abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 06:00 | Nová verze

Po necelém roce od vydání verze 0.67 byla vydána verze 0.68 populárního telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:32 | Nasazení Linuxu

Canonical představuje nejnovější verzi chytré helmy DAQRI s Ubuntu pro rozšířenou realitu. K vidění bude příští týden v Barceloně na veletrhu Mobile World Congress 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:31 | Pozvánky

Pro zájemce o hlubší znalosti fungování operačních systémů připravila MFF UK nový předmět Pokročilé operační systémy, v rámci něhož se vystřídají přednášející nejen z řad pracovníků fakulty, ale dorazí také odborníci ze společností AVAST, Oracle, Red Hat a SUSE. Tento předmět volně navazuje na kurz Operační systémy ze zimního semestru, ale pokud máte praktické zkušenosti odjinud (například z přispívání do jádra Linuxu) a chcete si

… více »
Martin Děcký | Komentářů: 6
včera 21:30 | Pozvánky

Czech JBoss User Group Vás srdečně zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 1. března 2017 v prostorách Fakulty Informatiky Masarykovy Univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Tomáš Remeš a Matěj Novotný na téma CDI 2.0 - New and Noteworthy. Více informací na Facebooku a na Twitteru #jbugcz.

mjedlick | Komentářů: 0
20.2. 23:45 | Zajímavý software

Na blogu Qt bylo představeno Qt 3D Studio. Jedná se o produkt dosud známý pod názvem NVIDIA DRIVE™ Design Studio. NVIDIA jej věnovala Qt. Jedná se o několik set tisíc řádků zdrojového kódu. Qt 3D Studio bude stejně jako Qt k dispozici jak pod open source, tak pod komerční licencí. Ukázka práce s Qt 3D Studiem na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.2. 17:50 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice slaví 5 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně byla založena ale až 17. února 2012.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 12:50 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že dosud experimentální funkce Page Shot z programu Firefox Test Pilot (zprávička) se stane součástí Firefoxu. Page Shot je nástroj pro vytváření snímků webových stránek. Umí výběr oblasti, prvku stránky (např. odstavce), nebo uložení snímku celé stránky. Snímky lze ukládat na disk nebo nahrávat na server Mozilly. Nedávno bylo oznámeno, že se součástí Firefoxu stane Activity Stream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 33
20.2. 04:10 | Nová verze

Po 10 týdnech vývoje od vydání Linuxu 4.9 (zprávička) oznámil Linus Torvalds, mj. již 20 let žijící v USA, vydání Linuxu 4.10 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení například na Kernel Newbies a v Jaderných novinách (1, 2 a 3). Kódové jméno Linuxu 4.10 je Fearless Coyote.

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
19.2. 15:55 | Zajímavý projekt

Vyzkoušet si příkazy a vyřešit několik úkolů lze na stránkách Commandline Challenge (CMD Challenge). Úkoly lze řešit různými způsoby, důležitý je výsledek. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 19
18.2. 17:35 | Bezpečnostní upozornění

Německá Bundesnetzagentur (obdoba českého ČTU) zakázala na německém území prodej panenky Cayla kvůli „špionáži“ dětí. Tato elektronická hračka obsahuje mikrofon, reproduktor a kameru a bezdrátové komunikační rozhraní, pomocí kterého se hračka připojuje na servery výrobce. Takovýmto způsobem může hračka pomocí umělé inteligence „odpovídat“ na dotazy dítěte. Hlavní problém bude ale asi někde jinde, podle prvotních zpráv může

… více »
Petr Tomášek | Komentářů: 34
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 680 hlasů
 Komentářů: 63, poslední dnes 11:29
Rozcestník

Emulátory

Emulace herních konzolí, počítačů a jiných architektur.
Informace o skupině
Založena: 4. 7. 2009
Členů: 9
Článků: 2
Wiki stránek: 1
Dotazů: 13
Akcí: 0
Čtenost: 9 %
Skóre: 14

Dotaz: Hacking rom - překlad textu

robotics avatar 6.7.2009 23:43 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Hacking rom - překlad textu
Přečteno: 1223×

Nevíte prosím někdo, jak přeložit text ve hře na ROMce? Například když mám SNES romku. Třeba hru Aliens3, tak když to otevřu v hexeditoru a zaměním ten anglický text za český a uložím to, tak sice SNES9x napíše "bad checksum", ale hru to spustí a text tam je. Horší to je, když ten text potřebuju zkrátit nebo zarovnat a nebo prodloužit. Když tam něco přidám, třeba mezeru v tom hexeditoru, tak už to SNES9x prostě nespustí :-(. Něco o translate hacking sem našel tady, ale neumím moc anglicky takový technický věci. Jen tam píšou něco o new pointeru čico, že je potřeba nebo co. Moc to nechápu.

Za každou radu předem děkuji.

Odpovědi

robotics avatar 9.7.2009 20:52 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu

NIKDO? :-(  Žádnej hacker? :-(

10.7.2009 01:44 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu
Skrátiť text v hre Alien 3 problém nie je. Stačí na koniec dať 0xFF.

Na zmenu polohy slúžia dva bajty za 0x80.

Farba sa mení za 0x85 (samozrejme tam môže byť len taká farba, ktorá je v palete, takže napr. pred MONAUREAL spôsobí zmena 0x07 na 0x02 to, že to slovo bude zelené a nie červené, ako je pôvodne, ale napr. pri tom úvodnom texte sa farba nedá zmeniť, keďže je pravdepodobne nastavená iba tá paleta, ktorá obsahuje červenú farbu, ostatné sú čierne).

Poloha aj farba sa dajú meniť kdekoľvek v reťazci.

Na čo slúži 0x84 som neprišiel (možno sa vyberá ktorá časť pamäte sa použije pri zobrazovaní a teda v podstate, kde je uložený ten font).

0x82 je pravdepodobne delay.

Podobných atribútov môže byť v tých textoch viac

Ďalej je tam pre každú úroveň tabuľka, v ktorej sú adresy na údaje s misiou (nejakú čísla, pri ktorých netuším, čo znamenajú, reťazec s názvom a reťazec s popisom).

Predĺženie textov môže byť dosť problematické. Aby sa to dalo urobiť, museli by sa v kóde nájsť všetky miesta, ktoré odkazujú na texty a tabuľky s údajmi o misiách a tie by sa museli upraviť. Netuším, či existuje emulátor, v ktorom sa dajú nastavovať breakpointy pri čítaní nejakých dát. Ak áno, tak by sa to možno dalo urobiť a ak nie, tak sa to bude dať urobiť oveľa zložitejšie. ;)

Aby som to teda zhrnul, preložiť nejakú hru pre SNES môže byť dosť komplikované a treba k tomu kopec skúseností.
robotics avatar 11.7.2009 12:50 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu

Vypadá to složitějc, než sem si myslel :-). Každopádně děkuji za info.

15.7.2009 17:37 Andreas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu

No a co nejaky disassembler ? pak uz na adresach zalezet nebude. po kompilaci by se to zase slozilo zpet... pochybuju ze by to autori delali rucne.

15.7.2009 19:50 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu
Já jsem to tak dělal s tím textovým souborem, napsal jsem si program který mě ten text i s tabulkou převed na *.asm a ten jsem po po překladu zase přeložil. :-)

Problém je že v textu můžou být i netextovské znaky které můžou něco dělat, a taky že diaasemblink nemusí text detekovat jako text a potom přepisování tabulek s textem je složitější.
robotics avatar 15.7.2009 20:44 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu

No dal sem v synapticu vyhledat assembler a vyjelo mi tam dost věcí :-). Vypadáto, že to musí být assembler/dissasembler pro určitej druh procesoru. Předpokládám, že se budu muset naučit i nějaký assembler znaky.

15.7.2009 23:27 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu
Potrebný je disassembler špeciálne určený pre SNES (kvôli tomu, ako SNES pracuje s pamäťou).

Skúšal som hľadať nejaký, aspoň trochu použiteľný, disassembler a našiel som toto. Odkazy na texty (netestoval som to, takže neviem či na úplne všetky) sa dajú nájsť pomerne jednoducho. Už predtým som pomocou emulátora Geiger’s Snes9x Debugger (tie debugovacie funkcie v ňom ale nie sú príliš použiteľné) našiel, kde sa spracovávajú tie reťazce. Ide o funkciu na adrese 81a9de, takže v tom diassemblovanom kóde stačí hľadať text s tou adresou. Niekde pred tým (možno vždy presne pred tým) sa nastavujú registre A a Y, v ktorých je tá adresa reťazca. Takže by bolo vhodné urobiť nejaký program/skript, ktorý tie inštrukcie nájde, a vygeneruje nejaké pole, v ktorom budú adresy, ktoré treba potom meniť... Ten kód vyzerá nejako takto:
01c662 a0 8a c4      LDY #$c48a     
01c665 a9 81 00      LDA #$0081     
01c668 22 de a9 81   JSL $81a9de
Samozrejme ideálne by bolo potom zistiť, na ktoré časti tej sekcie s textami sa nájdu odkazy (aby sa dali nájsť časti, na ktoré sa pravdepodobne odkazuje iným spôsobom).

Taktiež by bolo vhodné pozrieť tie funkcie a zistiť, čo presne sa v tých textových reťazcoch spracováva.
16.7.2009 00:09 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu
Trochu som to pozeral a zistil som, že je tam dosť veľa komplikovanejších častí, napr.:
01c66c ad a8 10      LDA $10a8     	; 
01c66f 0a            ASL      
01c670 0a            ASL      
01c671 aa            TAX      
01c672 bf 86 c4 81   LDA $81c486,X     
01c676 a8            TAY      
01c677 bf 88 c4 81   LDA $81c488,X     
01c67b 22 de a9 81   JSL $81a9de
Táto časť pravdepodobne (podľa kódu a dát na mieste, na ktoré ten kód odkazuje) odkazuje len na jeden reťazec, takže to nie je zložité.

Ďalšia komplikovanejšia časť je:
01cc5a bf f9 ca 81   LDA $81caf9,X     
01cc5e 48            PHA      
01cc5f bf fb ca 81   LDA $81cafb,X     
01cc63 7a            PLY      
01cc64 22 de a9 81   JSL $81a9de
Tam už záleží na tom, čo je v registri X. Odhadom sú tam (v tabuľke začínajúcej na adrese 81C486) odkazy na 45 reťazcov.
10.7.2009 00:48 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu
No prostě co chceš, s textem se musíš vlést do stejného místa, zjistit kde je umístěn kontrolní součet a ten přepočítat.

Jinak pokud by jsi chtěl měnit délku tak by jsi to musel celé rozkodovat a pochybuji že budeš mít tolik času si stím hrát.

Překládal jsem hru kde byly texty v jednom souboru a na začátku byla tabulka kde texty začínají takže to bylo jednoduché - přepsat texty a vygenerovat novou tabulku na začátek.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.