abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 15:11 | IT novinky

    Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nasazení Linuxu

    Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Nová verze

    Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    6.7. 23:44 | Nová verze

    Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    6.7. 19:44 | Komunita

    Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.7. 20:22 | Zajímavý software

    Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (27%)
     (7%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 367 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: BSD Sockety a funkce select()

    1.7.2008 11:31 ext3fs
    BSD Sockety a funkce select()
    Přečteno: 1618×
    Dobry den,

    cely den se marne snazim rozbehnout jeden program, aby pracoval jako klient/server (lokalni socket). Program obslouzi jen prvniho klienta a druhy se k nemu vubec nepripoji.

    Nerad bych se priklanel k reseni pomoci podprocesu (fork(),...) a vlakna nepripadaji vubec v uvahu. Vim ze to musi jit nejak pomoci fce select(),ale proste se mi to nedari. Pripadne mi to jako bych pri spojeni (accept()) zapomel nebo si prepsal puvodni socket vytvoreny serverem...

    Pokud by nekdo vedel kde delam chybu velmi by mi to pomohlo. Uvadim zde kratky prikladna kterem sve kroky testuji.
    *********** server.c *************
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <errno.h>
    #include <string.h>
    #include <fcntl.h>
    #include <sys/types.h>
    #include <sys/socket.h>
    #include <sys/un.h>
    
    
    #define SOCK_PATH "socket"
    
    struct server_sock {
       int sock; /*socket serveru*/
       int sock_c[256]; /*klientske sockety*/
       int len; /*velikost vyhrazene pameti*/
       int t;
       int n; /*pocet klientskych socketu*/
       struct sockaddr_un local, remote;
    };
    
    struct server_sock create_sock(void);
    
    struct server_sock create_sock(void)
    {
    struct server_sock server;
    char str[100];
    
       if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       server.local.sun_family = PF_UNIX;
    
       strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH);
       unlink(server.local.sun_path);
    
       server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family);
    
       if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       if (listen(server.sock, 10) == -1)
       {
           fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno));
           exit(1);
       }
    
       return(server);
    }
    
    int main(void)
    {
    struct server_sock server;
    char str[100];
    int i = 0, n;
    int sockn = 0;
    int len;
    int sock;
    fd_set sock_set;
    
       /*vytvoreni socketu*/
       server = create_sock();
    
       sock = server.sock;
    
       //tv.tv_sec = 3;
       //tv.tv_usec = 0;
    
       printf("Cekam na spojeni...\n");
    
       len = sizeof(server.remote);
    
       FD_ZERO(&sock_set);
       FD_SET(sock, &sock_set);
    
       while (1)
       {
           //FD_ZERO(&sock_set);
           //FD_SET(sock, &sock_set);
    
           for (i = 0; i < sockn; i++)
               FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set);
                 if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0)
           {
               fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno));
               close(server.sock);
               unlink(SOCK_PATH);
               exit(1);
           }
    
            if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set))
           {
               len = sizeof(server.remote);
    
               if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1)
               {
                   fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno));
                   close(server.sock);
                   unlink(SOCK_PATH);
                   exit(1);
               }
    
               FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set);
               server.n = sockn++;
    
               fprintf(stdout, "Connected.\n");
           }
    
           for (i = 0; i < sockn; i++)
           {
               if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set))
               {
                   n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0);
                   if (n <= 0)
                   {
                       fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno));
                       FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set);
                       close(server.sock_c[i]);
                       exit (1);
                   }
    
                   printf("DDD: send\n");
                   if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0)
                   {
                       fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno));
                       close(server.sock_c[i]);
                       exit (1);
                   }
               }
           }
           printf("go to back  - select\n");
       }
    
       close(server.sock);
       unlink(SOCK_PATH);
    
       return (0);
    }
    
    *************konec**************** 
    
    Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely.
    Dekuji za kazdou radu. 
    

    Odpovědi

    1.7.2008 17:11 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Prvý parameter funkcie select je počet popisovačov, ktoré sa majú kontrolovať (presnejšie maximálna hodnota zo všetkých popisovačov; keď je tam sock+1 tak sa kontrola skončí pri čísle sock+1 a ďalšie sa už nekontrolujú). Teda, ak má jeden popisovač hodnotu 1 a druhý 10, tak tam musí byť číslo 10.
    2.7.2008 01:31 Jirka P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Prvý parameter funkcie select je počet popisovačov
    jj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
    2.7.2008 12:56 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Tak jsem to nakonec zda se vyresil. Bylo potreba mit vice promennych pro decsriptory soketu nez jsem predpokladal. Prvni vznikly pri tvorbe socketu serveru, dalsi pro socket ktery slouzi pro naslouchani zda se nekdo nepripojil a dalsihc N pro sockety od klientu. Vse musi byt pomoci makra FD_SET zahrnuto do moziny discriptoru a zde jsem mel zrejme chybu.

    Dekuji vsem za rady :)
    2.7.2008 13:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Případně se zkuste podívat na poll() jako náhradu select(), jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
    2.7.2008 13:37 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Mne pride perhladnejsi select, ale kto ako chce. Este sa da najst pomoc v "man select_tut"
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    2.7.2008 13:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BSD Sockety a funkce select()
    Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
    1. fork()
    2. pthread_create()
    3. poll()
    4. select()

    Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.