Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
[petr@soban ~]$ glxgears 14551 frames in 5.0 seconds = 2910.200 FPS 16879 frames in 5.0 seconds = 3375.800 FPS 18665 frames in 5.0 seconds = 3733.000 FPS 17899 frames in 5.0 seconds = 3579.800 FPS [petr@soban ~]$ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: NVIDIA Corporation server glx version string: 1.3 server glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_ARB_multisample client glx vendor string: NVIDIA Corporation client glx version string: 1.3 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIX_swap_group, GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_NV_float_buffer GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_ARB_multisample, GLX_ARB_get_proc_address OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation OpenGL renderer string: GeForce4 Ti 4200 with AGP8X/AGP/3DNOW! OpenGL version string: 1.4.0 NVIDIA 43.49 pokracuje.......
[mivi@vl2 mivi]$ glxgears 1676 frames in 5.0 seconds = 335.200 FPS 1860 frames in 5.0 seconds = 372.000 FPS X connection to :0.0 broken (explicit kill or server shutdown). [mivi@vl2 mivi]$ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: NVIDIA Corporation server glx version string: 1.3 server glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer client glx vendor string: NVIDIA Corporation client glx version string: 1.3 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIX_swap_group, GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_NV_float_buffer GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_ARB_get_proc_address OpenGL vendor string: NVIDIA CorporationZda se mi tech snimku/sec. celkem malo na to, ze je to TNT2 PRO, 32 MB. Nebo je to v poradku? Diky za odpoved.
Section "Module" Load "dbe" Load "extmod" Load "fbdevhw" Load "glx" Load "record" Load "freetype" Load "type1" EndSection
Tiskni Sdílej: