abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 4
    dnes 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 400 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    pools avatar 5.2.2010 02:23 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    až už vůbec ne otevřené
    Vivre libre ou mourir!
    5.2.2010 07:34 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Ta Cčková knihovna má moje sympatie už jen proto, že používá goto :-)
    5.2.2010 07:39 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Hmm, koukám že to používá i jiný špeky, třeba while vnořený do switch. Fíha.. :-)
    5.2.2010 09:37 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Zrovna tohle není moje práce. Ale je fakt, že korutiny v C se jen tak nevidí. Dík za upozornění, třebaže se jedná o public domain, tak jsem autora dotčených dvou souborů připsal do AUTHORS.
    5.2.2010 10:08 vrosecky | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    5.2.2010 10:29 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Znám znám (tedy jméno jsem zapomněl...), měl jsem to kdysi u zkoušky z C :-)
    8.2.2010 15:18 xoor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Mohl byste mi rict nebo uvest link (na literaturu), proc je spatne vkladat while do switch? Neberte to jako utok, jen se ptam. Dekuji.
    Mintaka avatar 8.2.2010 15:38 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Asi záleží na konkrétním případu. Jsou situace, kdy goto je nejlepší řešení. Stejně tak se může stát že i while ve switchi může mít své opodstatnění.

    Co se Pythonu týče: http://www.willmcgugan.com/blog/tech/2009/3/7/live-your-life-by-the-tao-of-python/ tak např:
    Beautiful is better than ugly.
    Simple is better than complex.
    Flat is better than nested.
    8.2.2010 16:32 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Prinajmensom som tam identifikoval "pach", zbytocnej zlozitosti. Podobne veci zhorsuju citatelnost a udrziavatelnost kodu.

    Ale je to cisto zalezitost vkusu, nie dogma. Ak to nevadi tym, co s kodom pracuju, ziadny problem :)

    Odporucana literatura: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0201485672

    8.2.2010 17:27 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    A vy proč myslíte že to je špatné? A je to podle vás obecně špatné, nebo jen v některých případech?
    8.2.2010 22:35 xoor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Ja nevim jestli je to spatne (Programove se mi to zda ok. Ted nemyslim ten kus kodu v te knihovne k datovym schrankam), proto jsem se ptal. Mne slo o implementaci v jazyce C (avr-gcc).
    5.2.2010 07:40 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    goto je pro opravdové programátory. Je opravdu dobře, že na té knihovně dělá ten nejlepší :-)
    6.2.2010 17:40 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Tak tak, žádný pojídač koláčů, strukturované programování je pro blbečky.
    5.2.2010 08:40 gogo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Nic vam/ti nebrani se zapojit, tak aby to bylo uzasne a skvele.
    5.2.2010 08:44 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Odkdy je slovo "sympatie" špatné? :-)
    Rezza avatar 5.2.2010 09:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Je pekne, ze se toho komunita chytla, sam DS planuji - bydlim jinde nez v miste trvaleho bydliste a jezdit si vyzvedavat obalky... Ale jedna vec me proste neprestane trapit - oficialni reseni jsme si zaplatili vsichni a neni pro nas. Bude kolem open implementace nejaka snaha ji zavest jako oficialni a podporovane reseni? A trebas uzmout cast tech milionu za zfusovanou praci?
    5.2.2010 13:57 jsmach | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    když to zbuntovali a domršili, měli by přispět do motivačního pytlíku s penězi Zajíček a Íčko, socky to nejsou, zvláště Ivan je v těžké vatě, kdyby každý pustil žilou 50 tisíc, nic by se jim nestalo.

    Koneckonců by redakce mohla oslovit ministerstvo vnitra a českou poštu ať něčím přispějí.
    5.2.2010 21:34 jan.xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Bych si raději zašel na úřad a nechal si zapsat doručovací adresu.
    5.2.2010 10:24 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    A jak Java komunikuje s C knihovnou? Pres konzolovy i/o?
    5.2.2010 10:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Nijak, to jsou dvě samostatné knihovny.
    5.2.2010 10:48 vrosecky | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Nijak, obě knihovny jsou na sobě nezávislé. :-)
    multi avatar 5.2.2010 12:31 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    napsat JNI pro pristup Javy k C knihovne by nebyl uz takovy problem....

    osobne by se me libilo takove univerzalni reseni, kdyby byla C knihovna s veskerou fukcionalitou a kazdej vy si tomu lepil svuj program,GUI,atd...
    5.2.2010 13:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Už se to řešilo v diskusi pod zadáním. Napsat JNI pro přístup k Céčkové knihovně by nebyl problém, ale byl by to nesmysl – bylo by to složitější, než napsat tu knihovnu rovnou v Javě. Zvlášť, když programovat webové služby v Javě je asi pohodlnější (díky spoustě hotových knihoven), než to psát v C.
    multi avatar 5.2.2010 13:26 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    no ja to uz neresim, hlavne kdyz to bude fungovat
    5.2.2010 13:35 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    1. Ono cistou Javu das snadno treba do Firefox pluginu a neresis na cem ten samotny Firefox bezi.

    2. Pro sestaveni Java knihovny se pouziva MAVEN, avsak musi byt verze 2.0.9+, verzi z Fedory 12 2.0.8 to sestavit nejde (Nahral jsem 2.0.10 primo z Mavenu a sestavilo se to OK)

    Na to, ze se tu pracuje a programuje v dosti vecech proprietarni rozhrani treti strany, by to chtelo vic testovani jak na urovni Unit testu (co programator naprogramoval), tak i na urovni uzivatelskech scenaru (co uzivatel ocekava a ma videt).

    Ty uvatelske testy bych klidne nadefinoval, Oracle procistil Sun a ja jsem propadl sitem, pry ma dost testeru a tak se ted doma trosku nudim :-)

    5.2.2010 15:41 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav

     

    Ty uvatelske testy bych klidne nadefinoval, Oracle procistil Sun a ja jsem propadl sitem, pry ma dost testeru a tak se ted doma trosku nudim :-)

     

    1. To je mi lito. Do HP stale jeste hledame sikovne programatory na fulltime, tak se ozvi.
    2. Bezva, tak je (testy) prosim pridej do stranku skupiny. Robert ted pracuje na strankach jednotlivych projektu, pomocnici jsou urcite vitani.
    3. Kdyz se nudis, muzes treba fixnout par bugu z bugzilly abicka :-) Je jich tam pres 300. Zdrojaky jsou GPL.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    8.2.2010 18:53 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Datove schranky jsou na osobu "Obcan, Zivnostnik, Jednatel S.R.O, Statutarni zastupce A.S)

    Ano, jeden zivy clovek muze mit povicero schranek, bohuzel www.czechbox.cz je demo (Zkusebni) a ne plne testovaci prostredi a tak nelze napriklad jiz jednou zalozenou schranku smazat.

    Pro testovani pred-definovanych scenaru je dobre mit vice schranek (Pozor, zpravy se po 90dnech smazou), nelze mit ale dve stejne firmy (stejne IC, drive ICO), viz:
     Systém nahlásil následující chybu:
      StatusCode = 1041
      StatusMessage = Již existuje datová schránka ajiak3j, jejíž majitel má stejné IČ 47114983.
    
    Zde je jednoduchy Firefox JavaScript generator validniho IC a jeho textove podoby jenz je mozne pouzit jako Prijemni pro rychlou identifikaci ruznych schranek:

    http://www.practicaltester.com/ds/ic/gen10ic.html

    Aby bylo mozne posilat zpravy od jedne schranky do druhe je treba to aktivovat, viz "Nastaveni -> Povolit prijem"

    PS: Doporucuji take pouzivat kanonickou validovanou postovni adresu, predejde se tim pripadnym budoucim problemum s certifikaty.

    Kanonickou validovanou adrecu je mozne ziskat treba z on-line formularu Ministersterstev, treba tady:

    http://formulare.mpsv.cz/okprace/cs/form/ZaEZZ.jsp
    8.2.2010 18:54 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Fakt by mne zajimalo kdo ty DS testuje:
     - Razeni statu podle Unikode znaku, Ceska Republika je na konci seznamu ?
     - Odhlasis se a ono to porad tvrdi, ze nelze poslat formular na novou schranku protoze jsi stale prihlaseny ? 
     - V emajlu jsou jen prihlasovaci udaje, ale ne jiz treba jemno/firma a tak ?
    
    Uff, Uff :-)
    9.2.2010 15:49 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Aby jste mohly posilat soubory ( V test verzi vsechny podporovene formaty, v ostre zatim jen faktury) od 1.7 jakekoliv zpravy (Vypada to ale z jen v povolenych formatech ???), je nutne:
     - Zridit is jednu firemni schranku (muze mit i nexesitujici, ale platne IC)
     - Povolte prijimat zpravy
     - Zavolat na linki podpory shranek, rici ze vuvujite SW co generuje faktury a chete je posilat pres DS
      Nahlasite svuj mail a dostanate v nem link a heslo do oblasti resitelu aplikaci
     - Zde nadete zadost ve form filleru o aktivaci posilati komercnich zprav , vyplnte 
       a prodrobne si prectete podmiky, viz muj komentar o publik bugzille nize
     - Asi za pul dne dostanete email ze pristup je povolen 
     - Po prihlaseni uvidite novou ikonku "Poslani Postovni zpravy" 
     - Zadejte ID vasi druhe schranky jenz ma povolene prijimani zprav a poslete ji jeden z podporvanych souboru
    
    Mintaka avatar 9.2.2010 16:33 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Díky za návod. Tuším, že když se někde někdo špatně vyspí, tak zprovoznění může trvat třeba týden.
    5.2.2010 15:28 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Mohl by to někdo porovnat s tím projektem dsgui od CZ.NIC?
    5.2.2010 20:21 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    A ten plugin do Thunderbirdu robi niekto? Lebo mat len kniznice je na prd ked nad tym nebude nejake GUI.
    23.5.2010 18:24 Daniel Hrbáč | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    bump.
    6.2.2010 15:43 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Přechod z Linuxu na Windows
    Sleduju věc jen zpovzdálí, ale jedné věci jsem si už všiml. Protože nebyly datové schránky vyřešeny kromě Windows i pro Linux atd., přecházejí teď tam, kde s tímto systémem zacházet musí, přinejmenším částečně na Windows. Je to pěkná konkurenční výhoda v podmínkách českých zemí. Napadlo mě, že v Microsoftu mohli z toho důvodu uspořádat aspoň malý mejdyn. Firmy, které se živí prodejem programů spravujících takové ty věci kolem oběhu dokumentů, spolu s vyřešením datových schránek nabízejí i to na ně navazující řešení oběhu dokumentů - předpokládám "brzký" nákup licencí Windows když ne na většinu, tak alespoň na určitou část kancelářských počítačů nejen veřejných institucí, kde už vyzkoušeli správu dokumentů v prostředí Linuxu. Když si vzpomenu na předchozí jásot nad postupující digitalizací úřadování (veřejného/osobního) vyjádřenou nařízením o datových schránkách, tak se usměju, protože vidím, co to v praxi pro nasazení Linuxu znamená. Jsem zvědavý, kdy se objeví takové programy i pro Linux. To už bude patrně nakoupeno.
    Mintaka avatar 6.2.2010 16:13 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod z Linuxu na Windows
    Nemyslím, že by to bylo až tak dramatické. S berličkami jdou datavé schránky používat i na Linuxu, ale k dobře udělanému multiplatformnímu řešení to má daleko.
    6.2.2010 18:13 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod z Linuxu na Windows
    No právě. Rozhodnutí jsou činěna už teď asi i s ohledem na to, že komfort pro ty, kteří tu službu v nějaké síti počítačů jakoby (ne)používají, aniž by totiž rozhodovali o tom, že je nějaká datová zpráva tohoto typu odeslána - poplatek za ni zaplacen/odečten - jak tomu říká jeden odborník, co ta řešení nabízí: "zobnout si" třeba "padesátikorunu" podle ceníku služeb pošty, tedy ti lidé, aniž by něco někam posílali - jenom z počítače, který mají na svém pracovišti připraví zprávu pro odeslání, budou mít z toho důvodu stejný program, jaký bude mít obsluha na podatelně: odesílání zpráv mimo podnik/úřad z jednoho místa - jednotné rozhraní.
    Mintaka avatar 6.2.2010 18:58 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod z Linuxu na Windows
    Fíha. Přečetl jsem si ten příspěvek 3x a pořád mám pocit že rozumím cca 1/3 zamýšleného sdělení. Jisté je, že na pořádném multiplatformním open source řešení se pracuje a když těch hozených klacků pod nohy nebude příliš, tak se nám to povede dotáhnout do zdárného začátku.
    7.2.2010 11:50 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod z Linuxu na Windows
    To je dobře a příspěvek jde mimo tento potěšitelný fakt vývoje těchto řešení, která: budou brzy k mání.

    Smyslem bylo popsat situaci, kdy v "závodě X" s největší pravděpodobností v nejbližší budoucnosti v souvislosti s příchodem datových schránek - v tomto případě s požadovanou existencí alespoň jedné, dojde k nakoupení licencí Windows a přeinstalaci z Linuxu, který se na těch strojích ohříval poslední dva roky, z toho důvodu, že "groupware" pro správu administrativních záležitostí, který je schopen pracovat v tomto systému datových schránek - a kromě toho vyřídit korespondenci (vlastně, to co tu už bylo i před tím - prostá správa příchozích a odchozích dokumentů), pracuje nyní jen ve Windows. Třeba jej časem výrobci přenesou i na Linux, ale to už na strojích bude jiný operační systém, který tak dostane ty správné podmínky pro setrvání v organizaci, i když si nemyslím, že by se rozšířil stoprocentně všude.

    Půjde o místa, kde se s ním setkají určití zaměstnanci - ti, kteří vlastně tvoří náplň činnosti této organizace - počítač používají, když to zjednoduším, pro psaní dopisů. Jeden ohlas už jsem zaznamenal: "Konečně půjde otevřít úplně všechno." I když si nejsem jistý tím, co všechno měla mluvčí této věty na mysli. :-) Právě z tohoto pohledu mě ta situace zaujala.
    8.2.2010 21:13 Petr Hejl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Ja bych i rad neco zadal, ale ta bugzilla me nechce pustit. Na login mi tvrdi "An internal server error occurred. Please try again later."

    Jde mi hlavne o spatny navrh API v javovsky knihovne...
    10.2.2010 17:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Už je to snad v pořádku. Zkoušel jsem zadat bug a šlo to.
    9.2.2010 08:48 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Pozor, je otazkou, zda muzeme vubec zadavat bugy na ISDS rozhrani do otevrene public bugzily ?

    Ve podminkach pro testovani ISDS je klauzule, ze vsechny chyby se musi zadat jen k nim ???

    10.2.2010 17:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Bugzilla není pro chyby v API, nýbrž chyby v knihovnách, které to API používají.
    11.2.2010 08:04 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Ne, kazda chyba ve vyuziti API muze vest potencialne k odhaleni chyby v API samotnem.

    Ta Ceska formulace na tom folmulari je jasny pokus o "non disclosure agreement", v tomto pripade se normalne dela "legal audit", aby se zjistilo, zda muzou byt bugy "fully public" To znamena, zda muzou videt zadane bugy vsichni, nebo jen vyvojari, slepe zadavani, ale vede k mnoha duplikatum.

    To ale neni probelm je vyvojaru = Bugzily.

    Pro priklad, ted pracuju na setu minimalnich testovacich souboru, nebot DS posilaji vsechno jako soubory, bez nich neni mozne nic v DS poradne otestovat!

    Hlavni potiz je v tom, ze system je znacne "nejednoznacny" :-), napriklad tu mame seznam podporovanych typu souboru definovanim pripon souboru v zakone, pak seznam pripon v implementaci, ale pripony jsou de facto nejake formaty jenz maji i nekolik verzi (Jedina verze je u ISDOC = 5.2+). Pokud chci zacit s dobrym testovanim , musim si vygenerovat set takovych souboru treba s pomoci OpenOffice and ffmeg. Algoritmus validace uvnitr systemu neni znam, takze musim z pocatku strilet na slepo, neco neprojede a zakonite tedy i takovy testovaci set bude obsahovat i negativni test cases, tedy infomraci o tom, co je uvnitr systemu ...

    SP: Ano, dnes lze posilat v ostem provozu jen faktury, vse je planovano az na 1.7.2010

    Mintaka avatar 11.2.2010 08:26 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Automatické testy jsou dnes u většiny projektů nezbytností. Tohle ale spíš vypadá jako reverzní inženýrství. Detailní podklady pro tvorbu testových baterii by podle mě měly být součástí dodávky a správy ISDS a ne aby si je každý, kdo chce dělat napojení, horko těžko vyráběl.

    Definovat formát souboru jen podle koncovky je dost velký amaterismus.
    12.2.2010 10:24 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Pokud bude primarni platforma Windows, budou ti ty testy mozna stejne k malemu uzitku.

    Testovat muzes ruzne, cestne DS dnes vlasne jen "zarucene dorucuji dokumenty". Co uzivatele multi platformniho reseni pristupu k DS zajima je tento dokument budto prijmout a precist/vytiskout nebo vytvorit a odeslat.

    Ve vysledku je tedy nutne mitnejenom Unit testy, ale i porovnavat User Scenare, ktere pracuji prave s temito soubory.

    Mintaka avatar 4.3.2010 22:04 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Souhlas. Unit testy i User Scénáře jsou potřeba. // Hážu to do jednoho pytle "automatické testy" i když testovat automaticky User scénáře je většinou obtížnější.
    11.2.2010 11:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Kde je ta formulace? Já jsem žádnou během vývoje nepotkal. Možná proto, že jsem žádný účet ani nezakládal.
    4.3.2010 18:36 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Na linuxu lze používat http://www.multischranka.cz

    Dnes jsem to nainstaloval a zdá se, že to jede (Ubuntu 64bit). Ale mě nikdo nepíše, tak to najisto nevím ;)
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    Mintaka avatar 4.3.2010 22:06 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    Tak Multiplatformní to částečně je, ale závislost na Adobe AIR mi moc fajn nepříjde.
    22.8.2010 21:39 Daniel Hrbáč | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open source řešení pro datové schránky – stav
    No, už se těším. Doufám, že se povede i rozšíření pro TB.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.