abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (58%)
     (11%)
     (18%)
     (14%)
    Celkem 80 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    11.12.2006 10:07 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Moc hezký článek. Zajímalo by mne, zda-li je nějak možné používat i další věci, které běžné analogové pobočkové ústředny umí - zvonky, ovládání dveří.
    11.12.2006 11:01 Láďa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Umí, domlouvali jsme to přímo s dodavatelem dveřního systému. K realizaci zatím nedošlo, ale dodají nám i přímo VoIP/analog převodník, který tohle řeší.
    12.12.2006 18:01 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Tak bezne systemy s DTMF by nemely mit pri pouziti kodeku uLaw zadne problemy, snad jen to ze bezne adaptery nemaji na vystupu ani takove napeti ani takovy proud jako bezna analogova ustredna. Spise by bylo hezke, kdyby se to dalo dat na nejake funkcni tlacitko na telefonu a asterisk by zamek ovladal pres nejake IP rele.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    12.12.2006 23:20 Dlouhan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Proc u-law, copak nezijeme v Evrope?
    13.12.2006 11:05 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Tak v dnesnim globalizovanem svete je to osidna otazka, ale samozrejme mate pravdu, pokud ma hovor skoncit v ceske ISDN lince, je nejlepsi volbou aLaw.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    11.12.2006 12:19 pantera | skóre: 17 | blog: Bl0g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Díky za pěkný článek - už se těším na pokračování :)
    11.12.2006 15:47 kokoska.rokoska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Mozna by bylo zahodno doplnit, ze direktiva "port" v sekci "general" souboru sip.conf byla ve versi 1.2 prejmenovana na bindport. A tez, jelikoz jsme v Evrope a nikoli v Americe, bude lepsi pouzit jako kodek "alaw" misto "ulaw".

    Jinak docela hezky clanek... Hezky den!

    kokoska.rokoska
    11.12.2006 16:29 Ondar | skóre: 25 | blog: Linux_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    A safra, mas pravdu, mam tam chybu. Diky!
    12.12.2006 09:57 Láďa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Osobně bych doporučoval přibrat předchozího přispěvovatele jako odborného korektora, jeho rady na fóru www.telefonujeme.cz bývají k nezaplacení :-)
    12.12.2006 10:17 kokoska.rokoska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Hezky se to cte, ale obavam se, ze me precenujete, pane kolego Lado :-)

    kokoska.rokoska
    12.12.2006 08:02 online
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Hezký článek. Pokračujte :-)
    12.12.2006 12:53 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Plne chapu, ze neni mozne probrat vsechny aplikace *, proto by bylo dobre zminit jak se dopatrat napovedy (show applications like, show application AppName) a kde najit nejake navody (http://www.voip-info.org/wiki/index.php?page=Asterisk).

    Za zminku take stoji, ze * je velmi rozsahly system a dokumentace se casto rozchazi s realitou (to se tyka hlavne skoku v dialing planu a nastavovani promennych). Casto je mozne jednu vec udelat vice zpusoby a ja velmi dulezite spravne zvolit, jinak se v konfiguraci utopite.

    Dnes se probiralo pripojovani klientu. Tady bych rad zminil volbu canreinvate=no, protoze nekteri klienti jsou z re-INVITU zmateni. A taky koukam, ze pouzivate userid. Nevim, jestli to je novinka nebo naopak archaismus. Ja jsem pouzival callerid.
    12.12.2006 13:40 kokoska.rokoska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)

    1. re-INITE: skoro bych rekl, ze jeho pouzivani je velmi nerozumne. A nejen proto, ze nekteri klienti ho "nerozdychaji", ale zejmena proto, ze tim ztratite kontrolu na RTP streamem a nebudete schopen zabijet "uhnile" hovory.

    2. userid: S tim jsem se tez nesetkal a IMHO se jedna spise o chybu, nez starou/novou versi. Ale kdyz to Asterisk zkousne (jeko ostatne kde co :-), tak proc ne...


    Hezky den!
    kokoska.rokoska

    12.12.2006 18:06 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    ReInvite to chce nasazovat rozumnym zpusobem. Nevidim duvod, proc by mely dva telefony v kancelari v brne hnat RTP stream do prahy a zpet, na centralu, kde je asterisk. Pravda je, ze nektere telefony nezvladnou reinvite pri prepojovani hovoru. Podle me zadouci cilovy stav je reinvite pouzivat a prudit vyrobce telefonu, aby se naucili delat veci poradne.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    12.12.2006 19:03 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    A tak to jste jeste nevidel *, protoze ten honi RTP pres sebe i bez reINVITU. Navic se pokousi prevyhovet obema stranam, takze prekodovava zvuk, i kdyz prunik nabizenych formatu obou stran je neprazdny.
    12.12.2006 23:28 Dlouhan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Ja myslim, ze se to da nakonfigurovat, aby byly media lokalni. Samozrejme jestli je pozadovano, aby Asterisk odposlouchaval inband DTMF (napr. pro call-transfer pres # atd.), tak holt si ty media musi pretahnout k sobe.
    13.12.2006 09:03 kokoska.rokoska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)

    1. Cesta RTP: pokud neni potreba "prekonavat" NAT a Asterisk je spravne nastaven, tak po re-INVITE Asterisk samozrejme "vypadne z kola ven" :-)

    2. Traskodovani: ja se domnivam, ze se nejedna o bug, ale u umysl. Pri generovani noveho INVITE totiz Asterisk nabizi v SDP celou sadu kodeku nastavenou pro konkretniho peera (a v poradi definovanem administratorem - ten preci vi, co dela, ze :-). A vcelku pochopitelne akceptuje odpoved od peera. Zvysuje se tim pravdepodobnost uspesneho spojeni a tim, ze vychazite vstric klientskym zarizenim, tak sice mozna zvysite zatez systemu, ale statisticky skoro urcite zkvalitnite samotnou komunikaci - kazdy klient ma prece duvod, pro si nastavil prave takove poradi kodeku...
    Druha moznost je posilat v SDP odchoziho INVITE jen to co prislo "z druhe strany" - tuto filozofii razi FreeSWITCH. Vyhnete se tim transkodovani, ale znacne snizite uzivatelum komfort.
    Jedinou (byt pofiderni) moznosti by bylo pouziti Asteriskova soucasneho systemu a nasledne zaslani re-INVITE zpet "na sebe". Ale to by byla velka cunarna, jak jiste uznate :-)


    Hezky den!
    kokoska.rokoska
    13.12.2006 11:27 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    ad 2. toho prekodovavni jsem si vsimnul a pekne me to prudi. Poradi kodeku sice admin nastavi s nejakym umyslem, ale pouze pokud se bavime o telefonech v jeho dosahu. Nastesti s vyjimkou nejslabsich ADSL uz neni duvod pouzivat nic jineho nez aLaw a uLaw, ktere lze mezi sebou prelozit bez ztraty kvality a tim se IP telefonie stava kvalitativne identicka s ISDN s vyhodou radove vetsi funkcnosti a skalovatelnosti za mnohem lepsi cenu.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    13.12.2006 12:10 kokoska.rokoska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)

    1. Rychlosti: Ano, soucasna kvalita linek (nepocitame-li nektere wifi spoje) je uz dostatecna pro G.711 a kdo muze at ho pouziva...
    Problem muze nastat pouze pri mnoha soucasnych hovorech z firemnich PBX - pouhych 20 soucasnych hovoru spotrebuje na upstreamu od ustredny temer 2 Mb/s. A u roadwarrioru dokonce dvojnasobek...

    2. G.711a <-> G.711u: Prehazet poradi bitu skutecne na prvni pohled kvalitu nezhorsi :-) Ale i zde existuji uskali - naroste latence spoje (problem pro echocancel a jitterbuffer) a protoze nepouzivame (aspon vetsina ne) HW prevodniky, tak velmi pravdepodobne naroste i jitter. Takze i trasnkodovani "alaw" <-> "ulaw" je vhodne se vyhnout :-)


    Hezky den!
    kokoska.rokoska
    13.12.2006 08:48 kokoska.rokoska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)

    1. Prudeni vyrobcu: v tom s Vami samozrejme souhlasim :-)

    2. Prepojeni hovoru: tam by IMHO re-INVITE vubec nemel prijit do hry. Pro prepojeni hovoru by mel byt pouzit bud REFER na klientske strane nebo transparentni prepojeni na strane PBX (u Asteriska je implementovano pomoci "kodu" z features.conf)

    3. Dohled nad RTP: znovu opakuji, ze IMHO existuje velmi zavazny duvod, proc udrzovat kontrolu nad RTP. A tim duvodem je prave zminovana moznost zabijeni "uhnilych" hovoru. Aneb tech, u nichz signalizacne nedoslo k ukonceni a pritom RTP uz davno netecou. My nemame na "ustredne" velky provoz (max 15 000 hovoru mesicne), ale i tak je takovych hovoru nekolik desitek kazdy mesic. Operatori by Vam zajiste potvrdili, ze procento takto nasilne ukoncovanych hovoru vubec neni zanedbatelne...


    Hezky den!
    kokoska.rokoska
    12.12.2006 15:46 Ondar | skóre: 25 | blog: Linux_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Reinvite - tedy, ja to pouzivam u Grandstreamu GXP-2000 a nikdy mi to potize nedelalo. Samozrejme, pokud nechceme nahravat hovory s pouzitim automonitoru (to ja chci), pak je zrejme canreinvite=no asi bezpecnejsi. Kazdopadne ale diky za varovani...
    12.12.2006 13:07 Marek | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Vynikající ... jsem rád že je otevřeno toto téma, těším se na pokračování ...
    12.12.2006 18:36 Makli
    Rozbalit Rozbalit vše Asterisk - Vhodny HW
    Zdravim,

    jakou byste doporucili HW kartu do pocitace, abych do nej mohl privest alespon 2 digitalni linky (zatim jen kvuli testovani) a propojit tak Asterisk s klasickou pobockovou ustrednou?

    To co nabizi treba Digium je pro me potreby cenove hodne vysoko, ale asi to je tim, ze je to umozni pouzivat vice linek, nez ted potrebuji.

    Predem diky za odpoved
    12.12.2006 19:09 Ondar | skóre: 25 | blog: Linux_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk - Vhodny HW
    Podle toho na jake linky, ISDN?
    12.12.2006 19:54 Makli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk - Vhodny HW
    Ano, ISDN linky
    12.12.2006 21:17 rsaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk - Vhodny HW
    Ja pomerne uspesne pouzivam karty Billion (dnes celkem dve plne funkcni implementace), vzdycky jsem ale zkousel jen jednu kartu v jednom PCcku, vice jsem jich nezkousel...

    Obcas to do logu sype nejake nesmysly, nefungovalo mi to v mene vykonnych PC (testovano na Duron 700 - nejede a 2x PIII600 - nejede, nakonec funkcni na nejakem Sempronu a Celeronu 1,7G. U tech nefunkcnich to mozna to bylo chipsetem...)
    13.12.2006 12:19 Peposh
    Rozbalit Rozbalit vše Asterisk a Fritz!
    Zdravim vas,

    nemate niekto skusenosti s pouzitim PCI karty FRITZ? Vsetko by mi fungovalo k spokojnosti, akurat mam problem s hlasitostou linky. Skusal som nastavovat rx/tx gain v CAPI ale bez ziadaneho efektu.

    Este by som rad pridal jednu otazku. Podporuje asterisk echo cancel aj pomocou nejakeho nezavisleho pluginu? Co som sa zatial docital, kazdy pise o zapteli - teda konfigu pre HW driver.

    Vdaka
    14.12.2006 19:30 FilCon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Zdravim

    ja jsem testovaval web-rozhrani pro asterisk od http://www.voiceone.it/ a vypada to dost pekne, i funkcne. Tak kdyby nekdo nechtel psat vse rucne tak to muzete zkusit ;-)
    14.2.2007 07:39 Malik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    KOukal jsem na webove rozhrani na strankach voiceone.it jak pisete.CHtel jsem se zeptat kdyz to nastavim pres toto webove rozhrani nemusim se hrat s konfiguraci asterisk nebo je potreba nejake zasahy udelat i tam??Dekuji
    13.3.2007 14:49 FilCon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Jsou tam pripravene scripty ktery tam staci nakopirovat a bude to fungovat. myslim ze v nich jsou primo odkazy do mysql,
    17.12.2006 11:22 Pavel G.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Dobrý den, rád bych se zeptal jak se dá nastavit šifrované spojení přes SSL ? V článku jsem se o tom nikde nedočetl. Děkuji za případné odpovědi.
    17.12.2006 18:54 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Asterisk + klasicka linka
    Vopred sa ospravedlnujem za hlupy dotaz ale az po precitani tohoto clanku som zistil ze nieco taketo existuje. Zaujimalo by ma ako sa takato sw ustredna da pripojit na klasicku analogovu linku. Na internete som si nasiel specialne karty a pri nich sa spominaju dva pojmy FXO a FXS. Ak som to spravne pochopil na pripojenie na klasicku analogovu linku je treba karta ktora ma FXO. Ako potom funguje opacny smer. To znamena ked chcem z ustredne volat von na klasicku telef.linku.
    18.12.2006 13:01 Ondar | skóre: 25 | blog: Linux_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk + klasicka linka
    Toto budeme probirat v dalsi casti clanku - vydrzte...
    11.1.2007 17:46 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk + klasicka linka
    Na svem serveru jsem tedy rozchodil Asterisk dle vyse uvedeneho navodu . Zapnul jsem svuj telefon do zasuvky a do RJ45 do HUBU, ale to je tak vse. Krome blikajicich kontrolek na telefonu se nic nedej. Kdzy zvednu sluchatko taky nic nejde slyset. V navodu je uvedeno ze mam nastavit uzivatelske meno na telefonu?Mohl by mi nekdo poradit? Nevim jak ho tam dostat. Ja mam Cisco 7902G a v navodech ktere jsem postahoval v PDF jsem nic nevycetl.
    27.2.2007 14:01 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    Nastavil jsem vše jak v članku ale konzole mi vypsala tohle , nemuže mi někdo poradit co stím dtmf ??? Nevím co mám změnit nebo co mu chybí.

    
    Asterisk 1.0.7-BRIstuffed-0.2.0-RC7k, Copyright (C) 1999-2004 Digium.
    Written by Mark Spencer
    =========================================================================
    Connected to Asterisk 1.0.7-BRIstuffed-0.2.0-RC7k currently running on server (pid = 8691)
    server*CLI> reload
    Feb 27 13:58:09 NOTICE[8692]: indications.c:397 ast_unregister_indication_country:
     Removed default indication country 'us'
    Feb 27 13:58:09 WARNING[8692]: chan_sip.c:8703 reload_config: Unknown dtmf mode 'auto', using rfc2833
    Feb 27 13:58:09 WARNING[8692]: pbx_config.c:1663 pbx_load_module: Invalid priority 'n' at line 10
    Feb 27 13:58:09 WARNING[8692]: pbx_config.c:1663 pbx_load_module: Invalid priority 'n' at line 11
    Feb 27 13:58:09 WARNING[8692]: pbx_config.c:1663 pbx_load_module: Invalid priority 'n' at line 12
    
    
    
    10.4.2009 21:17 birdo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    10.3.2020 05:17 spam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asterisk: VoIP ústředna - 2 (konfigurace)
    This is very informative and useful for my research on the older circuit boards.. thanks for sharing.. Avenue South Residence The Avenir Dairy Farm Residences Kopar At Newton How To Be A Property Agent Penrose Clementi Ville

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.