Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Bude potřeba udělat nějaký systém schvalovaní, aby to někdo nepoužil jako zbraň a nezDoSoval tím nějaký nevinný server. Rovněž by asi bylo lepší přenášet z toho webu obrázky a podobné statické věci, aby to nezatěžovalo cpu hostingu. Prostě to jen pomalu vycucne traffic jednomu webu. Chtělo by to vytvořit nějaký decentralizovaný komunikační systém aby se různě střídaly IP nás útočníků. Možná by mohlo posloužit IRC (jednoduchá implementace) a založit několik kanálů na velkých IRC sítích, odkud se to bude směrovat jinam. Cílem je vytvořit hodně malých skupinek, aby se tam spammeři jentak nedostali.no, právě, že by tam žádná koordinace nebyla, prostě každej sám za sebe a svou spamovou složku. Ono by se to pak samo zprůměrovalo. Samozřejmě je otázka, jestli spam neobsahuje i linky na regulérní weby... asi začnu tím (až budu mít čas na blbosti), že vytahám linky ze svejch spamů a hodím na ně oko.
Tiskni Sdílej: