Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".
Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.
OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.
... a uživatel musí mít povolené cookies...Uživatel, který má cookies zakázané se stejně nepřihlásí na většinu webů, jelikož je přihlášování většinou řešené právě tím to způsobem. Zadruhé, když je má zakázané, asi ví, co dělá a měla by mu stačit hláška, že si má cookies pro přihlášení povolit. Takže bych povolení/nepovolení cookies na straně uživatele jako problém neviděl.
$_SESSION
proměná, ktéré se při standardním přihlášení ukládají do přednastaveného adresáře. Tento adresář lze změnit i ze skriptu (pokud máte server pod kontrolou a je Vám to umožněno) pomocí fce session_save_path()
.$_SESSION
zašifrovaná na základě třeba něčeho v konfiguračním souboru php aplikace či certifikátu, a k tomuto souboru umožníte přístup jen pro čtení a jen uživateli, na kterého běží web server. (někdo bude argumentovat, že je to „security by obscurity“, ale není, je to jiná level, ne každý se může přihlásit na uživatele 'wwwrun', nebo jiného na kterého běží web server.) - já bych tam ještě před tím vložil nějaký obskurní prvek (otočil heslo, pokud má lichý počet znaků tak něco a tak), bo i to může být někdy součástí zabezpečení (buď to prodlouží, nepatrně čas k získání hesel, nebo to znemožní, člověku neznalému co se mu to dostalo do ruky, včetně certifikátu či master hesla to prokouknout).<?php error_reporting(0); ini_set('display_errors', 'Off'); ini_set("session.use_only_cookies", "0"); ini_set("session.use_cookies", "1"); ini_set("session.use_trans_sid","1"); ini_set("session.name", "uidhash"); session_start(); echo ini_get(); error_reporting(E_ALL | E_STRICT); ini_set('display_errors', 'On'); if(!isset($_SESSION['test'])) $_SESSION['test'] = '???'; echo 'Last time: '. $_SESSION['test'] . ', now: ' . time() . '<br />'; $_SESSION['test']=time(); ?> <form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'];?>" > <input type="submit" /> </form> <a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'];?>">link</a>Vypněte cookies v prohlížeči a refreshněte stránku a zkuste znovu - a podívejte se na zdrojová kód stránky.
echo ini_get();
na 10. řádku je tam zbytečné-nesmyslné zakomentujte si jej :)
session_set_save_handler()
a pro připojení k DB použijete master heslo s uživatelem oprávněným zapisovat jen do té tabulky či db pro session proměnné.
$_SERVER['PHP_AUTH_USER']
a $_SERVER['PHP_AUTH_PW']
.
taky není ideální, protože při každém požadavku se jméno a heslo přenáší znovu na serverJak to vadí?
$cfg['Servers'][$i]['auth_type']
metodu přihlášení a od ní odvinutý způsob uložení informací viz třeba zde.$cfg['blowfish_secret']
), z hlediska bezpečnosti na to může být dvojí pohled. Heslo je zašifrované jinde, než je klíč - což je dobře, ale zašifrované heslo je veřejné - což nemusí vadit (mně to vadí z toho důvodu, že zašifrovná hesla se mohou nasbírat a pak stačí mít tu passfrázi (nechťa uteče :)). Pokud by byla zašifrovaná hesla na serveru jen nezbytně dlouho dobu, je těžké je nasbírat a není to tak zlé, bo ji(passfrazi) změním a hotovo, ale když to chodí pryč je třeba změnit všechna hesla hned.).Tiskni Sdílej: