Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
#include <stdio.h> #include <dos.h> /* ci kde to je ta komunikace s portama - uz si nepamatuju :( */ void main (void) { int p; unsigned char val; for (p = 0; p <= 65535; p++) { val = inp(p); printf("na portu %d je hodnota 0x%02X\n", p, val); } }vystup presmeruj do souboru a pak to porovnavej...
#include <stdio.h> #include <sys/io.h> void main (void) { int p; unsigned char val; for (p = 0x100; p <= 0x400; p++) { val = inb_p(p); printf("na portu %d je hodnota 0x%02X\n", p, val); } }Doufám že jsem to přepsal správně
... Taky se to nemusí vůbec chovat jako com port a může se to chovat uplně jinak a přistupovat se na to dá pomocí IN a OUT istrukcí ...No prave ze se to (asi) jako com (a asi ani jako lpt) chovat nebude. Bylo by zbytecne paralelni data ze sbernice serializovat a zase zpet paralelizovat, kdyz se to muze tim jednocipem (8748) cist primo. Otazka zustava, zda adresni dekoder je poskladany z tech hradel okolo, nebo si ta 48 adresu hlida sama. Ale asi by to nestihla, takze ty hradla.
Tiskni Sdílej: