abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: C++, inicializace pole

    16.3.2006 19:30 Michal K.
    C++, inicializace pole
    Přečteno: 1569×
    Dobry den.

    Potrebuji inicializovat pole v c++ a to touto kontrukci: int pole[]={1,2,3,4,5};

    Problem je v tom, ze ono pole je private atribut jedne tridy (o jeho inicializaci se snazim prave v jejim konstruktoru) a g++ mi vyhazuje tuto chybu: expected primary-expression before ']' token

    Nevite nekdo co s tim? Potrebuju inicializovat pole takto, ne clen po clenu (pole[0]=0;pole[1]=1,...).

    Dekuji.

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 19:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    1. Musíte určit velikost pole.
    2. {...} do konstruktoru asi nenacpete.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 19:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Navrhoval bych v konstruktoru udělat třeba tohle:
    const int pole[5] = {1,2,3,4,5};
    memcpy(m_pole,pole,sizeof(pole));
    16.3.2006 20:37 jekub | skóre: 9 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    class X {
       int *m_pole;
       int m_size;
    public:
       X() {
          static int pole[] = {1, 2, 3, 4, 5};
          m_pole = pole;
          m_size = sizeof pole / sizeof pole[0];
       }
       .
       .
       .
    };
    
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 20:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Otázka je, jaký smysl má pak m_pole. Když už staticky, tak je čistší udělat tohle:

    Header:
    class X
    {
       static int m_pole[];
    };
    
    Cpp:
    int X::m_pole[] = { ... };
    16.3.2006 20:49 jekub | skóre: 9 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Jo, máte pravdu. Ale mám dojem, že když jsem naposled tohle zkoušel, tak to v (MSVC) nefungovalo a nějak jsem si to zafixoval. Dík za upozornění.
    16.3.2006 20:43 jekub | skóre: 9 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Ale pokud má být pole konstantní (dovedu si představit i případ, kdy ne), tak raději
    class X {
       const int *m_pole;
       int m_size;
    public:
       X() {
          static const int pole[] = {1, 2, 3, 4, 5};
          m_pole = pole;
          m_size = sizeof pole / sizeof pole[0];
       }
       .
       .
       .
    };
    
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2006 20:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Tak to je ještě větší hnus. Když už máte konstatní pole, tak je strašně neefektivní kvůli němu zakládat dvě proměnné v teoreticky nekonstatních objektech (instancích třídy X).
    16.3.2006 20:51 jekub | skóre: 9 | blog: noblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Souhlas, viz výše.
    16.3.2006 20:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Prvkem třídy nemůže být objekt s proměnnou velikostí. Takže pokud by to pole mělo mít různou velikost pro různé instance třídy, bylo by potřeba ho alokovat dynamicky a vzniká otázka, jak potom udělat konstruktor (může být třeba konstruktor variadická funkce?). Stylově čistší by ale asi bylo místo pole použít std::vector<int>, pak by se nejspíš něco vymyslet dalo.
    16.3.2006 21:05 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Prvkem třídy nemůže být objekt s proměnnou velikostí. Takže pokud by to pole mělo mít různou velikost pro různé instance třídy, bylo by potřeba ho alokovat dynamicky ...
    Nebo, pokud zname velikost pole v dobe kompilace, stvorit sablonu.
    ... a vzniká otázka, jak potom udělat konstruktor (může být třeba konstruktor variadická funkce?).
    Ano muze.
    16.3.2006 21:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++, inicializace pole
    Prostě by to chtělo vědět spoustu dodatečných informací - jestli je obsah nebo aspoň velikost toho pole univerzální pro všechny instance, jestli je velikost známa už při kompilaci nebo až za běhu, a k čemu to vlastně má sloužit. Ono je totiž docela dobře možné, že kdybychom tyto informace měli, našlo by se daleko elegantnější řešení založené na něčem úplně jiném.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.