abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (12%)
     (27%)
     (38%)
     (23%)
    Celkem 26 hlasů
     Komentářů: 7, poslední dnes 22:24
    Rozcestník

    Dotaz: BSD Sockety a funkce select()

    1.7.2008 11:31 ext3fs
    BSD Sockety a funkce select()
    Přečteno: 1587×
    Dobry den,

    cely den se marne snazim rozbehnout jeden program, aby pracoval jako klient/server (lokalni socket). Program obslouzi jen prvniho klienta a druhy se k nemu vubec nepripoji.

    Nerad bych se priklanel k reseni pomoci podprocesu (fork(),...) a vlakna nepripadaji vubec v uvahu. Vim ze to musi jit nejak pomoci fce select(),ale proste se mi to nedari. Pripadne mi to jako bych pri spojeni (accept()) zapomel nebo si prepsal puvodni socket vytvoreny serverem...

    Pokud by nekdo vedel kde delam chybu velmi by mi to pomohlo. Uvadim zde kratky prikladna kterem sve kroky testuji.
    *********** server.c *************
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <errno.h>
    #include <string.h>
    #include <fcntl.h>
    #include <sys/types.h>
    #include <sys/socket.h>
    #include <sys/un.h>
    
    
    #define SOCK_PATH "socket"
    
    struct server_sock {
       int sock; /*socket serveru*/
       int sock_c[256]; /*klientske sockety*/
       int len; /*velikost vyhrazene pameti*/
       int t;
       int n; /*pocet klientskych socketu*/
       struct sockaddr_un local, remote;
    };
    
    struct server_sock create_sock(void);
    
    struct server_sock create_sock(void)
    {
    struct server_sock server;
    char str[100];
    
       if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       server.local.sun_family = PF_UNIX;
    
       strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH);
       unlink(server.local.sun_path);
    
       server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family);
    
       if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       if (listen(server.sock, 10) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       return(server);
    }
    
    int main(void)
    {
    struct server_sock server;
    char str[100];
    int i = 0, n;
    int sockn = 0;
    int len;
    int sock;
    fd_set sock_set;
    
       /*vytvoreni socketu*/
       server = create_sock();
    
       sock = server.sock;
    
       //tv.tv_sec = 3;
       //tv.tv_usec = 0;
    
       printf("Cekam na spojeni...\n");
    
       len = sizeof(server.remote);
    
       FD_ZERO(&sock_set);
       FD_SET(sock, &sock_set);
    
       while (1)
       {
           //FD_ZERO(&sock_set);
           //FD_SET(sock, &sock_set);
    
           for (i = 0; i < sockn; i++)
               FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set);
                 if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0)
           {
               fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno));
               close(server.sock);
               unlink(SOCK_PATH);
               exit(1);
           }
    
            if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set))
           {
               len = sizeof(server.remote);
    
               if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1)
               {
                   fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno));
                   close(server.sock);
                   unlink(SOCK_PATH);
                   exit(1);
               }
    
               FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set);
               server.n = sockn++;
    
               fprintf(stdout, "Connected.\n");
           }
    
           for (i = 0; i < sockn; i++)
           {
               if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set))
               {
                   n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0);
                   if (n <= 0)
                   {
                       fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno));
                       FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set);
                       close(server.sock_c[i]);
                       exit (1);
                   }
    
                   printf("DDD: send\n");
                   if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0)
                   {
                       fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno));
                       close(server.sock_c[i]);
                       exit (1);
                   }
               }
           }
           printf("go to back  - select\n");
       }
    
       close(server.sock);
       unlink(SOCK_PATH);
    
       return (0);
    }
    
    *************konec**************** 
    
    Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely.
    Dekuji za kazdou radu. 
    

    Odpovědi

    1.7.2008 17:11 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Prvý parameter funkcie select je počet popisovačov, ktoré sa majú kontrolovať (presnejšie maximálna hodnota zo všetkých popisovačov; keď je tam sock+1 tak sa kontrola skončí pri čísle sock+1 a ďalšie sa už nekontrolujú). Teda, ak má jeden popisovač hodnotu 1 a druhý 10, tak tam musí byť číslo 10.
    2.7.2008 01:31 Jirka P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Prvý parameter funkcie select je počet popisovačov
    jj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
    2.7.2008 12:56 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Tak jsem to nakonec zda se vyresil. Bylo potreba mit vice promennych pro decsriptory soketu nez jsem predpokladal. Prvni vznikly pri tvorbe socketu serveru, dalsi pro socket ktery slouzi pro naslouchani zda se nekdo nepripojil a dalsihc N pro sockety od klientu. Vse musi byt pomoci makra FD_SET zahrnuto do moziny discriptoru a zde jsem mel zrejme chybu.

    Dekuji vsem za rady :)
    2.7.2008 13:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Případně se zkuste podívat na poll() jako náhradu select(), jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
    2.7.2008 13:37 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Mne pride perhladnejsi select, ale kto ako chce. Este sa da najst pomoc v "man select_tut"
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    2.7.2008 13:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
    1. fork()
    2. pthread_create()
    3. poll()
    4. select()

    Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.