abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 5
    dnes 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    včera 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (74%)
     (9%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 805 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    20.9.2009 14:33 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
    Přečteno: 395×

    Zdravím

    Hladám distro kde fungujú tieto dve hry v najnovších veziách: Warzone2100, Scorched3D.

    Myslím tým, že po nainštalovaní z repozitára sú funkčné na intel 4500MHD grafike. (Samozrejme z nižšími detailami)

    Skúšal som Mandrivu, Slackware, Ubuntu. Všade rovnaké problémy:

    Scorched3D: blbne zvuk, rozbytá grafika, nejdú textúry, hra padá

    Warzone2100: Čierna obrazovka, blbne zvuk, (hra ide len textúry niesu vydno)

    Sú to jediné dve hry ktoré pod linuxom hrávam ale žial posledný rok mi blbnú.

    Skúšal som aj kompilovanie ale kompilácia vyžaduje kopu knižníc a polovica z nich nieje v požadovanej verzii v repo.

    Pred rokom som ich na Mandrive bežne hrával.

    Debian mi nenájde sieťovku, takže som ho neskúšal.

    tomolc

    pocasienahorach.sk

    Odpovědi

    tsLnox avatar 20.9.2009 15:22 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
    A funguje ti vůbec 3D akcelerace? Měnit distro jen kvůli dvěma hrám je podle mě dosti mimo ;)
    20.9.2009 17:43 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    3D akcelerácia mi samozrejme funguje normálne. Ostatné hry šlapú. GLXgears síce dáva len 350FPS ale keďže všeci hovoria že to nieje test a že ej to v podstate bezvýznamný údaj tak si z toho ťažku hlavu nerobím.

    Aktuálne som zakotvil naMandriva 2010 RC. (iné distro mi nenašlo sieťovku LAN....) Mandriva mi celkom vyhovuje. Ale ani v 2009.1 to nešlo.

    Má možnosť to niekto odskúšať?

    tomolc

    pocasienahorach.sk
    wolf09 avatar 21.9.2009 15:05 wolf09 | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    ze glxgears funguje, neznamena, ze je zapnute 3d
    zkuste glxinfo|grep direct

    pokud to nejede, tak pouzijte proprietarni ovladace a ne ty co jsou v distribuci (hlavne u nvidi a ati)

    Zkusili jste to vypnout a znovu zapnout ?
    23.9.2009 21:52 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    direct rendering: Yes

    Pardon. Som zabudol uviesť túto informáciu už v otázke.

    Môže tie dve hry niekto otestovať?

    pocasienahorach.sk
    23.9.2009 21:34 Dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    Benchmark to není, výsledky se můžou velmi lišit, ale 350 FPS je už opravdu trochu mimo rozsah i na slabší kartě:) Tj. 3D akcelerace ti opravdu neběží vůbec a nebo blbě. Začni zmíněným glxinfo. Jinak Warzone2100 je velmi vybíravá hra, která běhá správně jen tam, kde se jí líbí. Scorched3D je ale obvykle bezproblémové.

     

    23.9.2009 21:58 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    Tu sú kompletné výpisy:

     bash-4.0$ glxinfo


    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
        GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample,
        GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
    client glx vendor string: SGI
    client glx version string: 1.4
    client glx extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
        GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
        GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
        GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
        GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
    GLX version: 1.2
    GLX extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
        GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_video_sync,
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group,
        GLX_EXT_texture_from_pixmap
    OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
    OpenGL renderer string: Mesa DRI Mobile Intel® GM45 Express Chipset GEM 20090712 2009Q2 RC3 x86/MMX/SSE2
    OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.5.1
    OpenGL shading language version string: 1.20
    OpenGL extensions:
        GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_fragment_program,
        GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
        GL_ARB_framebuffer_object, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture,
        GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_pixel_buffer_object,
        GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects,
        GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shading_language_120, GL_ARB_shadow,
        GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
        GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
        GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
        GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
        GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle,
        GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
        GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos,
        GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
        GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,
        GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract,
        GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_copy_texture,
        GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_framebuffer_object,
        GL_EXT_framebuffer_blit, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
        GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels,
        GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters,
        GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
        GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs,
        GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
        GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp,
        GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine,
        GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
        GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
        GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_texture_swizzle, GL_EXT_vertex_array,
        GL_EXT_vertex_array_bgra, GL_3DFX_texture_compression_FXT1,
        GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels,
        GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_envmap_bumpmap,
        GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_separate_stencil,
        GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_IBM_rasterpos_clip,
        GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate,
        GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_MESA_ycbcr_texture,
        GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent,
        GL_NV_point_sprite, GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle,
        GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1,
        GL_OES_read_format, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
        GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays

    72 GLX Visuals
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0xc8 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
    0xc9 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
    0xca 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
    0xcb 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow

     

     

    môj xorg.conf:

    # File generated by XFdrake (rev 256990)

    # **********************************************************************
    # Refer to the xorg.conf man page for details about the format of
    # this file.
    # **********************************************************************

    Section "ServerFlags"
        #DontZap # disable <Ctrl><Alt><BS> (server abort)
        AllowMouseOpenFail # allows the server to start up even if the mouse does not work
        #DontZoom # disable <Ctrl><Alt><KP_+>/<KP_-> (resolution switching)
    EndSection

    Section "Module"
        Load "dbe" # Double-Buffering Extension
        Load "v4l" # Video for Linux
        Load "extmod"
        Load "glx" # 3D layer
        Load "dri" # direct rendering
    EndSection

    Section "InputDevice"
        Identifier "Keyboard1"
        Driver "kbd"
        Option "XkbModel" "pc105"
        Option "XkbLayout" "sk"
        Option "XkbOptions" "compose:rwin"
    EndSection

    Section "InputDevice"
        Identifier "Mouse1"
        Driver "mouse"
        Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
        Option "Device" "/dev/input/mice"
    EndSection

    Section "InputDevice"
        Identifier "SynapticsMouse1"
        Driver "synaptics"
        Option "SHMConfig" "on"
    EndSection

    Section "Monitor"
        Identifier "monitor1"
        VendorName "Plug'n Play"
        ModelName ""
        HorizSync 29.5-48
        VertRefresh 60-62
       
        # Monitor preferred modeline (60.0 Hz vsync, 46.6 kHz hsync, ratio 16/9, 135 dpi)
        ModeLine "1366x768" 65.5 1366 1390 1406 1406 768 770 774 776 -hsync -vsync
       
        # TV fullscreen mode or DVD fullscreen output.
        # 768x576 @ 79 Hz, 50 kHz hsync
        ModeLine "768x576"     50.00  768  832  846 1000   576  590  595  630
       
        # 768x576 @ 100 Hz, 61.6 kHz hsync
        ModeLine "768x576"     63.07  768  800  960 1024   576  578  590  616
    EndSection

    Section "Device"
        Identifier "device1"
        VendorName "Intel Corporation"
        BoardName "Intel 810 and later"
        Driver "intel"
        Option "DPMS"
    EndSection

    Section "Screen"
        Identifier "screen1"
        Device "device1"
        Monitor "monitor1"
    EndSection

    Section "ServerLayout"
        Identifier "layout1"
        InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
        InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
        InputDevice "SynapticsMouse1" "SendCoreEvents"
        Screen "screen1"
    EndSection
     

    Za akékoľvek nápady budem vďačný.

    pocasienahorach.sk
    21.9.2009 16:08 xobot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    Windows XP. 

    ak chces linux, rozbehaj 3D akceleraciu na svojom oblubenom distre, nainstaluj WINE abo zaplat za Transgaming/Cedega.

    http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=6593

    23.9.2009 20:14 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    Ďakujem za radu.

    Kúpim si teda licenciu Windows 7 a premigrujem z Linuxu naspäť na Windows.

    tomolc

    pocasienahorach.sk
    tsLnox avatar 24.9.2009 10:02 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
    To byl doufám vtip
    26.9.2009 20:02 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

    hej

    pocasienahorach.sk
    24.9.2009 21:37 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
    ve fedore hraju obe hry bez problemu
    27.9.2009 18:47 MrPaveL | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
    a jakou máš grafiku? Já na ntb. s GMA965(x3100) mám úplně stejný problém(Warzone2100). btw. používám Arch/Testing repo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.