abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.1. 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (42%)
    Celkem 476 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    14.11.2008 00:30 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Ano, ona pasáž o očekávání toho, že vše poběží jako na Windows mne také trápí... U rozšířených her není problé rozjet je ,,napoprvé", ale u méně rozšířených jde často o metodu pokus-omyl
    14.11.2008 03:14 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Tak to je velmi zla sprava ze "Warcraft III The Frozen Throne: 1.x" oslabil. :(.
    14.11.2008 04:22 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Např. dvojklik na exe v Nautilu by měl nyní s Wine dobře fungovat.

    to mi přijde při nejmenším zvláštní, přepisovat wine kvůli nautilu, když mi to léta, bez nejmenšího problému, funguje v mc a konqueroru (prostě jsem netušil, že se wine přizpůsobí správci souborů, čekal bych to obráceně...)
    14.11.2008 10:26 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Změny od uživatelů + 0. No to je teda výsledek.
    14.11.2008 11:01 qk | skóre: 15 | blog: qk_develop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Bohuzel ty zmeny ne vzdy vypovidaji o kvalite verze. Proste obcas to testuje nekdo na problematickem hardwaru, napriklad nektere hry maji problemy s ATI kartami a pokud nekdo s ATI to otestuje po nekom s nvidii, tak to vypada, ze hra se skoro nehratelna.
    Tohle testovani ma hlavne slouzit pro to, aby se daly sledovat regrese a pripadne zjistit ktery patch je zpusobil.
    14.11.2008 21:46 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Hm, u nuly je to zrvona jedno, ale nebylo by logičtější uvádět průměrnou změnu?
    14.11.2008 12:51 Zmije
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Co vlastně ve wine chybí, aby šlo spustit testy autoškoly od Vogel? Musím kvůli tomu do windows. Při instalaci se to tvářilo, že vše proběhlo, ale při spuštění se objeví message box:
    Setup Error
    Failed to load resources from resource file.
    Please check your setup.
    14.11.2008 14:24 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Mám takový dojem, že to je hnusná směsice ActiveX a Flashe... Alespoň pokud se dobře pamatuju – autoškolu už mám za sebou nějaký ten pátek. ;c) Takže tak.
    Kryptoměny a bločenka.
    14.11.2008 14:52 Zmije
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Máš pravdu na tom cd je activex, flash a IE., navíc to ve windowsech chtělo upgrade na framework 2.0, jaký důvod vlastně vede tvůrce softu používat takovou šílenou kombinaci?
    14.11.2008 21:29 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Těžko říct – možná neznalost, možná hloupost, možná ignorance, možná ...

    Já jsem měl navíc tu smůlu, že mi nešly ani eTesty ministerstva dopravy (na e-mailové bugreporty absolutně nereagovali), takže jsem se musel dobývat na cizí počítač do windows. :c\
    Kryptoměny a bločenka.
    Mac-adresa avatar 14.11.2008 16:35 Mac-adresa | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    kdo je to ten alexander?
    14.11.2008 19:39 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Myšák z večerníčku včelka Mája?
    Max avatar 14.11.2008 20:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Přidal jsem zázan do wiki : Alexandre Julliard
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.11.2008 10:16 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    To do toho zmineneho mysaka nema daleko :)
    21.11.2008 15:05 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    +1 :)
    Max avatar 14.11.2008 18:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Brazilská banka také Wine úspěšně implementovala, a to k běhu Lotus Notes.

    Eh? Vždyť Lotus Notes je v linuxové verzi. Mohl by někdo tuto pasáž vysvětlit?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 14.11.2008 19:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Hmm, tak to vypadá, že IBM ovolnilo LN pro linux až někdy k roku 2006. Takže to zřejmě bylo jen velké zamyšlení do minulosti.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.11.2008 08:09 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    mozna to nechteli kupovat znova
    CIJOML avatar 17.11.2008 03:02 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    to nevim IBM ma vetsinu licenci na vypocetni vykon a pocet cpu takzvane value units. Ale mozna to je u uzivatelskych pecek odlisne.
    17.11.2008 08:53 Boogie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Ja bych se o ty penize v brazilske bance docela zacal bat... A co je to za banku co nema penize na poradnej soft a musi behat nestabilni silenosti typu wine ?
    Grunt avatar 17.11.2008 16:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    A co třeba jiný pohled na věc? Banka ušetří peníze na poplatcích za licence operačního systému a bude je moct vložit do vyššího zabezpečení banky či jiných užitečných věcí?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.11.2008 14:07 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Není žádný velký hit, na který se zaměřit? A co na nejprodávanější hru na světě, která doteď nefunguje? Myslím tím Sims...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    16.11.2008 15:46 Kartel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Vím o lepších věcech na zlepšení. Fungující clerType (vyhlazování písma) a aby témata vzhledu fungovala svižně (např. používal jsem pod XP od ~leos z deviantart mivista). Takhle je občasná práce v PSPadu málo přívětivá.
    16.11.2008 15:38 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    A co přidat funkci, která integruje wine aplikace do prostředí, stačilo by automatické přidání odkazu do /usr/bin.
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    17.11.2008 08:53 Boogie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Wine je potreba integrovat do kernelu a basta.
    17.11.2008 16:28 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    To sa majú do kernelu pridávať, citujem "nestabilni silenosti typu wine"? (alebo sa to tam má pridať len preto, aby mohol nasledovať príspevok, že taká šialenosť nemá v kerneli čo robiť?)
    Grunt avatar 17.11.2008 16:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    LOL, opravdu nezaujatý pohled na věc, aneb narvěte to tam, ať furt nemusím pirátit ten zavaděč na hry. A nebo je místo pirátění nějaký jiný důvod?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.11.2008 21:41 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    S tím nesouhlasím, ale klidně si napiš vlastní kernel ;)
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    18.11.2008 10:16 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Pouzivam binfmt_misc a nic vic do kernelu nechci.
    Karry avatar 19.11.2008 01:33 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)

    A co takhle napsat nový kernel, který je již od začátku navržen pro emulaci Win API? V React OS rozchodíte "vše" co ve Wine (oba projekty úzce spolupracují), jen ta podpora hardwaru je bídná.

    BTW, kdysi jsem četl že někdo experimentálně implementoval wine přímo do Linuxového jádra a prej to i chodilo. Ale když jsem to teď hledal, tak jsem to nemohl najít, tak to možná byl fake. Podle mě by zavlečení win api do Linuxového jádra zpomalilo vývoj Linuxu* i opravování chyb ve wine části. Nehledě na to, že by to jaderní hackeři z mnoha důvodů nikdy nedopustili. Jak bylo napsáno, wine někdy použilo 10% uživatelů Ubuntu (desktopů obecně), což je mizivá část linuxové kumunity, z toho jen malá čás ho používá denně... Myslím si že současný model Wine, jako emulátoru v uživatelském prostoru, je pro všechny mnohem výhodnější!

    * při psaní ovladače by se muselo implementovat jak Linuxové tak Win API

    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.11.2008 13:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Souhlas, zbytecna prace. U toho jaderneho modulu slo jen o akceleraci nejakych soucasti. Navic ta potreba pro aplikace Windows neni az tak velka, aby to stalo za psani noveho kernelu.

    Prave ten ReactOS - kdo to vubec bere vazne?
    Grunt avatar 19.11.2008 14:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    Prave ten ReactOS - kdo to vubec bere vazne?
    No zatím to vypadá, že minimálně vývojáři:
    2008-11-04, Aleksey Bragin
    ReactOS 0.3.7
    A new release of the ReactOS operating system
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    oroborus avatar 19.11.2008 18:09 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)
    >Podle mě by zavlečení win api do Linuxového jádra zpomalilo vývoj Linuxu

    IMHO ani "windows kernel" neobsahuje "windows API", tak preco by ich mal obsahovat Linux kernel.
    Uvazovalo sa iba o pridani windowsackych systemovych volani do Linuxoveho jadra

    zdroj : Zpravodaj o Víně - 342
    hankey avatar 25.11.2008 22:53 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 353 (WineConf 2008)

    Kurnik šopa, to jde snad v první řadě o hry???

    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.