Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Ukážu Ti obecný postup, který je platformě nezávislý.
# mkdir /opt/java/packages # cd /opt/java/packages # wget jmf-2_1_1e-alljava.zip # unzip jmf-2_1_1e-alljava.zip
Musíš říct Javě, kde nalezne potřebné *.jar, lze využít např. Ant tj. vytvoříš si soubor build.xml
.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <project name="Hello" default="javac"> <property name="jmf_path" value="/opt/java/packages/JMF-2.1.1e/lib"/> <path id="jmf_lib"> <pathelement location="${jmf_path}/customizer.jar"/> <pathelement location="${jmf_path}/jmf.jar"/> <pathelement location="${jmf_path}/mediaplayer.jar"/> <pathelement location="${jmf_path}/multiplayer.jar"/> </path> <property name="jmf" refid="jmf_lib"/> <target name="javac"> <mkdir dir="./class"/> <javac srcdir="./src" destdir="./class"> <classpath path="${jmf}"/> </javac> </target> <target name="java"> <java classname="Hello" fork="true"> <classpath path="./class"/> <classpath path="${jmf}"/> </java> </target> </project>
Nyní můžeš projekt kompilovat a spouštět následujícím způsobem:
$ ls -l build.xml class src $ ant $ ant java
Tiskni Sdílej: