V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
proč jsou v ní desítky obrázků instalátoru nebo několik obrázků menuVadí ti, že je ve screenshotovém článku hodně screenshotů?
to fakt nechápu...
Vadí ti, že je ve screenshotovém článku hodně screenshotů?Ale vůbec ne. Mně by nevadilo ani kdyby v této recenzi nebyl screenshot žádný. Nebo kdyby jich bylo 5 gigabajtů. Já se jen divím, proč je tam tolik screenshotů stejné věci.
instalaci dokumentuje 10 nebo 1000, nemá nijaký vliv na čitelnost článku, ptž jsou vodorovně scrollované v jednom pásu.A nenapadlo tě, že právě to nekonečné scrollování snižuje přehlednost?
Já vím, že máš x86_64 CPUTy si jasnovidec?
Mám 3 GB paměti, takže 32 bitů stačí.Ne že bych se Jardíka chtěl zastávat, …
Nebyl by v tom asi nijak zásadní rozdíl.Např. při zpracování videa, obrazu či zvuku byl. A klidně až o několik desítek procent. A to jak měřitelně, tak subjektivně.
Větší problém je, že Fedora nenechá procesor odpočinout, narozdíl od WindowsA nebude to spíš tím, že není známé rozhraní k ovládání otáček větráku? Aspoň v mém případě to tak bylo.
Já používám nějakých 10 let (tj od doby, co jsem dostal první PC) písmo 8ptAno Jardíku, si holt prostě king.
té doběV jaké? Já bych zas řekl, že Epic a DE (bavíme-li se o '97). Nedávno jsem spustil Unreala a čuměl s otevřenou hubou čeho je ten engine v módu softwarového renderu schopný. A toho stejného byl schopný i na 100Mhz Pentiu s MMX. Pak jsem si to porovnal se SW renderem Mesy a jen si povzdechl. Ale je pravda, že SS2 je generace ještě trošičku starší (po nástupu HW akcelerace).
Tím, že Quake jako první použil polygonové charaktery, jež do té doby byly čistě spritové (dvourozměrné), se uzavřel kruh technického vývoje 3D akčních her.Takže tak nějak jsem to do teď držel v hlavě.
... a vypelichaných koček ...
Tiskni
Sdílej: