Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.
Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.
Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.
O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.
Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
Ovladač: | dodává výrobce |
3d akcelerace funfuje pouze s beta drivery (dostupne u Matroxu na zadost pres HTML formular na jejich strankach) a navic funguje pouze na prvnim monitoru. Na ostatnich monitorech navic zaznamenavam "2D deceleraci" (takova S3Virge je oproti tomu rychlik).
Takova zvlastni vec: Zatimco pouziti dvou monitoru se zprovoznuje "klasicky" pres Xinerama (nebo i bez nej, ale proste v XF86Config-4 jsou definovany dve karty - upresnene pomoci "Screen 0" a "Screen 1" v sekcich "Device"), v pripade "TripleHead" je to cele definovano jako jedna karta a jeden monitor, v sekci "Screen" je "Option" "TripleHead" a virtualni rozliseni v subsekci "Display" je nadefinovano jako (3xhres) (1xvres). Priklad pro 3 monitory, kazdy ma 800x600: Virtual 2400 600
P.S.: Doufam ze tohle tenhle zaznam budu moct pozdeji upravovat.
Dokument vytvořil: kmarty, 28.7.2003 13:34 | Zobrazeno: 716×
Tiskni Sdílej: