abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 6
dnes 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
dnes 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (23%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 809 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporuje

masožravá palma avatar 6.5.2007 15:55 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporuje
Přečteno: 290×
Mám vestavěnou grafickou kartu 82810E CGC [Chipset Graphics Controller], s ovladačem Intel 810. glxinfo |grep direct vypíše:
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x4b
direct rendering: Yes
Domnívám se, že tato chyba může být příčinou, proč mi fungují pokusy o 3D hry velice pomalu, jestli vůbec. Zajímalo by mě, co vlastně mi ovladač nepodporuje a zda by se to dalo nějak řešit. Zkoušela jsem Google i místní vyhledávání, ale nepodařilo se mi najít nic co by mě osvítilo. Systém: Mandriva 2007.0
CPU: Pentium III, 731.057 MHz
Paměť: 256 MB
AGP řadič: 82810E GMCH [Graphics Memory Controller Hub], intel-agp (píši to sem protože to vypadá, že to má co dělat s grafikou) Předem děkuji za jakoukoliv odpověď. Pokud by byl potřeba nějaký log nebo další informace neváhejte říci, dodám. Nejvíce mě zajímá proč to nefunguje, a kde bych si o tom mohla najít něco dalšího. Jak vyřešit funkčnost je až na druhém místě a nikdy to nepůjde je také uspokojivá odpověď.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.

Řešení dotazu:


Odpovědi

andree avatar 6.5.2007 16:41 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
no hlavne i810 nie je nejak extra vykonna grafika, takze by som bol spokojny ak by mi fungoval crackattack/quake2 na tom :-)

ten visual 0x4b by nemal byt problem, pise to vela ludom, ktori inak nemaju problemy... (myslim)

kolko fps ti dava glxgears?
masožravá palma avatar 6.5.2007 17:01 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
kolko fps ti dava glxgears?
5-120 nejčastěji asi 60.

To, že je karta nic moc, vím, jen chci znát důvod, proč mi tam píše zrovna tohle. Problémy byly s hrama - ppracer, jako testování gafiky, a potom jsem se snažila v cedeze pustit Thief, který bratrovi na horším počítači ve windows fungoval bez problémů.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
6.5.2007 19:27 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Glxgears mi na ATI rage 128 (32 MB) - jedna z prvních karet co umí opengl vůbec dává 500 FPS. Takže se obávám že ti tvá karta (ovladače) neakcelerují pořádně vůbec :(.
Baník pyčo!
masožravá palma avatar 6.5.2007 20:57 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Mě spíš než jestli mi karta bude akcelerovat zajímá co vlastně znamená ta hláška.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
6.5.2007 21:22 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
visual 0x4b ?

to zjistis z xdpyinfo
6.5.2007 21:27 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
3D driver claims to not support

daval bych si to do souvislosti s nejakou pajpou a grafickym procesorem, co umi zpracovavat jen nejaky formaty dat - pocet bitu na barevny kanal a tak.
Řešení 1× (masožravá palma (tazatel))
masožravá palma avatar 7.5.2007 12:33 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Díky,
visual:
    visual id:    0x4b
    class:    TrueColor
    depth:    32 planes
    available colormap entries:    256 per subfield
    red, green, blue masks:    0xff0000, 0xff00, 0xff
    significant bits in color specification:    8 bits
Moje karta zvládá direct rendering pouze v 16 bitové hloubce a vypadá to, že tohle se týká 32 bitové hloubky, kterou ta karta zvládnout prostě nemůže.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
7.5.2007 13:22 Samueli686 | skóre: 10 | blog: optimized_i686_archlinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
ked som uz narazil na tutu temu, tiez by som sa rad opytal. Mam intel915grafiku na doske v notebooku. Chcem sa opytat, ci ju mam radsej nastavit na 16bit alebo 24bit hlbku v /etc/xorg.conf. Vyzera, ze slape aj v 24 ok, glxgears je okolo 800FPS. O co by som prisiel keby som ju dal iba na 16bit a co by som ziskal?
masožravá palma avatar 7.5.2007 13:30 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Pravděpodobně bys to okem nepoznal. Malé snížení počtu barev, možná malé zrychlení, ale spíš by si některé hry stěžovaly, že potřebují vyšší barevnou hloubku. Nech to tak jak to máš. Vypadá to, že ti to chodí celkem dobře.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
7.5.2007 13:45 Samueli686 | skóre: 10 | blog: optimized_i686_archlinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
o hry mi ale vobec nejde, tie nehram, naozaj iba pozeram filmy a robim si pracu na notebooku
masožravá palma avatar 7.5.2007 14:09 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
V tom případě si myslím, že to vůbec nepoznáš.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
7.5.2007 14:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
V pripade barevnych prechodu v aplikacich, ktere si neinstaluji vlastni paletu to poznat IMHO je.
7.5.2007 19:45 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
no nevim jak intel ale vetsina tech drazsich -- rozumej ne-embeded -- grafik interne jedou v 32 a pak to na vystupu prevadi. jediny o co jde je kolika bitovy je depth buffer a nejaky ty dalsi vektorovy veliciny ale o to si zada aplikace pri inicializaci. ovlivnit to muze snad jen sirka alfa kanalu a to kdo vi jestli.
7.5.2007 16:36 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Toto mi to take delalo na notebooku(i915), a jak jsem postupne updatoval mesu a drm tak se to odstranilo ale obevila se nova hlaska :
$ glxgears
do_wait: drmWaitVBlank returned -1, IRQs don't seem to be working correctly.
Try running with LIBGL_THROTTLE_REFRESH and LIBL_SYNC_REFRESH unset.
4275 frames in 5.0 seconds = 854.947 FPS
$
A te jsem se zbavil zakomentovanim :
Section "Extensions"
    Option "Composite" "Enable"
EndSection
v confu xek. Ted to slape v pohode, treba ti to taky pomuze. Moje verze: "drm 1.1.0" a "i915 1.9.0 20070209"

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.