Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Zdravím, snažím se vytvořit rychlý NAS založený na Openfileru. Můj config je 6-port NIC Intel based zapojený v bondingu 802.3ad módu oproti switch 3COM na kterém je 802.3ad na připojené porty nastaveno. Propustnost sítě je při testu:
c:\iperf>iperf -c 192.168.1.233 -w 512k -l 512k -r
------------------------------------------------------------
Server listening on TCP port 5001
TCP window size: 512 KByte
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
Client connecting to 192.168.1.233, TCP port 5001
TCP window size: 512 KByte
------------------------------------------------------------
[780] local 192.168.1.239 port 15069 connected with 192.168.1.233 port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[780] 0.0-10.0 sec 1.01 GBytes 867 Mbits/sec
[808] local 192.168.1.239 port 5001 connected with 192.168.1.233 port 42966
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[808] 0.0-10.0 sec 1.14 GBytes 981 Mbits/sec
Samba je 3.2.0 a nastavení v smb.conf,které dle všeho nejvíc oproti defaultu ovlivňuje rychlost přenosu je:
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
Version 1.01 ------Sequential Output------ --Sequential Input- --Random-
-Per Chr- --Block-- -Rewrite- -Per Chr- --Block-- --Seeks--
Machine Size K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP /sec %CP
renderdata 4048M 71591 98 457080 79 141652 30 56435 98 674488 63 688.0 1
------Sequential Create------ --------Random Create--------
-Create-- --Read--- -Delete-- -Create-- --Read--- -Delete--
files:max:min /sec %CP /sec %CP /sec %CP /sec %CP /sec %CP /sec %CP
10:102400:1024/1024 3663 64 +++++ +++ 4657 64 3771 68 +++++ +++ 4190 63
Kopíruji 3GB soubor na 4GB ramdisk ve WindowsXP 64-bit. Nepodařilo se mi dostat v read ze Samby více než 63MB/s a write více než 40MB/s. Přitom přes FTP to tlačí 118MB/s. NFS jsem zkoušel také ale více jak 40MB/s nedá, ale to může být implementací NFS pro Windows. Primárně bych rád použil Sambu.
Nemáte někdo zkušenost s podobným řešením skrze Sambu?
As far as I know, CIFS is a wordy protocol the reason is because it is a protocol originally designed not for many purposes.
The main reason of poor network throughput because when you open a file, is not a simple open, read, and close. It sends lots of TRANS2 packets and the same file open and close several times before reading the whole files, lot of other weird network operations such as NTFS data stream checks.
For small files, you probably see 3-10 times more packets transferred across the wire than the NFS. I think the performance difference may also depending on what type of file you are trying to open. For big files, (my very wild guess) you may see the performance difference converging to certain factor which is still more than NFS.
The difference is even more when you open a network directory.
Tiskni Sdílej: