abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
15.6. 22:44 | Zajímavý článek

Na blogu projektu NeoPG (GitHub), kryptografického softwaru vycházejícího z GnuPG, byly zveřejněny 4 příspěvky detailně popisující aktuální bezpečnostní problémy v GnuPG a souvisejících softwarových produktech. V prvním příspěvku je ukázáno, že je možné vytvořit zprávu, o které budou Earlybird, Evolution, Mutt nebo Outlook tvrdit, že jí dešifrovali a přitom ale zpráva vůbec zašifrována nebyla. V druhém příspěvku je popsána

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.6. 13:00 | Komunita

GamingOnLinux informuje, že počítačová hra Track Mania Nations Forever (Steam, Wikipedie) pro Windows je nově dostupná také jako snap. Stejně jako v případě winepaku a Flatpaku se k běhu hry používá překladová vrstva Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
14.6. 15:12 | Komunita

Tradiční setkání příznivců operačního systému Linux pod názvem Linux párty Teplice se bude konat v pátek 15. 6. 2018 v Hospůdce u černé Kočky od 18:00 hodin. Setkají se zde pamětníci příkazové řádky, vítáni jsou však i začínající uživatelé.

František Bublík | Komentářů: 12
14.6. 14:00 | Bezpečnostní upozornění

Intel potvrdil (INTEL-SA-00145) další bezpečnostní chybu ve svých procesorech. Jedná se o chybu CVE-2018-3665 s názvem LazyFP.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
14.6. 11:00 | Nová verze

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 153. brněnský sraz, který proběhne v pátek 15. června od 18:00 v restauraci U OSLŮ na ulici Sokolská 361/10. Pro zájemce proběhne krátké promítání z výletu do Černobylu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.6. 19:58 | Upozornění

Server lupa.cz rozebírá připravovanou reformu copyrightu v EU a dopad jejího článku 13, který dává internetovým platformám povinnost řešit autorské právo za vlastníky práv, což by v podstatě vedlo k automatizované cenzuře a konci internetu tak, jak ho známe dnes. Podobně v otevřeném dopise varují Vint Cerf, Tim Berners-Lee a jiní odborníci, Cory Doctorow upozorňuje na důsledky pro Wikipedii, nebo github na sdílení kódu.

marbu | Komentářů: 91
12.6. 16:00 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání verze 5.13 prostředí KDE Plasma. Přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání. Videoukázka na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 92
12.6. 11:11 | Zajímavý software

Byla vydána verze 1.8.0 svobodného softwaru Dilay pro 3D modelování technikou digitálního sochání (digital sculpting). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3. K dispozici je balíček (19,6 MB) ve formátu AppImage. Stačí nastavit právo na spouštění a spustit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
11.6. 16:55 | Zajímavý projekt

MojeFedora.cz představuje repozitář Flatpaku winepak, který si dává za cíl přinášet do Linuxu aplikace pro Windows v podobě Flatpaku. K běhu aplikací se používá překladová vrstva Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
11.6. 16:33 | Komunita

V rámci letních slev na GOG.com lze do středy 13. června do 15:00 získat počítačovou hru Ziggurat (Wikipedie) běžící také na Linuxu zdarma a bez DRM.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (23%)
 (4%)
 (7%)
 (3%)
 (11%)
Celkem 194 hlasů
 Komentářů: 33, poslední včera 23:59
    Rozcestník

    Dotaz: BSD Sockety a funkce select()

    1.7.2008 11:31 ext3fs
    BSD Sockety a funkce select()
    Přečteno: 1533×
    Dobry den,

    cely den se marne snazim rozbehnout jeden program, aby pracoval jako klient/server (lokalni socket). Program obslouzi jen prvniho klienta a druhy se k nemu vubec nepripoji.

    Nerad bych se priklanel k reseni pomoci podprocesu (fork(),...) a vlakna nepripadaji vubec v uvahu. Vim ze to musi jit nejak pomoci fce select(),ale proste se mi to nedari. Pripadne mi to jako bych pri spojeni (accept()) zapomel nebo si prepsal puvodni socket vytvoreny serverem...

    Pokud by nekdo vedel kde delam chybu velmi by mi to pomohlo. Uvadim zde kratky prikladna kterem sve kroky testuji.
    *********** server.c *************
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <errno.h>
    #include <string.h>
    #include <fcntl.h>
    #include <sys/types.h>
    #include <sys/socket.h>
    #include <sys/un.h>
    
    
    #define SOCK_PATH "socket"
    
    struct server_sock {
       int sock; /*socket serveru*/
       int sock_c[256]; /*klientske sockety*/
       int len; /*velikost vyhrazene pameti*/
       int t;
       int n; /*pocet klientskych socketu*/
       struct sockaddr_un local, remote;
    };
    
    struct server_sock create_sock(void);
    
    struct server_sock create_sock(void)
    {
    struct server_sock server;
    char str[100];
    
       if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       server.local.sun_family = PF_UNIX;
    
       strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH);
       unlink(server.local.sun_path);
    
       server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family);
    
       if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       if (listen(server.sock, 10) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       return(server);
    }
    
    int main(void)
    {
    struct server_sock server;
    char str[100];
    int i = 0, n;
    int sockn = 0;
    int len;
    int sock;
    fd_set sock_set;
    
       /*vytvoreni socketu*/
       server = create_sock();
    
       sock = server.sock;
    
       //tv.tv_sec = 3;
       //tv.tv_usec = 0;
    
       printf("Cekam na spojeni...\n");
    
       len = sizeof(server.remote);
    
       FD_ZERO(&sock_set);
       FD_SET(sock, &sock_set);
    
       while (1)
       {
           //FD_ZERO(&sock_set);
           //FD_SET(sock, &sock_set);
    
           for (i = 0; i < sockn; i++)
               FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set);
                 if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0)
           {
               fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno));
               close(server.sock);
               unlink(SOCK_PATH);
               exit(1);
           }
    
            if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set))
           {
               len = sizeof(server.remote);
    
               if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1)
               {
                   fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno));
                   close(server.sock);
                   unlink(SOCK_PATH);
                   exit(1);
               }
    
               FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set);
               server.n = sockn++;
    
               fprintf(stdout, "Connected.\n");
           }
    
           for (i = 0; i < sockn; i++)
           {
               if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set))
               {
                   n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0);
                   if (n <= 0)
                   {
                       fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno));
                       FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set);
                       close(server.sock_c[i]);
                       exit (1);
                   }
    
                   printf("DDD: send\n");
                   if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0)
                   {
                       fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno));
                       close(server.sock_c[i]);
                       exit (1);
                   }
               }
           }
           printf("go to back  - select\n");
       }
    
       close(server.sock);
       unlink(SOCK_PATH);
    
       return (0);
    }
    
    *************konec**************** 
    
    Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely.
    Dekuji za kazdou radu. 
    

    Odpovědi

    1.7.2008 17:11 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Prvý parameter funkcie select je počet popisovačov, ktoré sa majú kontrolovať (presnejšie maximálna hodnota zo všetkých popisovačov; keď je tam sock+1 tak sa kontrola skončí pri čísle sock+1 a ďalšie sa už nekontrolujú). Teda, ak má jeden popisovač hodnotu 1 a druhý 10, tak tam musí byť číslo 10.
    2.7.2008 01:31 Jirka P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Prvý parameter funkcie select je počet popisovačov
    jj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
    2.7.2008 12:56 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Tak jsem to nakonec zda se vyresil. Bylo potreba mit vice promennych pro decsriptory soketu nez jsem predpokladal. Prvni vznikly pri tvorbe socketu serveru, dalsi pro socket ktery slouzi pro naslouchani zda se nekdo nepripojil a dalsihc N pro sockety od klientu. Vse musi byt pomoci makra FD_SET zahrnuto do moziny discriptoru a zde jsem mel zrejme chybu.

    Dekuji vsem za rady :)
    2.7.2008 13:27 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Případně se zkuste podívat na poll() jako náhradu select(), jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
    2.7.2008 13:37 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Mne pride perhladnejsi select, ale kto ako chce. Este sa da najst pomoc v "man select_tut"
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    2.7.2008 13:52 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
    1. fork()
    2. pthread_create()
    3. poll()
    4. select()

    Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.