Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
t_content_flow - id_content_flow (integer)a k tomu je prekladova tabulka
l_content_flow - id_content_flow (integer) - id_lang (char2) // FK do tabulky s kodama jazyku - cf_name // preklad pro ten t_content_flowstandartne udelam join a pridam do toho podminku pro aktualne nastavenej jazyk v aplikaci.... ale neslo by nejak vyuzit rovnou nejakeho namespace aby me napriklad view vracelo primo aktualni preklad abych se o to nemusel pote starat?
No teoreticky, by kazdy jazyk mohl mit vlastni schema s tabulkou preklad a pak menit search path. ale osobne mne to prijde dost nebezpecne, asi jako hrat si se sirkama v pracharne. Co Vam vadi na tom where? Muzete treba zkusit partitioning po jazycich, to by melo vliv na rychlost, pokud Vam jde o to.
Jestli jde o pohodlnost, tak tam nechte ten WHERE. Ostatni varianty se mohou zdat jako pohodlnejsi, ale ve finale to prinese spis problemy.
Já to na PostgreSQL řešil. Dokonce zde v poradně jsem popisoval způsob, jak jsem toho dosáhnul. Tak se podívej. Třeba ti to pomůže…
Tohle je spíš otázka na pana Stěhuleho. Podle mě PostgreSQL optimalizuje až na úrovni dotazů — tvůj dotaz doplní o definici VIEW
:
CREATE OR REPLACE VIEW my_super_view AS SELECT x || y AS something FROM my_table_1 t1 INNER JOIN my_table_2 t2 ON (t1.col1 = t2.col2); SELECT v.something FROM my_super_view v WHERE v.something LIKE 'x%';
dotaz, kterým se až vlastní optimizér začne zabývat, bude:
SELECT v.something FROM (SELECT x || y AS something FROM my_table_1 t1 INNER JOIN my_table_2 t2 ON (t1.col1 = t2.col2)) v WHERE v.something LIKE 'x%';
A určitě si ten dotaz ještě přepíše.
Ale třeba se mýlím.
+/- takhle to nějak je. Navíc se provede flatening - kdy se poddotazy (pokud to lze) převádí přímo do hlavního dotazu. Optimalizuje se až výsledek.
flattening:
Tiskni Sdílej: