Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
CPU Usage: u92.95 s3.15 cu0 cs0 - 80.8% CPU load 3.24 requests/sec - 266 B/second - 82 B/requestPodivam-li se na top, vidim ze httpd procesy zabiraji celkem dost RSS:
18267 nobody 16 0 17304 14M 1136 S 8.1 2.8 0:09 0 httpd 18242 nobody 16 0 14080 9.9M 1144 S 7.1 2.0 0:06 0 httpd 18251 nobody 16 0 19444 15M 1136 S 7.1 3.1 0:07 0 httpd 18254 nobody 16 0 19504 15M 1196 S 6.9 3.2 0:08 0 httpd 18249 nobody 16 0 19736 14M 1132 R 6.7 3.0 0:08 0 httpd 18230 nobody 16 0 14068 9.9M 1132 S 6.5 2.0 0:07 0 httpd 18231 nobody 16 0 16432 12M 1132 S 6.3 2.5 0:07 0 httpd 18241 nobody 16 0 16488 13M 1136 S 6.1 2.6 0:09 0 httpd 18261 nobody 16 0 19448 15M 1136 S 5.7 3.1 0:08 0 httpd 18266 nobody 16 0 19428 16M 1120 S 5.5 3.3 0:09 0 httpdDomeny ktere bezi na serveru vyuzivaji HODNE mod rewrite, respektive cely obsah kazde domeny jde prez .htaccess:
RewriteEngine on RewriteRule ^(.*)$ index.phpRad bych se zeptal.. kde delam chybu ze load je tak veliky, a co pripadne zkontrolovat abych co nejvice ulevil serveru? Dekuji za pripadne odpovedi. Jeste uvedu vypis free:
total used free shared buffers cached Mem: 503844 487036 16808 0 5224 14064 -/+ buffers/cache: 467748 36096 Swap: 1044216 451640 592576
prenos je jen minimalniDalo by sa to kvantifikovat?
httpd procesy zabiraji celkem dost RSSPouzivas defaultny httpd.conf len customizovany, alebo si si urobil vlastny, v ktorom mas skutocne len to, co potrebujes? Nemas nahrate zbytocne moduly? Pouzivas nejake 3rd party moduly? Podla nastavenia
RewriteRule ^(.*)$ index.phppouzivas minimalne php, co je zvycajne zdroj memory leakov. "Celkom dost" pre kazdeho znamena nieco ine; mam server, kde "celkom dost" zacina na 400MB.
Domeny ktere bezi na serveru vyuzivaji HODNE mod rewrite, respektive cely obsah kazde domeny jde prez .htaccessTieto udaje su k nicomu, kym ich nekvantifikujes. Kolko domen? Kolko requestov za sekundu (hodinu). Pozri si ako funguju .htaccess subory a direktiva Directory, ako sa dedia nastavenia. V zlozitej adresarovej strukture mozu sposobovat vyssy io load.
Tiskni Sdílej: