Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.
O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.
Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.
Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Já jsem se ho pokusil nainstalovat (Fglrx + XGL + Kde) a byl jsem překvapený jak se to sekalo. A to i přesto, že mám rozchozené DRI.
Vaše zkušenosti mi pomohou rozhodnout se, zdali dále experimentovat, nebo se vykašlat na XGL a pracovat v KDE bez něj
V nejaky preverzi xorg-7.2, odstranili uz vadu, ktera zpusobovala bily textury v berylu a s novou mesou 6.5.2 (o ktery se kupodivu nikdo v ruznych zpravickach ani nezminil, ani se zatim v projektech nepouziva :-/), slape bezvadne AIGLX. To funguje kapanek jinak. Na opengl vubec nesaha, XV bezi normalne (akorat si teda nejak nehraje s orotovanou kostkou a rychlyma presunama okna... ), quake3 taky. Efekty porad svizny, zatez procesoru pri nich minimalni a kdyz se nic nedeje, tak jeste mensi. U toho 9200 to zacne teprve trochu drhnout (presun okna s wobbly a video se pocukava, kdyz necham vyskakovat ruzny popup okna se sidekickem), kdyz mam nakupepenych pres sebe vic oken. Holt opensource ovladace mely vzdycky problem s pocitanim prekryvajicich se textur a hloubky. Take prvni vykreslovani krusaderu po spusteni vypada tak nejak podivne pomaleji (efekt zoom). S 9200 a opensource je to AIGLX tedy vcelku pouzitelny, kdyz prehlidnu ruzne vady na krase v podobe zpomalovani efektu pri nakupeni hodne oken. S fglrx (ted nevim, jestli uz s AIGLX beha) by to mohlo byt v pohode a na X300 o tom vubec nepochybuju. Staci jen najit ty spravny (novy a spravne opatchovany) verze...
Tiskni Sdílej: