Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
[global] security = server workgroup = "Domain Users" password server = ............com log file = /var/log/samba/%m.log log level = 2 encrypt passwords = yes [share1] comment = Zdielany adresar path = /aaaa/bbbb valid users = user1,user2,user3 public = no writable = no printable = no guest ok = no
Toto je otazka skvor asi na devel maillist samba teamu ako tu. Je mozne, ze je to zbytocne... i ked napada ma jeden dovod... v sambe sa da robit mapovanie userov, resp pridat nejakemu userovi alias.. a mozno to je ten dovod, pre ktory sa overuje aj pouzivatel, ktory potencionalne nevyzera ako valid user i ked v konecnom dosledku je. Ale to je len moja domnenka.
Druhy, mozno rozumnejsi dovod je ten, ze pri pristupe na samba server s aktivovanou user level autentifikaciou sa pouzivatel overuje este pred tym, ako si klient realne vyziada prostriedok, na ktory chce pristupit. Keby sa dala direktiva "valid users" realizovat globalne v global sekcii, tak si myslim ze by overovanie identity neprebehlo.
Tiskni Sdílej: