abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 29
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 927 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: Fglrx a 3D akcelerace s ATI

    21.4.2009 14:35 Dušan Renát | skóre: 4
    Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Přečteno: 1116×
    Zdravím,

    pokouším se rozjet 3D akceleraci na mém Debianu lenny s verzí jádra 2.6.26-2-686. Nainstaloval jsem balíky související s fglrx (fglrx-driver) a všechno proběhlo v pořádku, ale 3D grafika byla pořád emulovaná procesorem. Pak jsem se někde dočetl, že tenhle balík obsahuje podporu jen 2D akcelerace a že pro 3D je potřeba jej přeložit. Tak jsem nainstaloval balík fglrx-source a pomocí module-assistant jsem to přeložil (aspoň co já můžu říct). Vypadá to, že to modul skutečně přeložilo, protože od té doby mi 3D grafika nejede vůbec. Když spustím nějakou 3D hru (testuju to na Tux Racerovi), není vidět skoro nic, jako špatně naladěná televize, nebo jako když do video paměti sypete náhodný data. Zkusil jsem přeinstalovat balíky s fglrx-driver a nepomohlo. Nejsem si jistej, v jakém jsem teď s těma ovladačema stavu, ani co bych měl zkontrolovat, a už vůbec ne, jak to rozjet. Zatím jsem Googlil (pár odkazů bylo i sem) a nic nepomohlo.

    Mám ATI Mobility Xpress 200M na notebooku. Dál se spíš ptejte, nevím, co je relevantní. Díky za každou pomoc.

    Dušan Renát

    Odpovědi

    21.4.2009 15:01 jj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Na tuto grafiku neni proprietalni fglrx ovladac vubec potreba. Opensource driver radeon funguje vcetne 2D 3D akcelerace. Vice v "man radeon".
    21.4.2009 17:13 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Tak to vypadá, že jsem v tom ještě hlouběji než předtím. Odstranil jsem kompletně všechny fglrx a nainstaloval radeon. Nastavil jsem xorg.conf na hodnoty kdesi vyčtené na netu a akcelerace nejede. glxinfo dává "direct rendering: No". man radeon moc informací nedává. Modul radeon je načtený. xorg.conf vypadá takto:

    Section "Module" Load "glx" Load "dri" EndSection

    Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "kbd" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "acer" Option "XkbLayout" "us" EndSection

    Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "synaptics" Option "HorizEdgeScroll" "no" Option "VertEdgeScroll" "no" EndSection

    Section "Device" Identifier "Configured Video Device" Driver "radeon" EndSection

    Section "Monitor" Identifier "Configured Monitor" EndSection

    Section "Screen" Identifier "Default Screen" Monitor "Configured Monitor" EndSection

    Section "DRI" Group "video" Mode 0660 EndSection

    Jak mám dosáhnout toho, aby se rozjelo to direct rendering?
    kozzi avatar 21.4.2009 17:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    zkus to prosim priste dat do tagu pre aby se to dalo cist. Jinak vypada to vcelku ok, takze by ti to jed melo, zkos sem prilozot jako soubor /var/log/Xorg.0.log
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    21.4.2009 17:52 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Příloha:
    Omlouvám se. Neuvědomil jsem si to a není tu možnost editovat příspěvky. Přikládám ten log.
    21.4.2009 20:28 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Hmm, z nějakýho důvodu to DRI vypnulo. Tak pár rad ať se hnem.

    1. Přesvěč se že všechno co začína fglrx je skutečně pryč ze systému, radši to potom resni abys neměl v paměti moduly. 2. Po startu systému se omocí lsmod přesvěč že máš nahraný moduly drm a radeon. 3. Ještě sem prosím hoď xorg.conf.
    21.4.2009 20:30 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Tak koukám že nejsem s tím formátováním o moc lepší :-D Ten bod 3. zapomeň xorg.conf vypadá dobře.
    21.4.2009 20:49 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    1) Všechno rozhodně není ze systému pryč, koukám, že různých fglrx zůstalo na disku hodně. Neznám ještě tolik Debiana, abych byl schopnej říct, co všechno patří k balíčkovacímu systému a kdovíčemu ještě. Důležitý je, že jádro nemá načtenej modul fglrx, jestli se nepletu, a to nemá.

    2) radeon i drm se automaticky nenačínají, musím je nahrát ručně pomocí modprobe.

    3) Jen nápad ... mám pocit, že jeden z balíků s fglrx říkal něco o jádře. Je možný, že se mi nějakým balíkem nainstalovalo jiný jádro, který umí jet s fglrx, ale ne s radeonem? A pokud ano, jak to zjistím a jak to napravím?
    21.4.2009 21:24 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Ahoj, no nemyslel jsem doslova mazat všechno ručně, stačí to odstranit v balíčkovacím programu (dselect, aptitude) jestli ti něco leží ještě bokem nevadí. Jasně jadernej modul je jedna věc ale pak je taky myslím nějakej balík fglrx-glx a ten radši taky odinstalovat. Zkrátka pro sichr odinstalovat všechno s fglrx. Jinak asi teda používáš distribuční jádra, sám si je nekompiluješ, takže moduly drm a radeon tam budou, jenom jak píšeš se asi automaticky nenačítaj, to se dá později až to uchodíš vyřešit přidáním jejich jména do souboru /etc/modules. Teď vpohodě stačí že je nahodíš pomocí modprobe jak píšeš. Takže si nahodil tyhle dva moduly, restartoval Xka a jak? Mělo by být jedno jaký asi jádro použiješ, ale samozřejmě čím novější tím lepší, nevím teď přesně od kterýho jádra ta podpora pro tu tvoji atinu je. Já osobně jedu na 2.6.29 a unstable.
    21.4.2009 21:29 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Ještě mě k tomu napadlo, že neuškodí když pro sichr reinstaluješ tyhle balíky: apt-get install --reinstall libgl1-mesa-dri libgl-mesa-glx libglu1-mesa
    22.4.2009 10:52 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Tak jsem je přeinstaloval. Jo, a tz balíčky s fglrx už jsem měl všechny odstraněný. Myslel jsem, že se mě ptáš, jestli po nich něco někde nezůstalo, co by mohlo dělat problémy.
    22.4.2009 10:58 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Ohledně jádra ... vždycky jsem byl zvyklej si jádro kompilovat sám, od Slacka až po Gentoo. Nějak jsem byl přesvědčenej, že Debian je právě takovej ten systém (i) pro začátečníky, kde člověk nemusí umět překládat jádro, aby mu to jelo. Že balíčkovací systém se o všechno postará. Takže na Debianu to nedělám a ani jsem nevěděl, že je to možný (tj. že si člověk může jádro překompilovat, aniž by rozhodil stav balíčkovacího systému nebo nějakou vnitřní konzistenci).
    22.4.2009 11:29 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Jádro pak taky neinstaluješ přes make, ale pomocí kpkg. Mají na to v manuálu sekci.
    make menuconfig, not war!
    22.4.2009 19:00 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Ahoj s tím jádrem máš pravdu, ale samozřejmě Debian tě neochuzuje o možnost si korektně sestavit vlastní jádro a je to i celkem jednoduchý jak píše Lox, stačí ti make-kpkg včetně závislostí, kterej ti to jádro sestaví přímo do deb balíčku kterej si pak nainstaluješ. Přeci jen kdo by si nechtěl vytunit vlastní jádro :-D Zdrojáky jsou samozřejmě v repozitáři včetně Debianích patchů. Takže stačí dát instalovat balík linux-tree-2.6.xx, kterej ti dotáhne source jádra a patche, pak kernel-package kde je ten make-kpkg a pak už jednoduchý skriptík, který spustíš v /usr/src/linux...
    #!/bin/sh
    export PATCH_TO_KERNEL=yes
    make-kpkg clean
    make-kpkg --config=menuconfig --revision=Custom.1.0 kernel_image
    
    a vyplivne ti to deb balíček tvýho jádra. Ale samozřejmě dost lidí volí pohodlí předkompilovanýho proč ne. A z pohledu tvýho aktuálního problému je zcela irelevantní jestli použiješ distribuční (rychlejší testování), nebo vlastní. Vlastní jádro by mohlo být z pohledu ATI karty zajímavý v případě že by sis drm a radeon moduly dokompilovával do staršího jádra ručně z gitu (poslední verze), pak je vlastní přeložený jádro výhodou páč máš spolu s tím i potřebný hlavičkový soubory a máš jistotu že je to kompilovaný stejnou verzi gccčka a tak.
    kozzi avatar 22.4.2009 03:07 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Tak log rika ze se vubec nepokusil navazat spojeni s drm, coz je saptne a docela nechapu proc.Za druhe je tam videt ze se vubec nepokusil nahodit 3D a dokonce se snazi pouzivat starou architekturu ovlvadce.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    22.4.2009 11:02 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    A nějaký nápad, jak aspoň odchytit nějaký hlášení, nebo jak zjistit, kde je chyba?

    Ještě mě napadlo se kouknout na výstup dmesg, ten na téma radeonu říká:

    [ 1514.823006] [drm] Initialized radeon 1.29.0 20080528 on minor 0

    A to je vše.
    kozzi avatar 22.4.2009 15:39 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    No tak ten tvuj xorg.conf je v podste k nicemu jelikoz se vubec nepouzije, coz by mohl byt duvod, takze ho zkus upravit nejak tkto:
    Section "ServerLayout"                                                      
            Identifier     "Simple Layout"                                      
            Screen      0  "ati-Screen" 0 0                          
    EndSection                                                                  
    
    
    Section "Monitor"
            Identifier   "ati-Monitor"
            Option      "VendorName" "ATI Proprietary Driver"
            Option      "ModelName" "Generic Autodetecting Monitor"
            Option      "DPMS" "true"                              
    EndSection                                                     
    
    Section "Device"                                            
            Identifier  "ati-Device"
            Driver      "radeon"          
            Option          "AccelMethod" "exa"
            Option        "DRI"  "on"
    EndSection
    
    Section "Screen"
            Identifier "ati-Screen"
            Device     "ati-Device"
            Monitor    "ati-Monitor"
            DefaultDepth     24
    EndSection
    
    Section "DRI"
            Group        "video"
            Mode         0666
    EndSection
    
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    vencour avatar 22.4.2009 16:20 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Příloha:

    Takovej konfigurák mam zálohovanej já, pro inspiraci ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    22.4.2009 23:34 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Proč se vůbec nepoužije? Která je ta klíčová změna?
    kozzi avatar 22.4.2009 23:58 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Section "ServerLayout"                                                      
            Identifier     "Simple Layout"                                      
            Screen      0  "ati-Screen" 0 0                          
    EndSection
    
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    23.4.2009 11:47 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Tak to vypadá, že už to funguje. Díky moc všem, co mi pomohli.

    Ještě takovej detail ... když dám glxinfo, zahlásí mí "Warning, xpress200 detected." Nechápu, proč tohle varování.
    23.4.2009 11:59 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI

    Čím myslíš že to bylo? inak to varování buď Google nebo mrknout do zdrojáků pokud ti to nedá spát, třeba tam k tomu bude nějakej zajímavej komentář.

    23.4.2009 12:04 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Hm, tak nevím. Glxinfo dává "direct rendering: Yes", glxgears dávají okolo 980fps, ale s dost vysokým zatížením procesoru (mezi 33 a 66%). Když zapnu toho testovacího Tux Racera, menu už jede v pohodě (předtím se sekalo i menu), ale když spustím samotnou hru, mám okolo 2-3 fps a procesor vytíženej na 100%. Na něco jsme zřejmě zapomněli.
    vencour avatar 21.4.2009 21:52 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI

    Ať s Mandrivou nebo Gentoo jsem tu samou grafiku rozcházel spolehlivě, mam ji v r51e. Teď jedu taky na radeonu. Jako základ beru mít dobře nalinkovaný /usr/src/linux a nechat balíčkovací systém pracovat = nemusel jsem nic řešit ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    22.4.2009 10:54 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    V Gentoo jsem tuhle grafiku taky spolehlivě rozjel. Ale v Gentoo bylo všechno strašně pracný, zabralo to vždycky spoustu čtení manuálů ... proto jsem přešel na Ubuntu, a posléze na Debian, abych měl něco víc klikacího, kde se mi balíčkovací systém o všechno postará. Netušil jsem, že to bude ještě horší.
    22.4.2009 19:23 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Jako promiň ale jestli jsi to uchodil v Gento tak ti je asi jasný, že v Debianu to musí chodit taky. Ten princip je pořád stejný. Jádro s podporou, příslušný moduly nahraný, drivery pro Xorg a správná verze Xorgu a správnej xorg.conf. Jestli to nejsi schopen v Debianu rozjet tak musíš mít obrovskou smůlu na nějak verze jádra nebo Xorgu. Jelikož jedeš na stable Debianu tak asi moc s tím upgrade na vyšší verze nenaděláš, maximálně nějaký to vlastní novější backportovaný jádro.
    24.4.2009 10:18 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Glxinfo dává "direct rendering: Yes", glxgears dávají okolo 980fps, ale s dost vysokým zatížením procesoru (mezi 33 a 66%). Když zapnu toho testovacího Tux Racera, menu už jede v pohodě (předtím se sekalo i menu), ale když spustím samotnou hru, mám okolo 2-3 fps a procesor vytíženej na 100%. radeon je načtenej, drm taky, ale tomuhle já neříkám funkční akcelerace. Nemám ponětí, kam bych se měl ještě podívat nebo co zkusit změnit. Nějaké nápady?
    kozzi avatar 24.4.2009 10:24 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    To je zvláštní, něco je zcela špatně. Oki tak napadají mě dvě věci, pošli sem ještě jednou teď tvůj /var/log/Xorg.0.log, třeba tam něco najdu. Za druhé zkoušel si se přihlásit do grafiky jako root. Jen tak ze srandy to zkus.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.4.2009 12:33 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Příloha:
    Pod rootem se to chová stejně.
    vencour avatar 24.4.2009 13:24 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI

    Teď tam vidim radeon u vás v logu ... zarazilo mne fb modul, ale u sebe ho mam taky. Mimo to já zkoušim grafiku přes chromium, mam cca 50fps při běhu (=to mi stačí ke spokojenosti), video výstup používam xv. Ohledně verzí mam x11-base/xorg-server-1.5.3-r5, x11-base/xorg-x11-7.4, x11-drivers/xf86-video-ati-6.12.2, x11-proto/dri2proto-1.99.3, kernel 2.6.28-gentoo-r1.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.4.2009 16:40 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Nevím co je chromium a nevím, co znamená "video výstup používám xv" - nevím přesně, co to je, znám to jen z mplayeru.
    vencour avatar 30.4.2009 12:58 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI

    Co je chromium ...

    # eix chromium
    [U] games-action/chromium
         Available versions:  0.9.13.3 ~0.9.14 {mixer nls sdl}
         Installed versions:  0.9.12-r6(23:07:56 17.1.2009)(qt3 sdl vorbis)
         Homepage:            http://chromium-bsu.sourceforge.net/
         Description:         Chromium B.S.U. - an arcade game
    
    a k video výstupu ...
    $ mplayer -vo help
    MPlayer SVN-r28450-4.1.2 (C) 2000-2009 MPlayer Team
    CPU: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU     P8600  @ 2.40GHz (Family: 6, Model: 23, Stepping: 6)
    Dostupná video rozhraní:
            xv      X11/Xv
            x11     X11 ( XImage/Shm )
            xover   General X11 driver for overlay capable video output drivers
            gl      X11 (OpenGL)
            gl2     X11 (OpenGL) - multiple textures version
            sdl     SDL YUV/RGB/BGR renderer (SDL v1.1.7+ only!)
            fbdev   Framebuffer Device
            fbdev2  Framebuffer Device
            svga    SVGAlib
            aa      AAlib
            caca    libcaca
            v4l2    V4L2 MPEG Video Decoder Output
            directfb        Direct Framebuffer Device
            dfbmga  DirectFB / Matrox G200/G400/G450/G550
            null    Null video output
            xvmc    XVideo Motion Compensation
            mpegpes MPEG-PES to DVB card
            yuv4mpeg        yuv4mpeg output for mjpegtools
            png     PNG file
            jpeg    JPEG file
            gif89a  animated GIF output
            md5sum  md5sum of each frame
    

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    24.4.2009 11:17 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Teď jsem koukal a i šachy z Gnome si berou 100% výkonu v "klidovým stavu". Ale nevím, jestli to má souvislost. Mohlo by, vzhledem k tomu, že jsou napsaný pod OpenGL, jestli se nepletu.
    kozzi avatar 24.4.2009 15:52 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    tak jsem koukl na ten loh z Xek a je tam napsao ze se pouziva xaa akcelerace coz mi neni dost dobre jasne proc, mohlo by to mozna castecne zpusobovat potize, ale take to muze byt tim ze ta tva karta nenio jeste na 100% podporovana. Takze zkus do /etc/X11/xorg.conf do sekce Device pridat radek:
    Option          "AccelMethod" "exa"
    
    Restartovat Xka a uvidi jetsli se to nezlepsi
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.4.2009 21:06 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Toho jsem si taky všiml, ale to se týká 2D akcelerace nikoliv 3D, každopádně by to měl prubnout. Ovšem zaráží mne že to takhle hapruje když by tam ta podpora měla bejt. Hele nechceš přejít na unstable a prubnout novější jádro a knihovny beztak to máš určitě desktop? :-D Ono z pohledu vývoje ovladačů pro ATI je Lenny už dost fousatej :-D Škoda že sem někdo nepísne kdo má Lennyho a tuhle kartu jak mu to chodí.
    30.4.2009 11:54 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Já myslel, že ten projekt svobodnejch ovladačů je nezávislej na distribuci, úplně samostatnej. Každopádně - ne, nechci přejít na unstable. Když už někam přejít, tak na jinou distribuci.
    30.4.2009 11:51 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Žádná viditelná změna.
    6.5.2009 19:12 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Tak pravděpodobně nefunguje ani 2D akcelerace. Screensaver si bere skoro třetinu procesorovýho času.
    7.5.2009 14:00 NeoV | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Příloha:
    Ahojte,

    Mam integrovanu grafu ATI Radeon 3200HD a s fglrx som mal kopec problemov tak skusil som pouzit xorg.conf pastnuty vyssie v debate s Option "DRI" "true"

    ale zial s tytmto optionom sa mi Xsy nerozbehnu... prikladam log..

    vie niekto poradit ?
    7.5.2009 15:13 NeoV | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Příloha:
    Hmm tak som nahodil podla navodu najnovsi ovladac "radeonhd":

    http://wiki.x.org/wiki/radeonhd%3AINSTALL

    a aj tak je to to iste... :-(

    7.5.2009 18:40 finn | skóre: 42 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fglrx a 3D akcelerace s ATI
    Pokud se nepletu, tak 3D akcelerace (povolovaná volbou DRI) v ovladači radeonhd ještě neexistuje (pro HD3200).
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.