Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »var prefix = 'unikatny-identifikator-session'; hash = make_hash (prefix + heslo);
Tento postup je podle mě neprůstřelný (za předpokladu, že věříme SHA1). Pokud mne přesvědčíte o opaku, budu rád, protože budu moci vylepšit svůj program
Co jsem zatím nevyřešil:
CHAP requires that both the client and server know the plaintext of the secretKdežto v mém případě na serveru heslo není v čisté podobě
A až to trochu přisolím, tak i ukradené hashe ze serveru budou útočníkovi k ničemu.
^plaintext^SHA1 hash^
princíp je jednoduchý, aj SHA1 hash, ak sa nemení, je vlastne plaintext. na útok postačuje vedieť ten hash, nemusí byť známy zdroj hash-u (heslo).
pochopil jsi to správně, výše jsem to teď i trochu polopaticky rozepsal.Proč jsou špatná hesla na serveru v čistém textu:
První bod nás nemusí trápit, protože když se nám někdo hrabe v serveru, tak je už asi jedno, že se přihlásí. Druhý bod je chyba v případě uživatel používá stejná hesla a jiné služby přijímají hesla od uživatele v SHA1. Tohle by se dalo řešit solí (--> TODO)
*) po získání hesel ze serveru, případně správce serveru hned
sifrovanie (https) hesla by malo automaticke, nezavisle na sifrovani celeho webu+1
Nikdy by mě nenapadlo lézt na nějaká přihlašovací místa v nějaké veřejné WiFi síti jen tak. SSHčkem domů/na server a protunelovat.Problém 1: Ne všichni to umí. Problém 2: Ne všichni mají doma server, na který by se dalo připojit.
Aha. Tak daleko jsem to nedomýšlel.To děláš často co jsem si všiml.
Tiskni
Sdílej: