abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    24.4. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 769 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu

    8.5.2007 13:54 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Přečteno: 276×

    Včera jsem si nainstalovat Quake 3 Arena, že se odreaguju před zkouškovým. Zjistil jsem ale, že mi nefunguje správně fullscreen. Pokud Quake spustím v okně, vše je v pořádku, ovšem ve fullscreenu se mi zobrazí jen malé okno v rohu o příslušné velikosti dle nastaveného rozlišení hry.

    Quake hraju v 640x480 neboť na tom mém Radeonu 7500 bych si ve vyšších rozlišeních moc srandy s vysokou snímkovou frekvencí neužil. Když Q3A pustím v 1024x768, je zobrazení v pořádku a přes celou obrazkovku (logicky).

    • openSUSE 10.2
    • Linux 2.6.18.8-0.1
    • X.org 7.1.99.902
    • Quake 3 Arena 1.32b
    • Mesa DRI Radeon 20060327 AGP 1x x86/MMX/SSE2 TCL
    • OpenGL 1.3 Mesa 6.5.1

    Nevíte někdo, co s tím? V plném rozlišení se to hrát nedá a v okně to hrát nechci :-)

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.5.2007 13:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Máte Xka nastavena tak, aby podporovala fullscreen rozlišení té hry? Tipuju, že tomu selže změna rozlišení.
    8.5.2007 15:13 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Už se mi to podařilo vyřešit. Problém byl skutečně tam, jak říkáte. Chyběla rozlišení v konfiguraci X. Současně s tím jsem přišel na zajímavou věc -- pokud se zapne Xinerama, tak to aspoň u mně způsobí, že si KDE začne myslet, že běží v rozlišení 2304x1024 a tomu přizpůsobí velikost fontů. Quake v tomto rozlišení taktéž blbne. Můj xorg.conf teď vypadá následovně (citace částí):
    Section "Monitor"
      DisplaySize  305 229
      HorizSync    31-61
      Identifier   "Monitor[0]"
      ModelName    "LCD 15 inch"
      Option       "DPMS"
      VendorName   "IBM"
      VertRefresh  50-76
    EndSection
    
    Section "Device"
      BoardName    "Radeon LW"
      BusID        "1:0:0"
      Driver       "radeon"
      Identifier   "Device[0]"
      VendorName   "ATI"
      Option       "AGPFastWrite" "on"
      Option       "EnablePageFlip" "on"
      Option       "AGPMode" "4"
      Option       "RenderAccel" "on"
      Option       "BIOSHotkeys" "on"
      Option       "MergedFB" "true"
      # nasledujici moznosti jsou pro zapnuti nativni Xineramy
      #Option       "CRT2Position" "RightOf"
      #Option       "CRT2Hsync" "50-75"
      #Option       "CRT2VRefresh" "30-82"
      #Option       "MetaModes" "1024x768-1280x1024"
      #Option       "MergedNonRectangular" "true"
    EndSection
    
    Section "Screen"
      DefaultDepth 24
      SubSection   "Display"
            ViewPort  0 0
            Depth     24
            Modes     "1024x768" "800x600" "640x480"
      EndSubSection
      SubSection   "Display"
            ViewPort  0 0
            Depth     16
            Modes     "1024x768" "800x600" "640x480"
      EndSubSection
      Device       "Device[0]"
      Identifier   "Screen[0]"
      Monitor      "Monitor[0]"
    EndSection

    Quake teď funguje správně a běží na celé obrazovce. Mplayer mi fungoval správně vždy. Pro fullscreen je taky třeba mít zapnuté screen expansion v BIOSu.

    8.5.2007 15:18 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Ještě bych zapomněl -- zapnutím AGP 4x a FastWrites se mi zvýšil výkon natolik, že mi Quake v 1024x768@16 bit, detaily tak na 80% běží plynule s ~45 FPS, tudíž už tuhle celou věc nemusím řešit :-) Tomu říkám ironie.
    8.5.2007 14:26 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Co přehravani filmu v gmplayeru? Mam podobny problem, prehrava se v poradku, ale jak stisknu F pro fullscreen tak mam sice celou obrazovku pokrytou cernou barvou a uprostred film, ktery se nijak neroztahne, a sem-tam taky vidim "zbytky" pro prechodu na fullscreen. Tipoval bych to na chybu nekde vys, ne v quake nebo mplayeru. Muj soft:
    Gentoo
    2.6.19-suspend2-r3
    x11-base/xorg-x11  - 7.2
    mplayer : 1.0.20070427
    OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 915GM 20061017 x86/MMX/SSE2
    OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.5.2
    8.5.2007 20:31 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    No i ja se musim pochlubit a pomoct ostatnim co se s timto probleme setkaji: zase byl problem mezi zidli a klavesnici, konkretne v tom ze jsem v gmplayeru mel nastaveny na zobrazovani pres modul x11 misto gl2. s gl2 to jezdi uz v poradku.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.