V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
CONFIG_DRM=y CONFIG_DRM_TDFX=y FB_3DFX=y FB_3DFX_ACCEL=y CONFIG_MTRR=yMam tedy primo v jadre zakompilovanou podporu pro framebuffer i mtrr. Pri kompilaci mplayera jsem dal:
--enable-tdfxfb --enable-tdfxvidJelikoz se mi porad nedari zkompilovat tdfx_vid.o (kvuli hromade parse erroru, mimochodem pokud se vam to nekomu povedlo zkompilovat pod 2.6.13 kernelem, budu vam neskonale vdecny, pokud mi to poslete na v.pelcak zavinac gmail tecka com), tak zkousim tdfxfb. Kdyz spustim
mplayer -vo tdfxfb filmtak mi to napise:
tdfxfb: Couldn't map memory areas: Invalid argument Error opening/initializing the selected video_out (-vo) device.Vsimnul jsem si, ze v /dev nemam zarizeni tdfxfb a nevim jak ho vytvorit. dmesg vypise mimo jine:
Boot video device is 0000:00:0b.0 [drm] Initialized tdfx 1.0.0 20010216 on minor 0: 3Dfx Interactive, Inc. Voodoo 3 fb: 3Dfx Voodoo3 memory = 16384K Console: switching to colour frame buffer device 128x48 vga16fb: initializing vga16fb: mapped to 0xc00a0000 fb1: VGA16 VGA frame buffer deviceMam rozjety framebuffer, konzole mne jede na 1024x768-16@100Hz prave prez tdfxfb. Jadro spoustim s parametrem: video=tdfxfb:1024x768-16@100. Tzn. framebuffer jede.
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni Sdílej: