Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Řešení dotazu:
Některé verze SB Live! hw syntetizér skutečně obsahují (měl jsem ho a používal), dalo by se to poznat pohledem na desku, zda je tam příslušný chip (jestli je to PCI).
Nevím u Live by neměl být HW u žádné karty, u starých HW byl a dokonce nějaké karty měly sloty na RAM moduly do kterých se nahrávaly vzorky zvuků. HW u SB je akorát u některých zvukovek, problém je v tom že u creativu není kolikrát poznat co je to za zvukovku protože pod jedním názvem se prodávaly různé modely osazené různými čipy a podobně..... Takže fakt kouknout přímo na desku co jsou tam za čipy.
Totem téměř jistě přehrává přes timidity, což je podle mě příšerný program (šum, vytížení CPU, latence), na vašem místě bych timidity odinstaloval nebo zastavil. Máte-li hw syntetizér na SB Live! nebo v M-Audio klávesách, bude akorát překážet.
Timidity není špatný na mém 64b OS s fedorou taky nehrál dobře a zatěžoval CPU na 100% ovšem stačilo si přeložit stejnou verzi ze zdrojáků a najednou to běhalo OK a pokud nahrajeme pěkné vzorky..... Samozřejmě netvrdím že nejsou lepší programy ale mě timidity vyhovuje.
Samozřejmě není nad pořádný HW syntetizér.
asfxload font.sf2
Pak už vše funguje ausgecajchnet.
# lsmod|grep synth snd_emu10k1_synth 5664 0 snd_emux_synth 27936 1 snd_emu10k1_synth snd_seq_virmidi 4896 1 snd_emux_synth snd_seq_midi_emul 5376 1 snd_emux_synth snd_emu10k1 115200 2 snd_emu10k1_synth snd_util_mem 4032 2 snd_emux_synth,snd_emu10k1 snd_hwdep 6212 2 snd_emux_synth,snd_emu10k1 snd_seq 41456 9 snd_emux_synth,snd_seq_virmidi,snd_seq_midi_emul,snd_seq_dummy,snd_seq_oss,snd_seq_midi,snd_seq_midi_event snd_seq_device 6380 8 snd_emu10k1_synth,snd_emux_synth,snd_emu10k1,snd_seq_dummy,snd_seq_oss,snd_seq_midi,snd_rawmidi,snd_seq snd 45636 15 snd_emux_synth,snd_seq_virmidi,snd_emu10k1,snd_ac97_codec,snd_pcm_oss,snd_mixer_oss,snd_pcm,snd_hwdep,snd_seq_oss,snd_rawmidi,snd_seq,snd_timer,snd_seq_devicePotředbné moduly jsou zřejmě nahrány. Vypsal jsem si zařízení:
# pmidi -l Port Client name Port name 14:0 Midi Through Midi Through Port-0 16:0 SB Live 5.1 EMU10K1 MPU-401 (UART) 17:0 Emu10k1 WaveTable Emu10k1 Port 0 17:1 Emu10k1 WaveTable Emu10k1 Port 1 17:2 Emu10k1 WaveTable Emu10k1 Port 2 17:3 Emu10k1 WaveTable Emu10k1 Port 3(Timidity patrně nemám.) Pak by měl příkaz
pmidi -p 14:0 soubor.mid
přehrád na daném zařízení MID-soubor. Ovšem na žádném zařízení se zvuk nepřehrávál. Program běžel, ale bylo ticho. Když jsem soubor otevřel v Totemu, tak se přehrál.
Měl bych tedy ještě (nebo spíše prozatím) tři dotazy:
-p 14:0
?? To je Midi Through, které se routuje bůhvíkam. Přehrajte to na 16 nebo 17:*.
Aby vám klávesy hrály na blasteru, tak použijte aconnect -iol
a potom aconnect 20:0 17:0
pokud máte keyboardy na 20:0 atp.
$ lspci ... 00:0a.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Live! EMU10k1 (rev 07) 00:0a.1 Input device controller: Creative Labs SB Live! Game Port (rev 07) ... $ lsusb ... Bus 001 Device 009: ID 0a4d:0090 Evolution Electronics, Ltd Keystation 49e Driver ... $ pmidi -l Port Client name Port name 14:0 Midi Through Midi Through Port-0 16:0 SB Live 5.1 EMU10K1 MPU-401 (UART) 17:0 Emu10k1 WaveTable Emu10k1 Port 0 17:1 Emu10k1 WaveTable Emu10k1 Port 1 17:2 Emu10k1 WaveTable Emu10k1 Port 2 17:3 Emu10k1 WaveTable Emu10k1 Port 3 20:0 USB Keystation 49e USB Keystation 49e MIDI 1 128:0 rosegarden record in 128:2 rosegarden external controllerUž nevím, co dál. Mám na ta zařízení, co stačí jen připojit, nějakou smůlu...
aconnect port_kláves port_timidity
a při stisku klávesy se po nějaké chvilce (cca 0,25 s) ozve zvuk piána.
Teď už jen zjistit, jak rozezvučet i jiné syntetizéry, než timidity a doufat, že se zbavím oné katastrofální latence. Nicméně mi stále není jasné, kde je tedy zakopán pes v Rosengardenu. Když mu dám výstup na zařízení Timidity, tak už hraje, ale přiřadím-li mu vstupním zařízení klávesy, stisky z kláves nezaznamenává.
Kup si 3x dražší hardvérTo jseš z lacinýho kraje, chlapče…
se systémem kde se open-source "co chvíli vysere"Teď už se to nestává. Ze začátku se MacPorty okdazovaly na FTP třetích stran a ty byly každou chvíli dole. Dneska to mirrorují sami, takže problém již není. Jen jsem si rýpnul.
Tiskni Sdílej: