Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.
Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
*********** server.c ************* #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <errno.h> #include <string.h> #include <fcntl.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <sys/un.h> #define SOCK_PATH "socket" struct server_sock { int sock; /*socket serveru*/ int sock_c[256]; /*klientske sockety*/ int len; /*velikost vyhrazene pameti*/ int t; int n; /*pocet klientskych socketu*/ struct sockaddr_un local, remote; }; struct server_sock create_sock(void); struct server_sock create_sock(void) { struct server_sock server; char str[100]; if ((server.sock = socket(PF_UNIX, SOCK_STREAM, 0)) == -1) { fprintf(stdout, "socket : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } server.local.sun_family = PF_UNIX; strcpy(server.local.sun_path, SOCK_PATH); unlink(server.local.sun_path); server.len = strlen(server.local.sun_path) + sizeof(server.local.sun_family); if (bind(server.sock, (struct sockaddr *)&server.local, server.len) == -1) { fprintf(stdout, "bind : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } if (listen(server.sock, 10) == -1) { fprintf(stdout, "listen on server socket : %s\n",strerror(errno)); exit(1); } return(server); } int main(void) { struct server_sock server; char str[100]; int i = 0, n; int sockn = 0; int len; int sock; fd_set sock_set; /*vytvoreni socketu*/ server = create_sock(); sock = server.sock; //tv.tv_sec = 3; //tv.tv_usec = 0; printf("Cekam na spojeni...\n"); len = sizeof(server.remote); FD_ZERO(&sock_set); FD_SET(sock, &sock_set); while (1) { //FD_ZERO(&sock_set); //FD_SET(sock, &sock_set); for (i = 0; i < sockn; i++) FD_SET(server.sock_c[i], &sock_set); if (select(sock + 1, &sock_set, NULL, NULL, NULL) < 0) { fprintf(stdout, "select : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); exit(1); } if (FD_ISSET(server.sock, &sock_set)) { len = sizeof(server.remote); if ((server.sock_c[sockn] = accept(server.sock, (struct sockaddr *)&server.remote, &len)) == -1) { fprintf(stdout, "accept : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); exit(1); } FD_SET(server.sock_c[sockn], &sock_set); server.n = sockn++; fprintf(stdout, "Connected.\n"); } for (i = 0; i < sockn; i++) { if (FD_ISSET(server.sock_c[i], &sock_set)) { n = recv(server.sock_c[i], str, 100, 0); if (n <= 0) { fprintf(stdout, "recv : %s\n",strerror(errno)); FD_CLR(server.sock_c[i], &sock_set); close(server.sock_c[i]); exit (1); } printf("DDD: send\n"); if (send(server.sock_c[i], str, n, 0) <= 0) { fprintf(stdout, "send : %s\n",strerror(errno)); close(server.sock_c[i]); exit (1); } } } printf("go to back - select\n"); } close(server.sock); unlink(SOCK_PATH); return (0); } *************konec**************** Omlouvam se za delku prikladu, ale pro nazornost jej posilam cely. Dekuji za kazdou radu.
Prvý parameter funkcie select je počet popisovačovjj, tam bude určitě chyba. Ještě bych se zamyslel nad těmi zakomentovanými řádky na začátku while cyklu, mylím, že by tam být měly (nezakomentované)
poll()
jako náhradu select()
, jeho použití mi připadá trochu přehlednější.
Když už jsme u těch osobních preferencí, tak z hlediska přehlednosti bych to seřadil asi takto:
fork()
pthread_create()
poll()
select()
Tedy o obou bych uvažoval až ve chvíli, kdy bych měl vážné důvody nepoužít samostatné procesy nebo thready a jen pro specifické služby (velmi rychlé vyřízení požadavku, nevadí serializace).
Tiskni
Sdílej: