Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Patent na Jediné Správne RiešenieTM nemám, takže len niekoľko postrehov:
1. Kombinovať rôzne druhy SW RAID-ov na rôznych partíciach nie je problém pre kernel, skôr je problém pre človeka aby si to celé predstavil a správne to nastavil.
2. Je otázka či /tmp je využívaný tak intenzívne, aby sa oplatilo ho dať ako stripping, radšej než ho nechať mirrorovaný. V prípade zlyhania jedného disku potom celý /tmp ide dole, zatiaľčo zbytok systému žije, a to možno nie je najlepší nápad.
3. So SW RAID mám v linuxe zatiaľ len pozitívne skúsenosti.
4. Problém s rsync (alebo inou offline synchronizáciou) je ten, že v momente keď začne synchronizácia, tak sú značne vyťažené oba disky, čo v prípade desktopu znižuje komfort práce. Na druhej strane je zase výhoda tá, že záložný disk môže byť fyzicky vypnutý a zapne sa len pri synchronizácii, čo šetrí elektrinu a znižuje hlučnosť a tepelnú produkciu zostavy.
Kombinovať rôzne druhy SW RAID-ov na rôznych partíciach nie je problém pre kernel, skôr je problém pre človeka aby si to celé predstavil a správne to nastavil.
To je jasne, ide mi skor o to, ci je lepsie jedno raid pole pre kazdu particiu, alebo jedno raid pole a nad nim LVM. (samozrejme potom by jedna particia nemohla mat raid1 a druha raid0)
V prípade zlyhania jedného disku potom celý /tmp ide dole, zatiaľčo zbytok systému žije, a to možno nie je najlepší nápad.
Tazko si predstavit, ake by to mohlo mat nasledky. Teoreticky by zlyhanie disku malo sposobit zlyhanie systemu ale bez dopadu na dalsie data. Disky na desktope neodchadzaju denne a ten pad by som neniesol az tak tazko, pre take pripady mam v chladnicke malibu
V prípade zlyhania jedného disku potom celý /tmp ide dole, zatiaľčo zbytok systému žije, a to možno nie je najlepší nápad.No pokud jde o desktop, tak by selhání disku znamenalo, že by /tmp nešel po restartu připojit, takže při zápisu do /tmp by se psalo na ten mirrorovaný disk do daného adresáře. Možná by byl potřeba chmod, aby tam mohli psát i uživatelé, ale systém by asi fungoval dál.
Tiskni Sdílej: