Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
*********** server.c ************* #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <errno.h> #include <string.h> #include <fcntl.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <sys/un.h> #define SOCK_PATH "socket" struct server_sock { int sock; /*socket serveru*/ int sock_c[256]; /*klientske sockety*/ int len; /*velikost vyhrazene pameti*/ int t; int n; /*pocet klientskych socketu*/ struct sockaddr_un local, remote; }; struct server_sock create_sock(void); struct server_sock create_sock(void) { struct server_sock server; char str[100]; if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1) { fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } server.local.sun_family = PF_UNIX; strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH); unlink(server.local.sun_path); server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family); if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1) { fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } if (listen(server.sock, 10) == -1) { fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } return(server); } int main(void) { struct server_sock server; char str[100]; int i = 0, n; int sockn = 0; int len; int sock; fd_set sock_set; /*vytvoreni socketu*/ server = create_sock(); sock = server.sock; //tv.tv_sec = 3; //tv.tv_usec = 0; printf("Cekam na spojeni...\n"); len = sizeof(server.remote); FD_ZERO(&sock_set); FD_SET(sock, &sock_set); while (1) { //FD_ZERO(&sock_set); //FD_SET(sock, &sock_set); for (i = 0; i < sockn; i++) FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set); if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0) { fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); exit(1); } if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set)) { len = sizeof(server.remote); if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1) { fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); exit(1); } FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set); server.n = sockn++; fprintf(stdout, "Connected.\n"); } for (i = 0; i < sockn; i++) { if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set)) { n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0); if (n <= 0) { fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno)); FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set); close(server.sock_c[i]); exit (1); } printf("DDD: send\n"); if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0) { fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock_c[i]); exit (1); } } } printf("go to back - select\n"); } close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); return (0); } *************konec**************** Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely. Dekuji za kazdou radu.
Prvý parameter funkcie select je počet popisovačovjj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
poll()
jako náhradu select()
, jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
fork()
pthread_create()
poll()
select()
Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).
Tiskni
Sdílej: