abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:11 | Komunita

Na konferenci herních vývojářů GDC 2019 (Game Developers Conference) měla svůj stánek i společnost Red Hat. Návštěvníci si mohli zahrát počítačové hry na Fedoře 29 s Cinnamonem a Lutrisem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Komunita

O víkendu probíhá v Cambridgi (MA) konference LibrePlanet 2019 organizovaná Nadací pro svobodný software (FSF). Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze také online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.3. 21:33 | Humor

Richard M. Stallman v článku Install Fests: What to Do about the Deal with the Devil navrhuje, jak se vypořádat s morálním dilematem, zda na „installfestech“ (akcích, kde zkušení uživatelé pomáhají nováčkům nainstalovat GNU/Linux na přinesený hardware) instalovat také nesvobodný software, typicky ovladače. Vzdělávací přístup je „škola hrou“, kdy instalace právě nesvobodného softwaru provádí postava „Ďábla“.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 11
22.3. 14:44 | Komunita

Dalších sedm produktů od společnosti ThinkPenguin získalo certifikaci RYF (Respects Your Freedom, Respektuje vaši svobodu) udělovanou Nadací pro svobodný software (FSF). Poprvé získal certifikaci USB mikrofon, konkrétně TPE-USBMIC. Certifikace RYF byla představena v říjnu 2012.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 13:33 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Tacoma (YouTube, Wikipedie) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v neděli v 18:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 11:11 | Zajímavý projekt

Na Kickstarteru byla spuštěna kampaň na podporu zařízení NexDock 2. Jedná se o přenosnou dokovací stanici aneb notebook bez procesoru a paměti. Stačí připojit podporovaný telefon s Androidem nebo Raspberry Pi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 09:55 | Zajímavý článek

Před týdnem byly vydány nové verze 4.2.11.1, 5.0.7.2, 5.1.6.2, 5.2.2.1 a 6.0.0.beta3 frameworku pro vývoj webových aplikací Ruby on Rails (Wikipedie). Opraveny byly 3 bezpečnostní chyby: CVE-2019-5418, CVE-2019-5419 a CVE-2019-5420. Analýza CVE-2019-5418 (zobrazit si lze libovolný soubor na serveru, například /etc/passwd) na blogu Chybeta.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.3. 23:33 | Zajímavý projekt

Na Humble Bundle byla spuštěna akce Humble Book Bundle: Web Programming by O'Reilly. Za 1 dolar a více lze koupit 5 elektronických knih, za 8 dolarů a více lze koupit 11 elektronických knih a za 15 dolarů a více lze koupit 17 elektronických knih věnovaných webovému programování od nakladatelství O'Reilly Media. Část ceny lze určit charitě.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.3. 23:00 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 162. brněnský sraz, který proběhne v pátek 22. března od 18:00 v restauraci Slatinský šenk na adrese Zlínská 12.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
21.3. 16:22 | Nová verze

Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 2.4.4 video editoru OpenShot (Wikipedie). Přehled novinek na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik balíčků (v tisících) máte nainstalovaných na svém systému?
 (4%)
 (14%)
 (33%)
 (30%)
 (19%)
 (3%)
 (2%)
 (1%)
 (3%)
Celkem 232 hlasů
 Komentářů: 22, poslední 22.3. 12:39
Rozcestník

Dotaz: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4

17.11.2005 15:59 MartinK. | skóre: 1
Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
Přečteno: 623×
Jelikož se mi nepodařila zprovoznit akcelerace podle žádného z návodů na netu ani podle zde uveřejněného návodu, musel jsem si pomoci sám.

Návod je pro FC4 a je určen pro začátečníky jako já :) Moje konfigurace je MB MSI K8T neo (VIA K8T800), GF Ati Radeon 9600Pro, CPU AMD Sempron 2800+ (32b, sk. 754).

1. Je nutné přeložit jádro s novým nastavením modulů AGP a DRM. Zdrojové kódy jádra získáte např. tady: kernel-2.6.14-1.1637_FC4.src.rpm

Balík nainstalujete takto:

su

rpm -ivh kernel-2.6.14-1.1637_FC4.src.rpm

rpmbuild -bp --target=noarch /usr/src/redhat/SPECS/kernel-2.6.spec

cd /usr/src/redhat/BUILD/kernel-2.6.14/linux-2.6.14

cp configs/kernel-2.6.14-i686.config .config

gvim .config

V .config je důležité zakomentovat všechny řádky začínající CONFIG_DRM. Dále zakomentujeme všechny řádky začínající CONFIG_AGP, kromě těchto, kde je nutné nastavit =m:

CONFIG_AGP=m

CONFIG_AGP_AMD64=m

CONFIG_AGP_INTEL=m

CONFIG_AGP_VIA=m

CONFIG_TMPFS=y

(důležité je zejména zavedení modulu AGP_AMD64, přestože nemáme 64b procesor (na toto jsem dlouho nemohl přijít).

Uložíme .config.

gvim /etc/fstab

Upravíme nebo doplníme:

tmpfs /dev/shm tmpfs defaults 0 0

mount /dev/shm

Přeložíme a nainstalujeme nové jádro:

make clean

make

make modules_install

make install

Restartujeme počítač a nabootojeme do nového jádra.

Modul fglrx se nám nyní nepodaří zavést jelikož jádro 2.6.14 (a možná i starší) neobsahuje funkci verify_area(), kterou tento modul vyžaduje. (zde ATI trošku zaspalo dobu :( ).

Musíme si tedy stáhnou patch

Před překladem patche je nutné nastavit PATH:

gvim /root/.bashrc

a přidáme:

PATH=$PATH:$HOME/bin:/sbin

export PATH

Otevřeme nový terminál a tento patch rozbalíme do libovolného adresáře a v tomto adresáři provedeme:

su

cd src

make

make install

cd ..

make

make install

Nyní můžeme zavést modul fglrx do jádra příkazem:

modprobe fglrx

Poslední věc je nastavit konfiguraci Xorg v /etc/X11/xorg.conf to můžeme provést příkazem fglrxconfig:

Důležité je aby bylo nastaveno: v sekci module:

Load "glx"

Load "dri"

v sekci device:

Driver "fglrx"

Option "no_accel" "no"

Option "no_dri" "no"

Option "UseInternalAGPGART" "yes"

V sekci screen doporučuju jako defaultní nastavit 24b barevnou hloubku (16b mi dělala problémy):

DefaultDepth 24

Toť vše, nyní se stačí odhlásit a provést restart X-servru kombinací CTRL+ALT+BACKSPACE.

Přihlásíme se a ověříme funkčnost direct renderingu příkazem:

# glxinfo | grep rendering

Správná odpověď je:

direct rendering: Yes

Ověříme 3D OpenGL akceleraci příkazem:

glxgears

Měli by se zobrazit rotující ozubená kola a rychlost:

10265 frames in 5.0 seconds = 2053.000 FPS

10261 frames in 5.0 seconds = 2052.200 FPS

10237 frames in 5.0 seconds = 2047.400 FPS

A to je vše. Nainstalujeme Unreal Tournament nebo podobnou pařbu a paříme až do rána:)

Odpovědi

17.11.2005 16:19 Přemek Jordák | skóre: 12 | Beroun
Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
Já jsem použil předkompilované balíčky z Livny podle postupu na FedoraFAQ jsem akceleraci pod Fedorou 4 zprovoznil bez nejmenšího problému.
Blogy neprohlížím, nepíši a ani se jim valně nesměji
17.11.2005 16:23 MartinK. | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
To jsem samozřejmě udělal i já. Bohužel jsem skončil stejně jako s ovladači od ATI. Jakou máš základní desku?
17.11.2005 22:31 Přemek Jordák | skóre: 12 | Beroun
Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
Clovece, byla VIA PT800. Muj problem byl tady
Blogy neprohlížím, nepíši a ani se jim valně nesměji
18.11.2005 09:07 MartinK. | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
Via PT800 je urcena pro procesory INTEL (myslim) takze urcite nebude ke spravnemu chodu AGP potrebovat modul amd64_agp.
Max avatar 17.11.2005 23:45 Max | skóre: 67 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
GF Ati Radeon 9600Pro
Dobry vtip

Dále zakomentujeme všechny řádky začínající CONFIG_AGP, kromě těchto, kde je nutné nastavit =m:

To bych netvrdil...
CONFIG_AGP=m

CONFIG_AGP_AMD64=m

CONFIG_AGP_INTEL=m

CONFIG_AGP_VIA=m
To asi nebude uplne to prave.
důležité je zejména zavedení modulu AGP_AMD64, přestože nemáme 64b procesor
A co s tim ma spolecneho procesor?

Option "UseInternalAGPGART" "yes"

Ne,ze by mi to(OGL) s tim nejelo, ale treba quake4 nezobrazval prilis korektne textury(proste totalne rozsypanej)
Kazdopadne nic proti vam, kdyz si vzpomenu na sve zacatky s ati, tak ... , mno, radsi nebudu vzpominat :). Zatim provadim ruzne testy testy s volbami apod, mozna to pak nekdy sepisu do neceho komplexnejsiho nez rpm -... fglrx....rpm
Zdar Max
PS:skoda, mel jste toto zapsat do blogu, nejni tu zadna otazka, takze predpokladam, ze to asi admini smaznou ...
Měl jsem sen ... :(
18.11.2005 09:02 MartinK.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
Maxi, dik za tvuj velice podnetny prispevek :D

Ad GF: Kdybych napsal, ze se jedna o Gigabyte GV-R96P128DE tak bys jiste hned vedel o jakou cipovou sadu se jedna, vid? (bohuzel ne vsichni nosi v hlave tolik zajimavych informaci)

Ad moduly: toto je kombinace, ktera umozni testovani v pripade problemu, pokud dam vsude y, tak uz se muzu jenom modlit.

Ad procesor: prave ze procesor s tim vubec nesouvisi. Jenomze moje cipova sada Via neni podporovana agp modulem via-agp (jak by jsi jiste ty predpokladal) ale modulem AGP-amd64. (modul via-agp by zrejme nemusel byt kompilovan vubec)

Ad internalAGP: AGP modul, ktery je integrovany do ovladacu ATI (i tech z livna) nepodporuje moji cipovou sadu, takze mi s nim proste 3D nepojede. Proto zde musi byt yes.

Takze zaver: pokud jsi to netestoval na konkretni konfiguraci tak prosim mlc a nedelej chytreho (moc ti to nejde :) )
Max avatar 18.11.2005 10:00 Max | skóre: 67 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
Ad GF: Kdybych napsal, ze se jedna o Gigabyte GV-R96P128DE tak bys jiste hned vedel o jakou cipovou sadu se jedna, vid

G - Gigabyte nebo grafika
F - ? To mi prave uchazi, co tato zkratka mela znamenat
GF = grafika? Kdyby ano, tak je to trochu zavadejici a na toto bych rekl, ze se spis pouziva zkratka GK

Ad moduly: toto je kombinace, ktera umozni testovani v pripade problemu, pokud dam vsude y, tak uz se muzu jenom modlit

Ano,souhlas, ja jen reagoval na slovicko "nutne",coz je lehce zavadejici, ze?Protoze takto to vyzniva jako jedina moznost.

Ad procesor: prave ze procesor s tim vubec nesouvisi. Jenomze moje cipova sada Via neni podporovana agp modulem via-agp (jak by jsi jiste ty predpokladal) ale modulem AGP-amd64. (modul via-agp by zrejme nemusel byt kompilovan vubec)

Ano,vim,via_agp podporuje chipsety do KT600 , mozna jeste KT880 (tim si nejsem vubec jist). Pro zprovozneni K8T800 je zapotrebi agp_amd64.

Jen jsem reagoval na spojeni (ktere vyzniva nejak takto):je nutne zakomentovat jako modul, dale jsem jen pripomenul, ze agp modul pro intel nemusi byt zakomentovan vubec (proc taky, ze?). Ohledne procesoru se zdam byt asi opet nepochopen :-/, mozna jsme se nepochopili navzajem a kazdy si to spatne prebral, to je jedno....Pokud jde o volbu "yes", tak nerikam, ze je spatna, ale pravdou je, ze jsme cerpal ze zkusenosti se starsimi deskami,coz je lehce mimo misu ...

Jinak jsem instalil a spravuji pocitace s deskami +grafika : A7V333 + R8500 series,A7V600 + R9700Pro all-in-wonder a nakonec Gigabyte GA-K8NS (oznacenim si nejsem zcela jist ) + R9600XT = tuto sestavu zas tak casto nespravuji,takze nevim, zda jsem nastavil (nebo vygeneroval) volbu "yes". Na konkretni konfiguraci jsem bohuzel testy neprovadel, takze uz mlcim ....

Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
18.11.2005 10:16 MartinK. | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Návod na zprovoznění 3D akcelerace Radeon 9600 + Via K8T800 ve FC4
ad GF: ...no je pravda ze sam nevim proc pozivam zkratku GF pro grafickou kartu,... moje chyba :)

Modul agp_via podporuje krome starych cipu i PT800, PT880, PT890, PM800/PN800/PM880/PN880, KT880, P4M800,.. takze jsem ja osobne nepochopil proc K8T800 je v jinem modulu :(

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.