abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 7
dnes 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
dnes 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (23%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 809 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: konzole a framebufer

26.10.2006 15:23 pezis
konzole a framebufer
Přečteno: 331×
jak nastavit system, aby spustil konzoli ve framebuferu? po nabootovani je framebufer (/dev/fb0) funkcni, pomoci "fbv" zobrazim jakykoliv obrazek. Ale potreboval bych presmerovat vystup getty na /dev/fb0 nejlepe bez zmeny bootovacich parametru.

Odpovědi

26.10.2006 18:41 OndraP
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer

Neni mi sice uplne jasne, o co Vam jde, ale pokud chcete mit konzolu zobrazovanou pomoci framebufferu, staci nastavit jeho pouziti v zavadeci (napr. v LILO je to volba vga=nejake cislo pro VESA fb) a mit jadro prelozeno s podporou framebufferu. Ja pouzivam Matrox framebuffer na obou hlavach G450 (/dev/fb0, /dev/fb1), staci natahnout moduly matroxfb... a pomoci fbset a matroxset upravit parametry zobrazovani. Musite nastudovat konkretni postup pro Vasi graf. kartu. Obecne pouzitelny je VESA framebuffer pro vsechny karty, ktere splnuji standard VESA, ale ma minimalni moznosti dalsiho nastavovani.

mess avatar 26.10.2006 19:53 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
Nebo si do kernelu přidat vesafb-tng, pokud už tam není. Ten umožní nastavit i barevnou hloubku a obnovovací frekvenci. Místo vga se pak kernelu dá volba video, která vypadá podobně jako tahle:video=vesafb:mtrr:3,ywrap,1280x1024-16@75.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
10.11.2006 13:26 pezis
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
No de o to, ze ten Linux nebeha na PC, ale na CPU AVR32. Verze jadra Linuxu je 2.6. Standardne je vystup getty na /dev/ttys0. Pripojeny LCD displej a k nemu radic pracuje pouze v grafickem modu. Takze pokud chci text zobrazit na LCD, musim vykreslovat znaky jako obrazek prave do framebufferu - protoze kdyz do nej zapisu obrazek, je videt na LCD. Bohuzel nemam zatim poneti jak prevest obyc znaky na bitmapove. Opravte me, pls, jestli se mylim.
10.11.2006 23:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
Mas zakompilovany (nebo prelozeny jako modul a vlozeny) fbcon ?

Pokud mas uz 2.6.18, tak muzes probrat /sys/class/vtconsole/* Napr. pomoci souboru bind se da urcit, ktery driver console prebira vladu. Ty chces, aby to byl prave fbcon.
21.11.2006 13:50 pezis
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
Diky vsem, kdyby nekdy nekdo hledal neco podobnyho, tak sem nakonec nasel BoglTerm, ktere pouziva Debian a Ubuntu pri bootovani k zobrazeni grafickeho prubehu startu. Je soucasti baliku "usplash". pezis[zavin]seznam[teck]cz
21.11.2006 15:24 tyctor | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
ahoj mna by skor zaujimalo ako mas ten linux rozbehany na tom AVRku.
co vsetko to vie urobit, ake periferie mozes pripojit.
nemohol by si o tom nieco napisat?
23.11.2006 12:08 pezis
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
cau, je tam mini distribuce od Atmelu. Cely vyvojovy kit se menuje AT32STK1000, obsahuje 2xEhhernet, 2xPS/2, 2xUSB 2.0, 3xUSART z toho je 1xIrDA, SPI, TFT Display 320x200, zvukovka, paralelni porty a jeste naky blbosti. Atmel to dodava s 128MB SD kartou, na ktere je distribuce cca 40MB. Kvuli sdileni nekterych signalu pod Linuxem beha jenom 1xETH, 1xUSB jako Gadget, /dev/tty neni podporovana vubec, PS/2 zati nevim. Defaultne je na tom rozchozeny anonym-FTP (Troll), a html WEB (?). Jadro beha na cca 140MHz, 8MB RAM. Nekteri nadsenci pro to kompiluji Mplayer, Microwindows... Vice na www.avrfreaks.net, atmel.com/avr32
23.11.2006 12:21 tyctor | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
ok, diky za odpoved ;-)
24.11.2006 21:55 valesek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
dik za tvy zkusenosti, reknu o tom kamosovi, ten je fanda do takovejhle mcu, a chci se optat jestli jsi na tom zkusil FBUI(kernelovskou grafiku)
blami avatar 24.11.2006 22:39 blami | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
FBUI je omyl co nema v kernelu co delat ;) btw. na podobny hracce (taky AMR) mam DirectFB. Je tak implementovany i mnohem jednodussi X server coz usnadnuje portovani aplikaci.
26.11.2006 13:14 pezis
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
FBUI sem nezkousel, popravde ani nevim jak to funguje. V kompilaci kernelu jeste tak zbehle nejsem, zatim jsem spis zacatecnik. Kazdopadne pro to tedka nekdy Atmel vydal "NanoX", coz by mely byt orezany Xka
blami avatar 24.11.2006 22:37 blami | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
zrejme hledas toto : http://projects.meuh.org/fbgetty/
26.11.2006 13:08 pezis
Rozbalit Rozbalit vše Re: konzole a framebufer
nejspis jo, zkousel sem to jako prvni, ale bohuzel se mi to nepovedlo zkompilovat...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.