abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 876 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: fglrx a vlastní rozlišení

    23.10.2007 22:19 Chloris | skóre: 2
    fglrx a vlastní rozlišení
    Přečteno: 502×
    Dá se, když používám proprietární ATI ovladače fglrx, nastavit nějak vlastní rozlišení? Konkrétně potřebuju 1200x900 @ 90 Hz. Zkoušel jsem si vygenerovat "modeline" a s fglrx ovladači to prostě nejede, úplně mi přijde, že to modelines ignoruje. Přitom s ovladačem "radeon" to funguje ok.

    Odpovědi

    28.10.2007 08:55 tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx a vlastní rozlišení
    Bohužel mám podobný problém, mám integrovanou x200. fglrx mi pracuje max do 1024x768. Zkoušel jsem cestou aticonfig nastavit požadované rozlišení 1360x768 a 1280x768 do xorg.conf se do dostalo ale monitor mi hlásí nepodporovaný režim a přitom to bez problémů pod WIN zvládne. Dolnil jsem i modeline o vygenerované hodnoty a pořád nic. Zřejmě dělám někde chybu. Pokud má někdo povědomí , jak vnutit fglrx driveru jiné rozlišení /např. výše uvedené/ nechť se podělí o zkušenost. díky.

    tomáš
    28.10.2007 09:28 Dan1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx a vlastní rozlišení
    Ja jsem nastavoval na fglrx rozliseni 1680x1050@60 a s monitorem Plug'n'play a to neslo. Pomohlo v klikacim nastaveni systemu rucne vybrat nejaky obecny LCD monitor s vyssim rozlisenim. Ale to zrejme zavisi na distribuci a jejich nastrojich (Kubuntu Gutsy).

    + Po rucni aktualizaci na novy ovladac od ATI uz pozna rozliseni i s Plug'n'play monitorem.
    28.10.2007 09:52 Zaphod | skóre: 37 | blog: zaphod_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx a vlastní rozlišení
    Pozrite sa na grep fglrx /var/log/Xorg.0.log. Pomocou ddc a EDID sa vytvoria modeline pre pripojený monitor. Ak nevyhovujú, treba:
    - nastaviť monitor ktorý nie je Plug'n'play
    - zakázať EDID a ddc info z monitora - v nvidia driveroch to je, v ATI neviem.
    28.10.2007 11:07 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: fglrx a vlastní rozlišení
    Poslušně hlásím, že na notebooku flgrx jede 1050x1400 @ 75Hz - ATI Radeon mobility X1400 (IBM R60).. 24bit hloubka barev, bez modeline... problém byl akorát s modulárním Xorg, nechtěl mi uznat číslo verze.. není ten problém HW-specific ?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.