Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Řešení dotazu:
Přidám paměť a zkusím nějak poštělovat nastavení Postgresu, aby tu paměť používal.To uz samozrejme urobili za Teba ini, a boli to ludia, ktori do vnutornosti PostreSQL videli dost dobre.
max_connections
.
max_connection * work_mem + shared+buffers < 2/3 RAMNic slozitejsiho tam neni. PostgreSQL lze relativne dobre nakonfigurovat pomerne snadno - zaklad - server nesmi swapovat. ty 2/3 jsou orientační pro dedikovaný server. Vždy je potřeba server nějaký čas sledovat a pokusit se o optimalizaci.
fast=true
nastavenie neexistuje.
Navíc se aktivuje pouze při instalaci.Tak tomuto nerozumiem. Ziadny installation-time wizard som nikdy pre EnterpriseDB nepouzil. To je nejaka novinka? Pokial viem, EnterpriseDB "odvodi" vsetky parametre, ktore nie su specifikovane v konfiguraku, pri svojom starte. Tym sa vyrovna napr. so zmenou velkosti fyzickej RAM. Jednoducho zatial co v pripade startu PostgreSQL plati "ak je to v konfiguraku zakomentovane, pouzi hardkodovanu hodnotu", tak v pripade startu EnterpriseDB plati "ak je to v konfiguraku zakomentovane, vypocitaj vhodnu hodnotu vzhladom na environment".
A tomu, pratele, se rika neortogonalni navrh.
A kupodivu to funguje - s nicim lepsim zatim nikdo neprisel.Ale no tak, samozrejme, ze prisiel. To sa uz ale dostavame do kategorie tazkotonaznych rieseni ako napr. Oracle.
Ja bych navrhly rychlost databaze ignorovat, nijak netunit souborovy system, ale upravit aplikaci aby umela pouzivat memcached. I hodne hloupe cachovani (klic = md5, hodnota = vysledek db dotazu, data se po triceti sekundach musi nacist znovu) dotaze udelat z pomale databaze neco neuveritelneho.
"navrhl". Neumim psat.
Tiskni Sdílej: