Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Video : I420 rozlišení : 720*576 fps = 24.95 Audio : arawPovedlo se se mi vytvořit stream pomocí následující příkazu :
cvlc v4l2:///dev/video1:input=1 --input-slave=alsa:// --sout "#transcode{vcodec=h264,venc=x264,acodec=mpga,vb=2000,ab=128,audio-sync,sfilter=logo:marq,autio-sync,width=320,height=240}:duplicate{dst=std{acess=file,dst=$soubor},dst=std{access=http,mux=ts,dst=:8080}}" --marq-marquee "http://linuxdrak.pilsfree.cz/" --marq-position 9 --marq-size 16 --logo-file "logo.png" --logo-position 5 --logo-transparency 100
Výsledný stream má následující hodnoty :
Video : h264 2 mbit/s rozlišení : 320*240 fps = 25 Zvuk : mpga 128 kbit/sNevím, zda mám správně nastavené hodnoty, jde mi o to, aby výsledný stream byl kvalitní , ale přitom nebyl moc veliký. A zapoměl jsem na to, že se daný stream zárověn ukládá na disk. Zkoušel jsem pomocí přidat tento stream na www stránky pomocí : Kamera ve studiu Přiložím výpis z konzole :
VLC media player 1.0.6 Goldeneye
[0x989a018] dummy interface: using the dummy interface module...
[0x98ab628] main access out: creating httpd
x264 [info]: using cpu capabilities: MMX2 Cache64
x264 [info]: profile Main, level 5.1
x264 [info]: using SAR=1/1
x264 [info]: using cpu capabilities: MMX2 Cache64
x264 [info]: profile Main, level 5.1
Nebo to mám raději streamovat úplně jinak ?
Jenže mi to ztím funguje jen ve firefoxu a to ještě jen někdy.
Snad mě někdo pořádně nakopne, jak pokračovat.
Tiskni Sdílej: