Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Zdravím,
narazil jsem na problém při ,,budování" domácí sítě, topologii přikládám v příloze. Jde o relativně malou síť, kde jsou 2 LAN (192.168.1.0/25 a 192.168.1.128/25) plné počítačů, jež mají mít přístup přes AP k routeru na kostelu (10.133.28.65) jež je bránou k internetu, mezi routery je síť 10.133.28.64/26, router Chatka (10.133.28.102, 192.168.1.129) a router Doma (10.133.28.103, 192.168.1.1), mezi routry, které mohu konfigurovat (Chatka, Doma) je nastaven RIPv2, updaty jedou, z jedné LAN do druhé se pingnu. routery se mezi sebou také pingnou, problém nastane pokud se z kterékoliv LAN pokusím pingnout Kostel (.65) - timeout. ICMP projde až ke kostelu, ale ten již nedokáže poslat z5 (pokud se nemýlím, tak neví kudy k počítači, jež ho vyslal). Proto se chci zeptat, co dělám špatně, popř. co mohu udělat?
Ke konfiguraci kostelu se samozřejmě nedostanu, patří ISP.
Předem děkuji za jakékoliv kopance)
Reendoc
Řešil bych to staticky, na routeru chatka default-routa na 10.133.28.65, routa pro síť 192.168.1.0/25 na 10.133.28.103, na routeru doma stejná default-routa a routa pro síť 192.168.1.128/25 na 10.133.28.102.
Tiskni Sdílej: