abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 02:48 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 9.0 (zprávička) byla vydána verze 10.0 zvukového serveru PulseAudio. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 00:33 | Komunita Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:30 | Zajímavý článek

Mozilla.cz informuje, že webový prohlížeč Firefox bude od verze 53 obsahovat integrovaný prohlížeč dat ve formátu JSON. Firefox kromě strukturovaného prohlížení nabídne také možnost filtrace a uložení na disk. Dle plánu by měl Firefox 53 vyjít 18. 4. 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 11:00 | Komunita

Členové a příznivci spolku OpenAlt se pravidelně schází v Praze a Brně. Fotky z pražských srazů za uplynulý rok si můžete prohlédnout na stránkách spolku. Příští sraz se koná už zítra 19. ledna – tentokrát je tématem ergonomie ovládání počítače – tzn. klávesnice, myši a další zařízení. Také budete mít příležitost si prohlédnout pražský hackerspace Brmlab.

xkucf03 | Komentářů: 0
17.1. 21:55 | Komunita

Nadace pro svobodný software (FSF) oznámila aktualizaci seznamu prioritních oblastí (changelog), na které by se měli vývojáři a příznivci svobodného softwaru zaměřit. Jsou to například svobodný operační systém pro chytré telefony, hlasová a video komunikace nebo softwarový inteligentní osobní asistent.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
17.1. 16:44 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.1. 15:33 | Komunita

V australském Hobartu probíhá tento týden konference linux.conf.au 2017. Na programu je celá řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.1. 10:20 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje bitmapovým (rastrovým) grafickým editorům ve Fedoře. V prvním dílu se věnuje editorům MyPaint, MtPaint, Pinta, XPaint, Krita a GIMP. V pokračování pak editorům GNU Paint (gpaint), GrafX2, KolourPaint, KIconEdit a Tux Paint.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.1. 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.1. 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (3%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 317 hlasů
 Komentářů: 24, poslední 17.1. 10:14
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporuje

    masožravá palma avatar 6.5.2007 15:55 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporuje
    Přečteno: 291×
    Mám vestavěnou grafickou kartu 82810E CGC [Chipset Graphics Controller], s ovladačem Intel 810. glxinfo |grep direct vypíše:
    libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x4b
    direct rendering: Yes
    Domnívám se, že tato chyba může být příčinou, proč mi fungují pokusy o 3D hry velice pomalu, jestli vůbec. Zajímalo by mě, co vlastně mi ovladač nepodporuje a zda by se to dalo nějak řešit. Zkoušela jsem Google i místní vyhledávání, ale nepodařilo se mi najít nic co by mě osvítilo. Systém: Mandriva 2007.0
    CPU: Pentium III, 731.057 MHz
    Paměť: 256 MB
    AGP řadič: 82810E GMCH [Graphics Memory Controller Hub], intel-agp (píši to sem protože to vypadá, že to má co dělat s grafikou) Předem děkuji za jakoukoliv odpověď. Pokud by byl potřeba nějaký log nebo další informace neváhejte říci, dodám. Nejvíce mě zajímá proč to nefunguje, a kde bych si o tom mohla najít něco dalšího. Jak vyřešit funkčnost je až na druhém místě a nikdy to nepůjde je také uspokojivá odpověď.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    andree avatar 6.5.2007 16:41 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    no hlavne i810 nie je nejak extra vykonna grafika, takze by som bol spokojny ak by mi fungoval crackattack/quake2 na tom :-)

    ten visual 0x4b by nemal byt problem, pise to vela ludom, ktori inak nemaju problemy... (myslim)

    kolko fps ti dava glxgears?
    masožravá palma avatar 6.5.2007 17:01 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    kolko fps ti dava glxgears?
    5-120 nejčastěji asi 60.

    To, že je karta nic moc, vím, jen chci znát důvod, proč mi tam píše zrovna tohle. Problémy byly s hrama - ppracer, jako testování gafiky, a potom jsem se snažila v cedeze pustit Thief, který bratrovi na horším počítači ve windows fungoval bez problémů.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    6.5.2007 19:27 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    Glxgears mi na ATI rage 128 (32 MB) - jedna z prvních karet co umí opengl vůbec dává 500 FPS. Takže se obávám že ti tvá karta (ovladače) neakcelerují pořádně vůbec :(.
    Baník pyčo!
    masožravá palma avatar 6.5.2007 20:57 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    Mě spíš než jestli mi karta bude akcelerovat zajímá co vlastně znamená ta hláška.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    6.5.2007 21:22 *
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    visual 0x4b ?

    to zjistis z xdpyinfo
    6.5.2007 21:27 *
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    3D driver claims to not support

    daval bych si to do souvislosti s nejakou pajpou a grafickym procesorem, co umi zpracovavat jen nejaky formaty dat - pocet bitu na barevny kanal a tak.
    Řešení 1× (masožravá palma (tazatel))
    masožravá palma avatar 7.5.2007 12:33 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    Díky,
    visual:
        visual id:    0x4b
        class:    TrueColor
        depth:    32 planes
        available colormap entries:    256 per subfield
        red, green, blue masks:    0xff0000, 0xff00, 0xff
        significant bits in color specification:    8 bits
    Moje karta zvládá direct rendering pouze v 16 bitové hloubce a vypadá to, že tohle se týká 32 bitové hloubky, kterou ta karta zvládnout prostě nemůže.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    7.5.2007 13:22 Samueli686 | skóre: 10 | blog: optimized_i686_archlinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    ked som uz narazil na tutu temu, tiez by som sa rad opytal. Mam intel915grafiku na doske v notebooku. Chcem sa opytat, ci ju mam radsej nastavit na 16bit alebo 24bit hlbku v /etc/xorg.conf. Vyzera, ze slape aj v 24 ok, glxgears je okolo 800FPS. O co by som prisiel keby som ju dal iba na 16bit a co by som ziskal?
    masožravá palma avatar 7.5.2007 13:30 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    Pravděpodobně bys to okem nepoznal. Malé snížení počtu barev, možná malé zrychlení, ale spíš by si některé hry stěžovaly, že potřebují vyšší barevnou hloubku. Nech to tak jak to máš. Vypadá to, že ti to chodí celkem dobře.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    7.5.2007 13:45 Samueli686 | skóre: 10 | blog: optimized_i686_archlinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    o hry mi ale vobec nejde, tie nehram, naozaj iba pozeram filmy a robim si pracu na notebooku
    masožravá palma avatar 7.5.2007 14:09 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    V tom případě si myslím, že to vůbec nepoznáš.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    7.5.2007 14:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    V pripade barevnych prechodu v aplikacich, ktere si neinstaluji vlastni paletu to poznat IMHO je.
    7.5.2007 19:45 *
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    no nevim jak intel ale vetsina tech drazsich -- rozumej ne-embeded -- grafik interne jedou v 32 a pak to na vystupu prevadi. jediny o co jde je kolika bitovy je depth buffer a nejaky ty dalsi vektorovy veliciny ale o to si zada aplikace pri inicializaci. ovlivnit to muze snad jen sirka alfa kanalu a to kdo vi jestli.
    7.5.2007 16:36 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    Toto mi to take delalo na notebooku(i915), a jak jsem postupne updatoval mesu a drm tak se to odstranilo ale obevila se nova hlaska :
    $ glxgears
    do_wait: drmWaitVBlank returned -1, IRQs don't seem to be working correctly.
    Try running with LIBGL_THROTTLE_REFRESH and LIBL_SYNC_REFRESH unset.
    4275 frames in 5.0 seconds = 854.947 FPS
    $
    A te jsem se zbavil zakomentovanim :
    Section "Extensions"
        Option "Composite" "Enable"
    EndSection
    
    v confu xek. Ted to slape v pohode, treba ti to taky pomuze. Moje verze: "drm 1.1.0" a "i915 1.9.0 20070209"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.