V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
Ahoj! Jsem mile překvapen. že mi běží pod Wine Steamová verze CS 1.6. Potěšen už jsem ale méně, že je hra proti provozování na Win XP asi tak o 50 procent pomalejší. Čekal jsem sice, že nepoběží srovnatelně, ale také jsem doufal, že třeba při vykreslování přes "software" a rozlišení 640x480 pojede alespoň hratelně. To ale bohužel. Na závěr by asi taky nebylo od věci uvést parametry počítače:
P3- 733 MHz s 512 MB RAM a GK je Intel i815 (driver i810). Distro pak Debian Lenny s verzí Wine 1.0.1
glxgears hlásí vždy výsledek kolem 430 (snímků?).
Takže jsou zde nějaké skryté možnosti "tweakování" pro lepší chod CSka?
Tak softwarové funguje i ve win Ale pak to vypadá jako když to projelo nějakým pixelizačním filtrem Zvláštní je, že mi HL funguje naprosto suprově, ale CS 1.6 se mi seká.Jedi na OpenGL. Ve Wine jsem stíny vypnul. Driver mám i810. Je zde třeba i nějaký jiný ovladač? Jinak se asi smířím s tím, že mi CSko prostě nepojede
Tiskni Sdílej: