abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
7.12. 21:21 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:44 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu herní mini konzole a multimediálního centra RetroEngine Sigma od Doyodo. Předobjednat ji lze již od 49 dolarů. Požadovaná částka 20 000 dolarů byla překonána již 6 krát. Majitelé mini konzole si budou moci zahrát hry pro Atari VCS 2600, Sega Genesis nebo NES. Předinstalováno bude multimediální centrum Kodi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
7.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 4.7 redakčního systému WordPress. Kódové označením Vaughan bylo vybráno na počest americké jazzové zpěvačky Sarah "Sassy" Vaughan. Z novinek lze zmínit například novou výchozí šablonu Twenty Seventeen, náhledy pdf souborů nebo WordPress REST API.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
6.12. 12:00 | Zajímavý projekt

Projekt Termbox umožňuje vyzkoušet si linuxové distribuce Ubuntu, Debian, Fedora, CentOS a Arch Linux ve webovém prohlížeči. Řešení je postaveno na projektu HyperContainer. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
6.12. 11:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2016-8655 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Chyba se dostala do linuxového jádra v srpnu 2011. V upstreamu byla opravena minulý týden [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 803 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Fglrx a 3D akcelerace s ATI

21.4.2009 14:35 Dušan Renát | skóre: 4
Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Přečteno: 1113×
Zdravím,

pokouším se rozjet 3D akceleraci na mém Debianu lenny s verzí jádra 2.6.26-2-686. Nainstaloval jsem balíky související s fglrx (fglrx-driver) a všechno proběhlo v pořádku, ale 3D grafika byla pořád emulovaná procesorem. Pak jsem se někde dočetl, že tenhle balík obsahuje podporu jen 2D akcelerace a že pro 3D je potřeba jej přeložit. Tak jsem nainstaloval balík fglrx-source a pomocí module-assistant jsem to přeložil (aspoň co já můžu říct). Vypadá to, že to modul skutečně přeložilo, protože od té doby mi 3D grafika nejede vůbec. Když spustím nějakou 3D hru (testuju to na Tux Racerovi), není vidět skoro nic, jako špatně naladěná televize, nebo jako když do video paměti sypete náhodný data. Zkusil jsem přeinstalovat balíky s fglrx-driver a nepomohlo. Nejsem si jistej, v jakém jsem teď s těma ovladačema stavu, ani co bych měl zkontrolovat, a už vůbec ne, jak to rozjet. Zatím jsem Googlil (pár odkazů bylo i sem) a nic nepomohlo.

Mám ATI Mobility Xpress 200M na notebooku. Dál se spíš ptejte, nevím, co je relevantní. Díky za každou pomoc.

Dušan Renát

Odpovědi

21.4.2009 15:01 jj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Na tuto grafiku neni proprietalni fglrx ovladac vubec potreba. Opensource driver radeon funguje vcetne 2D 3D akcelerace. Vice v "man radeon".
21.4.2009 17:13 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Tak to vypadá, že jsem v tom ještě hlouběji než předtím. Odstranil jsem kompletně všechny fglrx a nainstaloval radeon. Nastavil jsem xorg.conf na hodnoty kdesi vyčtené na netu a akcelerace nejede. glxinfo dává "direct rendering: No". man radeon moc informací nedává. Modul radeon je načtený. xorg.conf vypadá takto:

Section "Module" Load "glx" Load "dri" EndSection

Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "kbd" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "acer" Option "XkbLayout" "us" EndSection

Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "synaptics" Option "HorizEdgeScroll" "no" Option "VertEdgeScroll" "no" EndSection

Section "Device" Identifier "Configured Video Device" Driver "radeon" EndSection

Section "Monitor" Identifier "Configured Monitor" EndSection

Section "Screen" Identifier "Default Screen" Monitor "Configured Monitor" EndSection

Section "DRI" Group "video" Mode 0660 EndSection

Jak mám dosáhnout toho, aby se rozjelo to direct rendering?
kozzi avatar 21.4.2009 17:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
zkus to prosim priste dat do tagu pre aby se to dalo cist. Jinak vypada to vcelku ok, takze by ti to jed melo, zkos sem prilozot jako soubor /var/log/Xorg.0.log
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
21.4.2009 17:52 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Příloha:
Omlouvám se. Neuvědomil jsem si to a není tu možnost editovat příspěvky. Přikládám ten log.
21.4.2009 20:28 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Hmm, z nějakýho důvodu to DRI vypnulo. Tak pár rad ať se hnem.

1. Přesvěč se že všechno co začína fglrx je skutečně pryč ze systému, radši to potom resni abys neměl v paměti moduly. 2. Po startu systému se omocí lsmod přesvěč že máš nahraný moduly drm a radeon. 3. Ještě sem prosím hoď xorg.conf.
21.4.2009 20:30 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Tak koukám že nejsem s tím formátováním o moc lepší :-D Ten bod 3. zapomeň xorg.conf vypadá dobře.
21.4.2009 20:49 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
1) Všechno rozhodně není ze systému pryč, koukám, že různých fglrx zůstalo na disku hodně. Neznám ještě tolik Debiana, abych byl schopnej říct, co všechno patří k balíčkovacímu systému a kdovíčemu ještě. Důležitý je, že jádro nemá načtenej modul fglrx, jestli se nepletu, a to nemá.

2) radeon i drm se automaticky nenačínají, musím je nahrát ručně pomocí modprobe.

3) Jen nápad ... mám pocit, že jeden z balíků s fglrx říkal něco o jádře. Je možný, že se mi nějakým balíkem nainstalovalo jiný jádro, který umí jet s fglrx, ale ne s radeonem? A pokud ano, jak to zjistím a jak to napravím?
21.4.2009 21:24 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Ahoj, no nemyslel jsem doslova mazat všechno ručně, stačí to odstranit v balíčkovacím programu (dselect, aptitude) jestli ti něco leží ještě bokem nevadí. Jasně jadernej modul je jedna věc ale pak je taky myslím nějakej balík fglrx-glx a ten radši taky odinstalovat. Zkrátka pro sichr odinstalovat všechno s fglrx. Jinak asi teda používáš distribuční jádra, sám si je nekompiluješ, takže moduly drm a radeon tam budou, jenom jak píšeš se asi automaticky nenačítaj, to se dá později až to uchodíš vyřešit přidáním jejich jména do souboru /etc/modules. Teď vpohodě stačí že je nahodíš pomocí modprobe jak píšeš. Takže si nahodil tyhle dva moduly, restartoval Xka a jak? Mělo by být jedno jaký asi jádro použiješ, ale samozřejmě čím novější tím lepší, nevím teď přesně od kterýho jádra ta podpora pro tu tvoji atinu je. Já osobně jedu na 2.6.29 a unstable.
21.4.2009 21:29 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Ještě mě k tomu napadlo, že neuškodí když pro sichr reinstaluješ tyhle balíky: apt-get install --reinstall libgl1-mesa-dri libgl-mesa-glx libglu1-mesa
22.4.2009 10:52 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Tak jsem je přeinstaloval. Jo, a tz balíčky s fglrx už jsem měl všechny odstraněný. Myslel jsem, že se mě ptáš, jestli po nich něco někde nezůstalo, co by mohlo dělat problémy.
22.4.2009 10:58 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Ohledně jádra ... vždycky jsem byl zvyklej si jádro kompilovat sám, od Slacka až po Gentoo. Nějak jsem byl přesvědčenej, že Debian je právě takovej ten systém (i) pro začátečníky, kde člověk nemusí umět překládat jádro, aby mu to jelo. Že balíčkovací systém se o všechno postará. Takže na Debianu to nedělám a ani jsem nevěděl, že je to možný (tj. že si člověk může jádro překompilovat, aniž by rozhodil stav balíčkovacího systému nebo nějakou vnitřní konzistenci).
22.4.2009 11:29 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Jádro pak taky neinstaluješ přes make, ale pomocí kpkg. Mají na to v manuálu sekci.
make menuconfig, not war!
22.4.2009 19:00 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Ahoj s tím jádrem máš pravdu, ale samozřejmě Debian tě neochuzuje o možnost si korektně sestavit vlastní jádro a je to i celkem jednoduchý jak píše Lox, stačí ti make-kpkg včetně závislostí, kterej ti to jádro sestaví přímo do deb balíčku kterej si pak nainstaluješ. Přeci jen kdo by si nechtěl vytunit vlastní jádro :-D Zdrojáky jsou samozřejmě v repozitáři včetně Debianích patchů. Takže stačí dát instalovat balík linux-tree-2.6.xx, kterej ti dotáhne source jádra a patche, pak kernel-package kde je ten make-kpkg a pak už jednoduchý skriptík, který spustíš v /usr/src/linux...
#!/bin/sh
export PATCH_TO_KERNEL=yes
make-kpkg clean
make-kpkg --config=menuconfig --revision=Custom.1.0 kernel_image
a vyplivne ti to deb balíček tvýho jádra. Ale samozřejmě dost lidí volí pohodlí předkompilovanýho proč ne. A z pohledu tvýho aktuálního problému je zcela irelevantní jestli použiješ distribuční (rychlejší testování), nebo vlastní. Vlastní jádro by mohlo být z pohledu ATI karty zajímavý v případě že by sis drm a radeon moduly dokompilovával do staršího jádra ručně z gitu (poslední verze), pak je vlastní přeložený jádro výhodou páč máš spolu s tím i potřebný hlavičkový soubory a máš jistotu že je to kompilovaný stejnou verzi gccčka a tak.
kozzi avatar 22.4.2009 03:07 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Tak log rika ze se vubec nepokusil navazat spojeni s drm, coz je saptne a docela nechapu proc.Za druhe je tam videt ze se vubec nepokusil nahodit 3D a dokonce se snazi pouzivat starou architekturu ovlvadce.

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
22.4.2009 11:02 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
A nějaký nápad, jak aspoň odchytit nějaký hlášení, nebo jak zjistit, kde je chyba?

Ještě mě napadlo se kouknout na výstup dmesg, ten na téma radeonu říká:

[ 1514.823006] [drm] Initialized radeon 1.29.0 20080528 on minor 0

A to je vše.
kozzi avatar 22.4.2009 15:39 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
No tak ten tvuj xorg.conf je v podste k nicemu jelikoz se vubec nepouzije, coz by mohl byt duvod, takze ho zkus upravit nejak tkto:
Section "ServerLayout"                                                      
        Identifier     "Simple Layout"                                      
        Screen      0  "ati-Screen" 0 0                          
EndSection                                                                  


Section "Monitor"
        Identifier   "ati-Monitor"
        Option      "VendorName" "ATI Proprietary Driver"
        Option      "ModelName" "Generic Autodetecting Monitor"
        Option      "DPMS" "true"                              
EndSection                                                     

Section "Device"                                            
        Identifier  "ati-Device"
        Driver      "radeon"          
        Option          "AccelMethod" "exa"
        Option        "DRI"  "on"
EndSection

Section "Screen"
        Identifier "ati-Screen"
        Device     "ati-Device"
        Monitor    "ati-Monitor"
        DefaultDepth     24
EndSection

Section "DRI"
        Group        "video"
        Mode         0666
EndSection
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
vencour avatar 22.4.2009 16:20 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Příloha:

Takovej konfigurák mam zálohovanej já, pro inspiraci ...

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
22.4.2009 23:34 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Proč se vůbec nepoužije? Která je ta klíčová změna?
kozzi avatar 22.4.2009 23:58 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Section "ServerLayout"                                                      
        Identifier     "Simple Layout"                                      
        Screen      0  "ati-Screen" 0 0                          
EndSection
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
23.4.2009 11:47 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Tak to vypadá, že už to funguje. Díky moc všem, co mi pomohli.

Ještě takovej detail ... když dám glxinfo, zahlásí mí "Warning, xpress200 detected." Nechápu, proč tohle varování.
23.4.2009 11:59 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI

Čím myslíš že to bylo? inak to varování buď Google nebo mrknout do zdrojáků pokud ti to nedá spát, třeba tam k tomu bude nějakej zajímavej komentář.

23.4.2009 12:04 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Hm, tak nevím. Glxinfo dává "direct rendering: Yes", glxgears dávají okolo 980fps, ale s dost vysokým zatížením procesoru (mezi 33 a 66%). Když zapnu toho testovacího Tux Racera, menu už jede v pohodě (předtím se sekalo i menu), ale když spustím samotnou hru, mám okolo 2-3 fps a procesor vytíženej na 100%. Na něco jsme zřejmě zapomněli.
vencour avatar 21.4.2009 21:52 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI

Ať s Mandrivou nebo Gentoo jsem tu samou grafiku rozcházel spolehlivě, mam ji v r51e. Teď jedu taky na radeonu. Jako základ beru mít dobře nalinkovaný /usr/src/linux a nechat balíčkovací systém pracovat = nemusel jsem nic řešit ...

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
22.4.2009 10:54 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
V Gentoo jsem tuhle grafiku taky spolehlivě rozjel. Ale v Gentoo bylo všechno strašně pracný, zabralo to vždycky spoustu čtení manuálů ... proto jsem přešel na Ubuntu, a posléze na Debian, abych měl něco víc klikacího, kde se mi balíčkovací systém o všechno postará. Netušil jsem, že to bude ještě horší.
22.4.2009 19:23 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Jako promiň ale jestli jsi to uchodil v Gento tak ti je asi jasný, že v Debianu to musí chodit taky. Ten princip je pořád stejný. Jádro s podporou, příslušný moduly nahraný, drivery pro Xorg a správná verze Xorgu a správnej xorg.conf. Jestli to nejsi schopen v Debianu rozjet tak musíš mít obrovskou smůlu na nějak verze jádra nebo Xorgu. Jelikož jedeš na stable Debianu tak asi moc s tím upgrade na vyšší verze nenaděláš, maximálně nějaký to vlastní novější backportovaný jádro.
24.4.2009 10:18 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Glxinfo dává "direct rendering: Yes", glxgears dávají okolo 980fps, ale s dost vysokým zatížením procesoru (mezi 33 a 66%). Když zapnu toho testovacího Tux Racera, menu už jede v pohodě (předtím se sekalo i menu), ale když spustím samotnou hru, mám okolo 2-3 fps a procesor vytíženej na 100%. radeon je načtenej, drm taky, ale tomuhle já neříkám funkční akcelerace. Nemám ponětí, kam bych se měl ještě podívat nebo co zkusit změnit. Nějaké nápady?
kozzi avatar 24.4.2009 10:24 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
To je zvláštní, něco je zcela špatně. Oki tak napadají mě dvě věci, pošli sem ještě jednou teď tvůj /var/log/Xorg.0.log, třeba tam něco najdu. Za druhé zkoušel si se přihlásit do grafiky jako root. Jen tak ze srandy to zkus.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.4.2009 12:33 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Příloha:
Pod rootem se to chová stejně.
vencour avatar 24.4.2009 13:24 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI

Teď tam vidim radeon u vás v logu ... zarazilo mne fb modul, ale u sebe ho mam taky. Mimo to já zkoušim grafiku přes chromium, mam cca 50fps při běhu (=to mi stačí ke spokojenosti), video výstup používam xv. Ohledně verzí mam x11-base/xorg-server-1.5.3-r5, x11-base/xorg-x11-7.4, x11-drivers/xf86-video-ati-6.12.2, x11-proto/dri2proto-1.99.3, kernel 2.6.28-gentoo-r1.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
28.4.2009 16:40 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Nevím co je chromium a nevím, co znamená "video výstup používám xv" - nevím přesně, co to je, znám to jen z mplayeru.
vencour avatar 30.4.2009 12:58 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI

Co je chromium ...

# eix chromium
[U] games-action/chromium
     Available versions:  0.9.13.3 ~0.9.14 {mixer nls sdl}
     Installed versions:  0.9.12-r6(23:07:56 17.1.2009)(qt3 sdl vorbis)
     Homepage:            http://chromium-bsu.sourceforge.net/
     Description:         Chromium B.S.U. - an arcade game
a k video výstupu ...
$ mplayer -vo help
MPlayer SVN-r28450-4.1.2 (C) 2000-2009 MPlayer Team
CPU: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU     P8600  @ 2.40GHz (Family: 6, Model: 23, Stepping: 6)
Dostupná video rozhraní:
        xv      X11/Xv
        x11     X11 ( XImage/Shm )
        xover   General X11 driver for overlay capable video output drivers
        gl      X11 (OpenGL)
        gl2     X11 (OpenGL) - multiple textures version
        sdl     SDL YUV/RGB/BGR renderer (SDL v1.1.7+ only!)
        fbdev   Framebuffer Device
        fbdev2  Framebuffer Device
        svga    SVGAlib
        aa      AAlib
        caca    libcaca
        v4l2    V4L2 MPEG Video Decoder Output
        directfb        Direct Framebuffer Device
        dfbmga  DirectFB / Matrox G200/G400/G450/G550
        null    Null video output
        xvmc    XVideo Motion Compensation
        mpegpes MPEG-PES to DVB card
        yuv4mpeg        yuv4mpeg output for mjpegtools
        png     PNG file
        jpeg    JPEG file
        gif89a  animated GIF output
        md5sum  md5sum of each frame

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
24.4.2009 11:17 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Teď jsem koukal a i šachy z Gnome si berou 100% výkonu v "klidovým stavu". Ale nevím, jestli to má souvislost. Mohlo by, vzhledem k tomu, že jsou napsaný pod OpenGL, jestli se nepletu.
kozzi avatar 24.4.2009 15:52 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
tak jsem koukl na ten loh z Xek a je tam napsao ze se pouziva xaa akcelerace coz mi neni dost dobre jasne proc, mohlo by to mozna castecne zpusobovat potize, ale take to muze byt tim ze ta tva karta nenio jeste na 100% podporovana. Takze zkus do /etc/X11/xorg.conf do sekce Device pridat radek:
Option          "AccelMethod" "exa"
Restartovat Xka a uvidi jetsli se to nezlepsi
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.4.2009 21:06 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Toho jsem si taky všiml, ale to se týká 2D akcelerace nikoliv 3D, každopádně by to měl prubnout. Ovšem zaráží mne že to takhle hapruje když by tam ta podpora měla bejt. Hele nechceš přejít na unstable a prubnout novější jádro a knihovny beztak to máš určitě desktop? :-D Ono z pohledu vývoje ovladačů pro ATI je Lenny už dost fousatej :-D Škoda že sem někdo nepísne kdo má Lennyho a tuhle kartu jak mu to chodí.
30.4.2009 11:54 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Já myslel, že ten projekt svobodnejch ovladačů je nezávislej na distribuci, úplně samostatnej. Každopádně - ne, nechci přejít na unstable. Když už někam přejít, tak na jinou distribuci.
30.4.2009 11:51 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Žádná viditelná změna.
6.5.2009 19:12 Dušan Renát | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Tak pravděpodobně nefunguje ani 2D akcelerace. Screensaver si bere skoro třetinu procesorovýho času.
7.5.2009 14:00 NeoV | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Příloha:
Ahojte,

Mam integrovanu grafu ATI Radeon 3200HD a s fglrx som mal kopec problemov tak skusil som pouzit xorg.conf pastnuty vyssie v debate s Option "DRI" "true"

ale zial s tytmto optionom sa mi Xsy nerozbehnu... prikladam log..

vie niekto poradit ?
7.5.2009 15:13 NeoV | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Příloha:
Hmm tak som nahodil podla navodu najnovsi ovladac "radeonhd":

http://wiki.x.org/wiki/radeonhd%3AINSTALL

a aj tak je to to iste... :-(

7.5.2009 18:40 finn | skóre: 42 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
Pokud se nepletu, tak 3D akcelerace (povolovaná volbou DRI) v ovladači radeonhd ještě neexistuje (pro HD3200).
Užívej dne – možná je tvůj poslední.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.