Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
/var/log/Xorg.0.log
)...
lsmod
ten modul vidíte, co se dělo při jeho natažení vidíte v dmesg
.
Zkuste někam na web vystavit váš xorg.conf a ten log... (nebo sem pastněte podstatné části). Vlastně stačí ten log, tam je vidět všechno...
drm] failed to load kernel module "fglrx" (II) fglrx(0): [drm] drmOpen failed (EE) fglrx(0): DRIScreenInit failed!tj. nenatáhne se ten modul do jádra. Výpis
dmesg
vám řekne proč...
modprobe fglrx
(--) PCI:*(1:0:0) ATI Technologies Inc RV350 AP [Radeon 9600] rev 0, Mem @ 0xa0000000/28, 0xfc200000/16, I/O @ 0xd000/8, BIOS @ 0xfc100000/17 (--) PCI: (1:0:1) ATI Technologies Inc RV350 AP [Radeon 9600] (Secondary) rev 0, Mem @ 0x90000000/28, 0xfc000000/16 II) Loading /usr/X11R6/lib/modules/drivers/fglrx_drv.o (II) Module fglrx: vendor="FireGL - ATI Technologies Inc." compiled for 6.8.0, module version = 8.18.6 Module class: X.Org Video Driver ABI class: X.Org Video Driver, version 0.7 (II) ATI Radeon/FireGL: The following chipsets are supported: ... (--) Assigning device section with no busID to primary device (WW) fglrx: No matching Device section for instance (BusID PCI:1:0:1) found -- vida tak tohle je jediné co se mi moc nezdá, ale nevím zda to mže být problém --- (--) Chipset RADEON 9600 (RV350 4150) foundDál netuším co by mohlo být k něčemu dobré.
(WW) fglrx(0): *********************************************** (WW) fglrx(0): * DRI initialization failed! * (WW) fglrx(0): * (maybe driver kernel module missing or bad) * (WW) fglrx(0): * 2D acceleraton available (MMIO) * (WW) fglrx(0): * no 3D acceleration available * (WW) fglrx(0): ********************************************* *Nejsem odborník na linux, i když jej používám (spíše přes grafické prostředí než příkazovou řádku). Poradí mi někdo, jak tento problém odstranit? Díky.
II) fglrx(0): driver needs X.org 7.1.x.y with x.y >= 0.0 (II) fglrx(0): detected X.org 7.1.0.0 (EE) fglrx(0): atiddxDriScreenInit failed, GPS not been initialized. (WW) fglrx(0): *********************************************** (WW) fglrx(0): * DRI initialization failed! * (WW) fglrx(0): * (maybe driver kernel module missing or bad) * (WW) fglrx(0): * 2D acceleraton available (MMIO) * (WW) fglrx(0): * no 3D acceleration available * (WW) fglrx(0): ********************************************* * (II) fglrx(0): FBADPhys: 0xd0000000 FBMappedSize: 0x10000000 (==) fglrx(0): Write-combining range (0xd0000000,0x10000000) (II) fglrx(0): FBMM initialized for area (0,0)-(1280,8191) (II) fglrx(0): FBMM auto alloc for area (0,0)-(1280,1024) (front color buffer - assumption) (II) fglrx(0): Largest offscreen area available: 1280 x 7167 (==) fglrx(0): Backing store disabled (II) Loading extension FGLRXEXTENSION (II) Loading extension ATITVOUT (**) fglrx(0): DPMS enabled (WW) fglrx(0): Textured Video not supported without DRI enabled. (II) fglrx(0): Using XFree86 Acceleration Architecture (XAA) Screen to screen bit blits Solid filled rectangles Solid Horizontal and Vertical Lines Setting up tile and stipple cache: 32 128x128 slots 32 256x256 slots 16 512x512 slots (II) fglrx(0): Acceleration enabled (WW) fglrx(0): Option "VendorName" is not used (WW) fglrx(0): Option "ModelName" is not used (II) fglrx(0): Direct rendering disabled (==) fglrx(0): Silken mouse enabled (==) fglrx(0): Using hardware cursor Fail to query CF Candidates
Tiskni Sdílej: