze 15 svého proprietárního softwaru pro editování videa a korekci barev DaVinci Resolve běžícího také na Linuxu. Představení nových vlastností na YouTube. Základní verze DaVinci Resolve je k dispozici zdarma. Plnou verzi DaVinci Resolve Studio lze koupit za 299 dolarů. Před rokem to bylo 995 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.8. 21:00 | Zajímavý projekt

Cílem projektu DXVK bylo vytvořit vrstvu kompatibility mezi Direct3D 11 a Vulkanem a začlenění této vrstvy do Wine. Direct3D 10 nad Vulkanem bylo možné řešit mezikrokem pomocí vrstvy DXUP překládající Direct3D 10 na Direct3D 11. Vývojáři DXVK se rozhodli přímo podporovat Direct3D 10. Podpora byla začleněna do hlavní větve na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Používáte zařízení („chromebook“, „chromebox“ či tablet) s ChromeOS?
 (6%)
 (4%)
 (12%)
 (78%)
Celkem 194 hlasů
 Komentářů: 9, poslední 14.8. 21:03
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    10.4.2012 00:50 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Qt_%28framework%29 "...Nokia will remain the main development force behind the framework." NOKIA=MICROSOFT
    Rezza avatar 10.4.2012 09:26 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Tak oni se naopak snazi ukazat, ze Nokia tam nemusi byt ten hlavni :)
    little.owl avatar 10.4.2012 17:56 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Nicmene v realu drzi cely projekt pod krkem, bez ohledu na dohody s KDE a LGPL licenci.
    In my opinion, sir, any officer who goes into action without his sword is improperly dressed. ("Mad" Jack Churchill)
    Rezza avatar 10.4.2012 18:29 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Jakym zpusobem? Ano, kdyz prestanou na Qt delat, tak bude asi pro komunitu tezke spravovat takovy obri balik, ale...
    Saljack avatar 10.4.2012 18:47 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Ale zase by se asi vyházela podpora pro mrtvý Symbian a naopak by se začlenil Android.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Rezza avatar 10.4.2012 19:10 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Z Qt 5 se podpora Symbianu už vyházela, k nelibosti komunity, hh.
    Saljack avatar 10.4.2012 23:13 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Tak on je Symbian z meho pohledu naprosto mrtvi a nezajimavi pro budoucnost. Jedine co ho v soucasnosti drzelo nad vodou bylo prave Qt. Je to celkem skoda, ze to Nokia takhle posrala, protoze moje E51 byla super.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    little.owl avatar 10.4.2012 19:51 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Ano, kdyz prestanou na Qt delat, tak bude asi pro komunitu tezke spravovat takovy obri balik, ale...

    To je v podstate to, co jsem myslel.

    Obavam se, ze ciste komunitne spravovane Qt bez podpory komercni firmy s placenymi vyvojari na pozadi, urcujici nejaky smer a garantujici predvidatelny rozvoj, bude uplne jiny projekt a rada firem kupujicich licencovanou verzi zacne hledat jinou cestu.

    Nemyslim, ze Nokia nebude Qt rozvijet, otazka zni jak rychle - tedy kolik do toho investuje - a kam to bude smerovat, pomaly nejisty rozvoj je ta nejhorsi cesta a uprimne pokud vlastnikem bude Nokia s nejasnou motivaci, bude tato otazka stale ve vzduchu.

    V soucasne dobe bych do noveho produktu postaveneho na Qt jiz nesel, lepsi napsat v cistem C++, platforme zavisle casti izolovat a resit nativne.
    In my opinion, sir, any officer who goes into action without his sword is improperly dressed. ("Mad" Jack Churchill)
    10.4.2012 20:04 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    V soucasne dobe bych do noveho produktu postaveneho na Qt jiz nesel, lepsi napsat v cistem C++, platforme zavisle casti izolovat a resit nativne.
    Platforme zavisla cast je v dnesni dobe skoro vsechno, takze dobrou chut :-)
    little.owl avatar 10.4.2012 20:21 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Zalezi na produktu, v nasi codebase je to mene nez 15%, v podstate jen GUI, vlakna a souvisejici synchronizace a sitove sockety.
    In my opinion, sir, any officer who goes into action without his sword is improperly dressed. ("Mad" Jack Churchill)
    Saljack avatar 11.4.2012 16:06 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    A to ti příjde málo? To jako, když budete chtít vyvinout multiplatformní aplikaci, tak tam vložíte vlastní vrstvu, která bude pro každou platformu řešit tyto problémy? No to mi opravdu přijde na hlavu, když Qt funguje skoro na všech majoritních platformách.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    11.4.2012 16:11 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Ne, úplně jsem z toho "pokroku" zvlhnul!!! :-D :-D :-D
    little.owl avatar 11.4.2012 21:35 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Ano, nehraje to pro nas zas tak velkou roli, GUI je donkey job a s Qt na OSX jsme meli spise problemy.
    Qt funguje skoro na všech majoritních platformách.

    To je ono, skoro funguje.
    In my opinion, sir, any officer who goes into action without his sword is improperly dressed. ("Mad" Jack Churchill)
    10.4.2012 21:49 Čtenář
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    V soucasne dobe bych do noveho produktu postaveneho na Qt jiz nesel,

    no každý má svůj názor

    First look: Qt 5 makes JavaScript a first-class citizen for app development

    http://arstechnica.com/business/news/2012/04/an-in-depth-look-at-qt-5-making-javascript-a-first-class-citizen-for-native-cross-platform-developme.ars
    little.owl avatar 10.4.2012 23:32 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Tak od Javascriptu na desktop aplikace se budu drzet dale.
    In my opinion, sir, any officer who goes into action without his sword is improperly dressed. ("Mad" Jack Churchill)
    Rezza avatar 10.4.2012 22:10 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Tak komercni vyvoj dela Digia, necekam, 4.8.1 delali prakticky oni, vcetne release. Ted je aktualne mozna horsi ten prekotny vyvoj :) Motivace Nokie jsou mobilni aplikace, coz se trosku rozchazi s tim, co potrebuji lidi delajici na desktop aplikacich.

    Doufejme, ze to jeste pujde. Delat multiplatformni framework neni easy, Gtk 4 co jsem slysel hodne omezi podporu ne-linux platforem, protoze proste nemaji lidi...
    little.owl avatar 10.4.2012 23:20 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Tak komercni vyvoj dela Digia, necekam, 4.8.1 delali prakticky oni, vcetne release.
    Vim, mame od nich Qt Commercial SDK, pouzivany na Ångström, tam to budem pouzivat asi dal, ne vsak na desktopu.
    Motivace Nokie jsou mobilni aplikace
    A postavene na Qt?
    Gtk 4 co jsem slysel hodne omezi podporu ne-linux platforem,
    Gtk4 ? Co se o tom vi?

    In my opinion, sir, any officer who goes into action without his sword is improperly dressed. ("Mad" Jack Churchill)
    Rezza avatar 11.4.2012 12:20 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Postavene na Qt - ano, proc jinak by to Nokia delala. Jinak by cele Qt dala pryc uz davno. Next billion strategy. Qt 5 je vlastne z duvodu mobilu, jinak by asi nebylo potreba - hlavne deleni na mensi casti. Nedavno dokonce rikal Lars Knoll (na FOSDEMu), ze je to kvuli footprintu jeste porad malo rozdelene.

    O Gtk 4 jsem slysel na Desktop Summitu od Mathiase Clasena. Proste nemaji lidi, co by delali na jinych platformach nez Linuxu, vyvojare soucasne to nezajima, takze... Asi nezrusi uplne podporu, jen bude hodne osekana, pripadne bokem. Vic nevim.
    Saljack avatar 11.4.2012 16:12 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    To ale GTK odsouvá na druhou kolej.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    11.4.2012 16:15 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    little.owl avatar 11.4.2012 21:42 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Postavene na Qt - ano, proc jinak by to Nokia delala. Jinak by cele Qt dala pryc uz davno.
    Ze setrvacnosti, backup plan? I kdyz vim, ze to interne v Berline pouzivaji.
    Nedavno dokonce rikal Lars Knoll (na FOSDEMu), ze je to kvuli footprintu jeste porad malo rozdelene.
    To chvalim, footprint a nutna velikost flashe byl zatim jeden z hlavnich duvodu proc Qt nepouzit.
    Asi nezrusi uplne podporu, jen bude hodne osekana, pripadne bokem.
    No dobre .... ale zrusit GIMP pro Windows?! ...
    In my opinion, sir, any officer who goes into action without his sword is improperly dressed. ("Mad" Jack Churchill)
    11.4.2012 07:06 QML
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Někdo čeká, že v tomto VÁŽNĚ bude někdo dělat např. i desktop aplikaci ? Dlouho jsem používal QT4, teď začínám nový projekt a i s příchodem použitelného kódu v QT5 jsem se rozhodoval, jestli nová cesta nastavená Nokií ohledně QML nebude lepší. Představoval jsem si, že bude možné vytvořit plně funkční desktopovou aplikaci s použitím QT Widgets, ale s ksichtem a dalšími prvky definovanými pomocí QML. Buď nevím jak na to, nebo to prostě nejde ani v QtQuick 2.0

    V QML se musí definovat i to poslední tlačítko. Což ZASE povede k tomu, že vzhled a UX obecně bude aplikaci od aplikace naprosto odlišný. To někoho vážně nenapadlo dodat tam ekvivalent QT Widgets pro použití v rámci QML ? Ono to někoho i napadlo, viděl jsem nějaké video staré rok a něco, ale očividně se to do Qt Quick 2.0 nepropašovalo.

    Celé jsem to buď nepochopil, nebo furt nemůžu najít tu killer featuru, která dělá z QML něco použitelného...
    Saljack avatar 11.4.2012 09:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    V tom je právě ten problém. Protože v základu QML nemá vůbec, ale vůbec nic. Existují sice pochybné komponenty viz: http://labs.qt.nokia.com/2011/03/10/qml-components-for-desktop/ . Ale proč tohle nedali do základu mi naprosto nedochází a dokud to tam nebude nemá to podle mě velkou šanci na prosazení. Aspoň ten Button, Window, Dialog atp. tam mohli být.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    11.4.2012 09:42 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Ano, přesně tohle jsem myslel - QML components for desktop je to video o kterém jsem mluvil. Když si představím, že by si každý zbastlil ty věci po svém, tak to je prostě regulérní peklo.
    Rezza avatar 11.4.2012 12:23 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    V Qt 5 dokonce bude rozdelene i QML jako deklarativni jazyk od jeho casti, co vubec neco umi zobrazit. Proste ber QML jako jazyk, na C++ si nikdo nestezuje, ze nema v sobe tlacitka, pak o uroven vys Qt Quick 2 - zakladni knihovna na kresleni na QML a nad tim komponenty. Je to tak i ve vetsine jinych projektu (Clutter a MX) atd.
    11.4.2012 09:35 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Celé jsem to buď nepochopil, nebo furt nemůžu najít tu killer featuru, která dělá z QML něco použitelného...
    přesně tohle řeším už pekelně dlouho.

    Navíc mám pocit, že jakmile někde uvedou, že "s tímhle budou skvělě pracovat designéři", tak je to automaticky krok do slepé uličky - vizte např. Zope (DTML vs. TPL), všelijaké PHP templaty, Django templaty... vždycky se s tím serou stejní lidé jako předtím, akorát, že je tam vrstva navíc.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    11.4.2012 09:50 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Ono mi to občas přijde celé takové podivné. Tlačí se technologie, která umí v základu zobrazit pár základních tvarů, byť "dobře" konfigurovatelných. Hlavně že to umí částicové efekty. To je fakt potřeba.

    Když se ohlédnu za QT jako takovou, tak se musí nechat že knihovna je to dobrá, ale přijde mi, že všechny tyhle věci co mají nějakým způsobem pomoct, jsou vyřešené tím nejhorším možným způsobem. Když se to používá jako čistě C++ knihovna bez udělátek typu Designer a jeho .ui soubory, tak se s tím dá solidně pracovat.
    13.4.2012 23:04 pjoter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Ono mi to občas přijde celé takové podivné. Tlačí se technologie, která umí v základu zobrazit pár základních tvarů, byť "dobře" konfigurovatelných. Hlavně že to umí částicové efekty. To je fakt potřeba.
    Nevim no, videl jsi treba QtMediaHub? Pokud si delal nejake podobne UI v C/C++ tak asi vis jaky to je maras, nemluve o tom, jaky maras to je aby to dobre vypadalo a chovalo se to stejne na Win/Linux/OSX. Pomoci QML se da udelat celkem zabijacke UI skoro bez prace a vicemene ciste, temer bez chyb (chyby jsou vetsinou v C/C++ backendu, v UI minimum). Proto QML pouzivam a to UX bytostne nesnasim, konzole-ole! :)

    Ano, tento tutorial sice ukazuje zakladni kameny a neodkryva naplno moznosti QML, ale to je holt udel tutorialu. Kazdopadne kdo ma predstavivost, tak i z techto zakladu pochopi jak mocny nastroj QML je. Pokud ne, je to ciste jeho problem :)
    Saljack avatar 14.4.2012 21:03 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    V tom je právě ten problém vše vypadá jako omalovanky a a dokážeš si představit jaké to bude, když to bude takhle dělat každý?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    mirec avatar 15.4.2012 09:34 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Uiiii windows ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Rezza avatar 11.4.2012 12:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Bude to, ale jak sami rikaji, nejdrive v 5.1, spise v 5.2 a pozdeji. Zatim pro desktop plati Qt Widgets jako hlavni.
    Saljack avatar 11.4.2012 16:01 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Pak je podle mě pěkná blbost vydávat Qt 5, v kterém by měli být Qt Widgets jako "zastaralé" a nebo poté vydat rovnou Qt 6. Prostě v tom nadělají takový bordel.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Rezza avatar 12.4.2012 12:57 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QML – moderní uživatelská rozhraní v Qt (3)
    Srovnejs si Qt 4.0 a Qt 4.8 co vse se tam objevilo a zmenilo. Pokud by to byla takhle, tak dnes mame po vzorech Chrome a Firefoxu Qt 12 :D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.