Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Diskuse byla administrátory uzamčena.
FAQ: Proč byl uzamčen/smazán můj dotaz v Poradně?
Úlohou SW testera je vyhľadávať chyby.
Úlohou SW testera je vyhľadávať chyby a vyhľadávať ich čo najskôr.
Úlohou SW testera je vyhľadávať chyby,vyhľadávať ich čo najskôr a zaistiť ich nápravu.
To má napísané kolegyňa na stene pred sebou
Vo všeobecnosti zoberieš SW a jeho špecifikáciu a budeš zaradom prechádzať jednostlivé funkcionality a to kde sa špecifikácia líši od reality, označíš za bug. Ten sa zachytí do nejakého systému (bugzilla, PVCS,...) kde sa zaznamená v akej verzii, za akých okolností a pri akých dátach k problému prichádza. Bug sa priradí človeku, ktorý to má fixnúť. Môže nasledovať niekoľko výmien doplňujúciech otázok a odpovedí. Po nejakej dobe to developer fixne a tester overí či je to skutočne fixnuté. Pokiaľ ide o starší projekt, tak prvá polovica odpadá a len sa hrabeš v zozname bugov, ktoré už existujú resp. ich zadal niekto iný a ty len overuješ či boli fixnuté alebo nie.
Je vhodné ak tester skôr pozná praktickú stránku nasadenia SW než stránku programovania (to čo bude potrebovať sa na neho nalepí časom).
K tomu môže časom pribudnúť odhadovanie času na testovanie, rozhodovanie o tom čo sa fixne a čo nie, do ktorého releasu, definovanie funkcionality, ktorú by bolo vhodné doplniť, preberanie bugov od zákazníkov atď atď.
Môže to byť dosť psychicky náročné. Vyžaduje to pamäť, vytrvalosť a schopnosť komunikácie s ľuďmi.
Tiskni Sdílej: