abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
dnes 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
včera 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 26
včera 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 925 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: posílání zvuku realtime mezi pc

    14.4.2009 22:34 Matlák
    posílání zvuku realtime mezi pc
    Přečteno: 531×
    Dobrý den.. Mám takový dotaz, existuje nějaký software pro commandline co by mi tohle umožnil? Zkoušel jsem prosté "nc xx.xx.xx.xx 1234 < /dev/dsp" ale to nějak nefunguje, přitom třeba video z webkamery takto odesílat jde..

    Používám hodně jack, takže jsem zkoušel netjack a taky mizerný výsledek... Potřebuju minimální latenci, na LAN, nezáleží mi příliš na přenosové rychlosti.. Ale uvítal bych malou náročnost na CPU..

    Jestli nic podobného neznáte, tak se asi pustím do vlastního programu..

    Odpovědi

    14.4.2009 23:21 dustin | skóre: 61 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc

    První stroj:

    arecord -f cd -D plughw:0 | netcat druhystroj 55555

    Druhý stroj:

    netcat -l -p 55555 | aplay -f cd -D plughw:0

    Nebo rozchodit pulseaudio.

    14.4.2009 23:33 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc
    Tohle jsem vyzkoušel a funguje to dobře, díky za tip.

    Jen bohužel na tom stroji ze kterého chci vysílat běží jackd a ten nepustí arecord k hardwaru.. Když jackd shodím tak to jede, ovšem ta latence je alespoň 100-200ms podle sluchu.. já bych potřeboval tak 20 ms :-) (jackd má latenci 10 ms)...
    15.4.2009 10:28 dustin | skóre: 61 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc

    10 ms bylo po síti přes netjack?

    Zkusil bych následující:

    * jackd si určitě nastavuje nižší buffer alsy, aby snížil latenci (parametr p?). Zvukovka pak zpracovává kratší bloky dat mezi přerušeními, tedy nižší latence. Zkus v arecord/aplay jít dolů s parametrem -F. arecord -v -F 1 použije/vypíše minimální periodu, kterou ovladač zvukovky dovolí, ale to již asi bude po síti házet xruny.

    * Zvol frekvenci, která je nativní pro zvukovku, aby plugin plug (viz plughw) nemusel převádět vzorkovací frekvenci - další výrazná latence, nelze nijak zkrátit. To -f cd je 44,1kHz, spoustu zvukovek jede jen na 48kHz, tedy plug konvertuje filtrem o délce několika stovek vzorků.

    * Zkus snížit MTU síťovky, aby měla komunikace co nejnižší latenci (hádám)

    * Možná má netcat nějaké čudlíky pro snížení bufferů - tedy latence, to chce zjistit.

     

    15.4.2009 11:25 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc

    Moje experimenty vedly k nastavení na 44,1kHz, jiná frekvence zatěžovala výrazně CPU (tedy pravděpodobně k převzorkování docházelo) teď pracuju na vlastním transportním programu v C.

    Netjack se mi nepodařilo rozchodit, ovšem vím že samotný jack pracuje se snímky dlouhými pár set vzorků... mám nastaveno 512 a to dává zpoždění zhruba 12ms při 44,1kHz vzorkování. Množství vzorků můžu i zmenšit, ale myslím že když bude zpoždění 12ms na pc 10ms na síti a 12ms na druhém pc tak to nebude tak hrozná ozvěna.. uvidíme.

    Každopádně používání netjacku mi připadá zbytečně komplikované, píšu program který nevyžaduje žádné úpravy jackd a připojí se prostě jako další jack klient, otevře port a připraví si buffer odpovídající velikosti snímku.. Je to jednoduché ale vyžaduje to přesně stejné nastavení jackd na obou strojích, ovšem to není velký problém..

    16.4.2009 00:06 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc
    Tak jsem ten program dopsal, má to 617 řádků v čistém C a funguje skvěle...jen na localhostu :-D

    Když ten program spustím přes síť tak sice latence je kolem 30-40ms, ale dochází k nepravidelným výpadkům dlouhým 150-200 vzorků (podivné když snímky mají přesně 512..) které činí zvuk neposlouchatelným..

    Jinak to generuje datový tok asi 4MB/s a přes loopback jede zvuk bez jediného zádrhu.. Zátěž okolo 10% (server i klient na jednom stroji) na AthlonXP 3200+
    Asi se pokusím tam udělat nějaký doublebuffering nebo tak.. a nebo si prostě koupím 10m audio kabel :-)
    16.4.2009 10:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc
    A zkrátil jste také buffery TCP?
    22.5.2009 01:27 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc

    Dneska jsem se k tomu vrátil :-D

    Zjistil jsem že nastavení velikosti bufferu socketu na celkové "roztrhání" zvuku nemá vliv, ovšem taky jsem zjistil že mám zásadní problém v návrhu. Připojení z jiného stroje po LANce totiž roztrhá i zvuk lokálního zdroje (jiného jack serveru) běžícího přes loopback (po jeho odpojení se zvuk vrátí do normálu).

    Je to asi klasický problém fronty, pravděpodobně ztrácím data, a nebo se program příliš zasekává na zámcích.. Ale kabel jsem ještě nekoupil :-) uvidíme

    16.4.2009 08:58 marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc

    Dobry den.

    Docela jsem si hral s pulseaudio.

    Pouzivam pri prehravani filmu na notebooku prenos zvuku na router, ke kteremu mam pripojeny hrozen zesilovacu s bednama, bednicek a sluchatek.

    Na notebooku mam akorat plugin pro alsu:

    #>cat .asoundrc

    pcm.!default {
            type plug
            slave.pcm "pulse"
            }
    pcm.pulse {
        type pulse
    }
    ctl.pulse {
        type pulse
    }

    #>cat .pulse/client.conf

    default-server = 123.123.123.123

    Potom vsechno co umi pouzit alsu, muze mit zvuk uneseny na server.

    Na serveru musi byt rozchozene pulse a musi mit nacteny module-native-protocol-tcp + vyresenou autorizaci (bud pulse-cookie stejne jako na klientovi nebo vyplou)

    Jine reseni je pulse + module-esound-protocol-tcp

    Potom vsechno co umi pouzit esd, muze mit zvuk uneseny na server.

    Dalsi reseni je mit pulse server rozjety i na klientovy a nechat si zvuk predavat mezi serverama. K serveru na klientovi se da pripojovat pomoci module-native-protocol-unix nebo module-esound-protocol-unix.

     

     

    Samozrejme na to, na co to pouzivam, jsem latenci nikdy nemusel neresit (takze ani netusim jaka muze byt. www.pulseaudio.org: PulseAudio is intended to provide lower latency than the software mixers dmix and esd ).

    marek

    16.4.2009 09:53 dustin | skóre: 61 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc

    Takže na routeru máš pulseaudio server? Zajímavé, jaký typ routeru používáš? Ještě podporu pulseaudia na windows jako klient (nebo to již jde?) a můžeme mít centrální síťovou "zvukovku" v routeru.

    16.4.2009 11:00 marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc

    Muj "router " je amd64.

    Krome toho, ze routuje, tak na nem jeste permanentne bezi asterisk, apache, sendmail s antispamem a desktop.

    Router jsem to nazval, protoze z toho je jasne, ze bezi nonstop.

    Narocnost pulse na tomto zeleze je na hranici smysluplne meritelnosti.

    Marek

    16.4.2009 11:08 dustin | skóre: 61 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc

    Aha, diky za info. Myslel jsem, ze je to nejaka krabicka typu Asus WL500 apod.

    16.4.2009 11:39 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc
    Nevím, jak je na tom pulseaudio teď, ale před rokem nebylo na slabých strojích (Pentium MMX na 200 MHz) použitelné.
    16.4.2009 11:43 dustin | skóre: 61 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posílání zvuku realtime mezi pc

    Díky, toho jsem se trochu obával. Nenadělám nic :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.