Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Na Quake4 som písal recenziu, sú pod ňou nejaké užitočné odkazy, špeciálne na stránky TTima z id software.
Ono je to pri nízkych detailoch hrateľné na všeličom; testoval som na Athlon 64 2800+, nVidia 6600 GT 128MB a 512 MB RAM na 1024x768 s nastavenou vyššou kvalitou a šlo to relatívne bez problémov. Bohužiaľ, akákoľvek ATI karta je vďaka "skvelým" ovládačom na takto náročné hry len veľmi málo použiteľná. (X2 je napríklad prakticky nehrateľná na starších ATI kartách technicky porovnateľných s nVidia modelmi, na ktorých sa dá hrať ešte relatívne bez ťažkostí.)
Každopádne demo má identické požiadavky ako plná hra, takže sa to možno oplatí aspoň vyskúšať.
Update: Tak som sa spýtal priamo Timothee Besseta:
<TTimo> well. in 1.3 we added an option to disable dynamic lighting, so it might actually run decently on older crap .. though that's not really how we would want anyone to experience the game
...takže áno aj nie...
Nie.
"There are no amd64 builds planned at this time. However the 32 bit binaries will run in a native amd64 environement."
Ak si správne spomínam, tvrdil, že by to nemalo takmer nijaký praktický efekt.
Heh, to hovorí T. Besset, nie ja -- okrem toho, závisí to od typu aplikácie a od vecí, na ktorých jej výkon stojí, niektoré natívny build pre amd64 ovplyvniť môže, iné bohužiaľ nie (typicky middleware); ja by som mu to každopádne veril, myslím, že sám používa 64bitový Debian.
Většina dnešních her je psaná tak, aby si člověk musel kupovat stále nový hardware.
Vážně?
Mám 3 roky starý stroj: Athlon XP 2400+, 1G RAM, tehdy GF5700, dnes GF6600GT. Tehdy byla novinka UT2004, dnes v pohodě hraju Quake4, což je hra tohoto roku. Hrát se to dá celkem bez problémů (samozřejmně na high kvalitu můžu zapomenout, ale s tím se počítá). Nevím, odkud berete ty (s prominutím) žvásty o náročnosti. Pochopitelně grafická úrověň her se neustále zvyšuje a s tím i nároky na HW, což je ale v pořádku. Ale každá současná hra se dá nastavit tak, aby byla hratelná i na staré mašině.
Tiskni Sdílej: