Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "Intel 855" Monitor "foo" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 24 Modes "1600x1200" "1280x1024" "1024x768" "640x480" # This optional entry specifies the virtual screen resolution to be used. # If this entry is not present, the virtual screen resolution will be set to # accommodate all the valid video modes given in the Modes entry. # There is a known issue that DRI doesn't work on pre-965 if maximum is larger than 2048x2048. Virtual 3200 1200 EndSubSection EndSectionTed jedu 1024x768 a 1600x1200 a zda se mi, ze to beha dobre. Jeste ted z toho mam radost jak male decko. Neuspesne jsem si s tim hral dva roky. Uz se blizi chvile, kdy budu moci konstatovat, ze mi linux na notebooku bezi lepe nez na win :). Nevim, jestli uz tady byl tenhle odkaz http://intellinuxgraphics.org/dualhead.html.
Section "Device" Identifier "Intel 855" Driver "intel" Option "monitor-VGA" "foo" Option "monitor-LVDS" "bar" EndSection Section "Monitor" Identifier "foo" EndSection Section "Monitor" Identifier "bar" EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "Intel 855" Monitor "foo" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 24 Modes "1600x1200" "1280x1024" "1024x768" "640x480" Virtual 3200 1200 EndSubSection EndSection
Section "Monitor" Identifier "NB" EndSection Section "Monitor" Identifier "LCD" Option "RightOf" "NB" EndSection Section "Device" Identifier "Intel 945GM" Driver "intel" Option "monitor-LVDS" "NB" Option "monitor-VGA" "LCD" EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "Intel 945GM" Monitor "NB" DefaultColorDepth 24 SubSection "Display" Depth 24 Modes "1024x800" Virtual 2560 1824 EndSubSection EndSection
Section "Monitor" Identifier "Notebook" Option "DPMS" DisplaySize 260 165 Modeline "1280x800" 83.46 1280 1344 1480 1680 800 801 804 828 -HSync +Vsync Modeline "1280x1024" 135.00 1280 1296 1440 1688 1024 1025 1028 1066 +hsync +vsync EndSection Section "Monitor" Identifier "External Monitor" Option "DPMS" VendorName "CPQ" ModelName "COMPAQ 1825" DisplaySize 360 290 Modeline "1280x1024" 135.00 1280 1296 1440 1688 1024 1025 1028 1066 +hsync +vsync EndSection Section "Device" Identifier "Intel0" Driver "i810" Option "VBERestore" "yes" Option "MonitorLayout" "CRT,LFP" Option "DevicePresence" "yes" BusID "PCI:0:2:0" Screen 0 EndSection Section "Device" Identifier "Intel1" Driver "i810" Option "VBERestore" "no" Option "MonitorLayout" "CRT,LFP" Option "DevicePresence" "yes" BusID "PCI:0:2:0" Screen 1 EndSection Section "Screen" Identifier "Obrazovka" Device "Intel1" Monitor "External Monitor" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 16 Modes "1280x1024" EndSubSection EndSection Section "Screen" Identifier "Laptop" Device "Intel0" Monitor "Notebook" SubSection "Display" Depth 16 Modes "1280x800" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "DualHead" Screen 1 "Obrazovka" RightOf "Laptop" Screen 0 "Laptop" Option "AIGLX" "true" EndSectionmě to fungovalo celkem dobře, monitor tam musel být připojený při startu grafiky, pak si ho to správně detekovalo a připojilo, když tam nebyl tak se samozřejmě načetla jen obrazovka notebooku.
Tiskni Sdílej: