Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
auto-cost reference-bandwidth 100
, ale vubec se to neprojevilo. Zbyva mi neco jineho, nez rucni oceneni linek? Ne, ze bych to potreboval u kazde linky, ale je jich dost na to, abych to nechtel delat a udrzovat rucne.
auto-cost reference-bandwidth 10000a potom se na jednotlivych interfacech nastavi bandwidth a costuje to v pohode. :)
Ano, zebra/quagga to umí. A to, zda ve vašem konkrétním případě to udělá/neudělá, to příliš nesouvisí se zebrou/quaggou, nýbrž s konfigurací OSPF jako celku. Jediná rada, která mě napadá, je toto, žádné bližší informace k vašemu problému jste neuvedl.
Podle mého nejlepšího vědomí a svědomí taková kniha v češtině neexistuje. Což je ale, podle mě, problém jakékoliv dostatečně kvalitní a dostatečně odborné knihy.
Ta kniha od Cisco Pressu, co jsem vám nalinkoval, je hodně dobrá - a podle mého prostě neexistuje v ČR poptávka, která by zaplatila její překlad a vydání. Počet potencionálních čtenářů je nevelký, a valná část z nich si už koupila a přečetla anglický originál...
Tiskni Sdílej: