abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 38
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 935 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: C++, inicializace pole

    16.3.2006 19:30 Michal K.
    C++, inicializace pole
    Přečteno: 1486×
    Dobry den.

    Potrebuji inicializovat pole v c++ a to touto kontrukci: int pole[]={1,2,3,4,5};

    Problem je v tom, ze ono pole je private atribut jedne tridy (o jeho inicializaci se snazim prave v jejim konstruktoru) a g++ mi vyhazuje tuto chybu: expected primary-expression before ']' token

    Nevite nekdo co s tim? Potrebuju inicializovat pole takto, ne clen po clenu (pole[0]=0;pole[1]=1,...).

    Dekuji.

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 19:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    1. Musíte určit velikost pole.
    2. {...} do konstruktoru asi nenacpete.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 19:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Navrhoval bych v konstruktoru udělat třeba tohle:
    const int pole[5] = {1,2,3,4,5};
    memcpy(m_pole,pole,sizeof(pole));
    16.3.2006 20:37 jekub | skóre: 8 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    class X {
       int *m_pole;
       int m_size;
    public:
       X() {
          static int pole[] = {1, 2, 3, 4, 5};
          m_pole = pole;
          m_size = sizeof pole / sizeof pole[0];
       }
       .
       .
       .
    };
    
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 20:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Otázka je, jaký smysl má pak m_pole. Když už staticky, tak je čistší udělat tohle:

    Header:
    class X
    {
       static int m_pole[];
    };
    
    Cpp:
    int X::m_pole[] = { ... };
    16.3.2006 20:49 jekub | skóre: 8 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Jo, máte pravdu. Ale mám dojem, že když jsem naposled tohle zkoušel, tak to v (MSVC) nefungovalo a nějak jsem si to zafixoval. Dík za upozornění.
    16.3.2006 20:43 jekub | skóre: 8 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Ale pokud má být pole konstantní (dovedu si představit i případ, kdy ne), tak raději
    class X {
       const int *m_pole;
       int m_size;
    public:
       X() {
          static const int pole[] = {1, 2, 3, 4, 5};
          m_pole = pole;
          m_size = sizeof pole / sizeof pole[0];
       }
       .
       .
       .
    };
    
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 20:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Tak to je ještě větší hnus. Když už máte konstatní pole, tak je strašně neefektivní kvůli němu zakládat dvě proměnné v teoreticky nekonstatních objektech (instancích třídy X).
    16.3.2006 20:51 jekub | skóre: 8 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Souhlas, viz výše.
    16.3.2006 20:57 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Prvkem třídy nemůže být objekt s proměnnou velikostí. Takže pokud by to pole mělo mít různou velikost pro různé instance třídy, bylo by potřeba ho alokovat dynamicky a vzniká otázka, jak potom udělat konstruktor (může být třeba konstruktor variadická funkce?). Stylově čistší by ale asi bylo místo pole použít std::vector<int>, pak by se nejspíš něco vymyslet dalo.
    16.3.2006 21:05 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Prvkem třídy nemůže být objekt s proměnnou velikostí. Takže pokud by to pole mělo mít různou velikost pro různé instance třídy, bylo by potřeba ho alokovat dynamicky ...
    Nebo, pokud zname velikost pole v dobe kompilace, stvorit sablonu.
    ... a vzniká otázka, jak potom udělat konstruktor (může být třeba konstruktor variadická funkce?).
    Ano muze.
    16.3.2006 21:37 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Prostě by to chtělo vědět spoustu dodatečných informací - jestli je obsah nebo aspoň velikost toho pole univerzální pro všechny instance, jestli je velikost známa už při kompilaci nebo až za běhu, a k čemu to vlastně má sloužit. Ono je totiž docela dobře možné, že kdybychom tyto informace měli, našlo by se daleko elegantnější řešení založené na něčem úplně jiném.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.