abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (61%)
     (10%)
     (16%)
     (13%)
    Celkem 90 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: C++, inicializace pole

    16.3.2006 19:30 Michal K.
    C++, inicializace pole
    Přečteno: 1550×
    Dobry den.

    Potrebuji inicializovat pole v c++ a to touto kontrukci: int pole[]={1,2,3,4,5};

    Problem je v tom, ze ono pole je private atribut jedne tridy (o jeho inicializaci se snazim prave v jejim konstruktoru) a g++ mi vyhazuje tuto chybu: expected primary-expression before ']' token

    Nevite nekdo co s tim? Potrebuju inicializovat pole takto, ne clen po clenu (pole[0]=0;pole[1]=1,...).

    Dekuji.

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 19:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    1. Musíte určit velikost pole.
    2. {...} do konstruktoru asi nenacpete.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 19:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Navrhoval bych v konstruktoru udělat třeba tohle:
    const int pole[5] = {1,2,3,4,5};
    memcpy(m_pole,pole,sizeof(pole));
    16.3.2006 20:37 jekub | skóre: 9 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    class X {
       int *m_pole;
       int m_size;
    public:
       X() {
          static int pole[] = {1, 2, 3, 4, 5};
          m_pole = pole;
          m_size = sizeof pole / sizeof pole[0];
       }
       .
       .
       .
    };
    
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 20:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Otázka je, jaký smysl má pak m_pole. Když už staticky, tak je čistší udělat tohle:

    Header:
    class X
    {
       static int m_pole[];
    };
    
    Cpp:
    int X::m_pole[] = { ... };
    16.3.2006 20:49 jekub | skóre: 9 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Jo, máte pravdu. Ale mám dojem, že když jsem naposled tohle zkoušel, tak to v (MSVC) nefungovalo a nějak jsem si to zafixoval. Dík za upozornění.
    16.3.2006 20:43 jekub | skóre: 9 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Ale pokud má být pole konstantní (dovedu si představit i případ, kdy ne), tak raději
    class X {
       const int *m_pole;
       int m_size;
    public:
       X() {
          static const int pole[] = {1, 2, 3, 4, 5};
          m_pole = pole;
          m_size = sizeof pole / sizeof pole[0];
       }
       .
       .
       .
    };
    
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 20:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Tak to je ještě větší hnus. Když už máte konstatní pole, tak je strašně neefektivní kvůli němu zakládat dvě proměnné v teoreticky nekonstatních objektech (instancích třídy X).
    16.3.2006 20:51 jekub | skóre: 9 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Souhlas, viz výše.
    16.3.2006 20:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Prvkem třídy nemůže být objekt s proměnnou velikostí. Takže pokud by to pole mělo mít různou velikost pro různé instance třídy, bylo by potřeba ho alokovat dynamicky a vzniká otázka, jak potom udělat konstruktor (může být třeba konstruktor variadická funkce?). Stylově čistší by ale asi bylo místo pole použít std::vector<int>, pak by se nejspíš něco vymyslet dalo.
    16.3.2006 21:05 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Prvkem třídy nemůže být objekt s proměnnou velikostí. Takže pokud by to pole mělo mít různou velikost pro různé instance třídy, bylo by potřeba ho alokovat dynamicky ...
    Nebo, pokud zname velikost pole v dobe kompilace, stvorit sablonu.
    ... a vzniká otázka, jak potom udělat konstruktor (může být třeba konstruktor variadická funkce?).
    Ano muze.
    16.3.2006 21:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Prostě by to chtělo vědět spoustu dodatečných informací - jestli je obsah nebo aspoň velikost toho pole univerzální pro všechny instance, jestli je velikost známa už při kompilaci nebo až za běhu, a k čemu to vlastně má sloužit. Ono je totiž docela dobře možné, že kdybychom tyto informace měli, našlo by se daleko elegantnější řešení založené na něčem úplně jiném.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.