Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Zdravím,
řeším na Debianu Squeeze problém se škálovatelností DejaVu Sans (truetype) fontu, ale problém se týká i jiných fontů. Ve zkratce jde o to, že mezi 12-14pt při 96dpi a 1280x1024 se zhruba zdvojnásobuje tučnost a u 13pt mám pocit, že jde o úplně jiné písmo. Víc asi napoví obrázky.
Rád bych měl to "tučnější" písmo i pro velikosti do 10pt, vynucení tučnosti u současného 10pt nevypadá moc pěkně. Je možné to nějakým nastavením fontconfigu zařídit? Dovedl bych si představit něco jako "vykresluj písma kvalitněji za cenu procesorového času".
Pokud zvýším DPI v .Xdefaults, posune se tato hranice dolů, na 11pt, takže to asi souvisí s rozlišením monitoru a se snahou "něčeho" zobrazení písem optimalizovat.
Díky.
Když se tak dívám na ty obrázky zblízka pod zoomem, je docela možné, že 14pt už je na hranici tučnosti pro 1280x1024, .. šlo by aspoň nějak vyhodit ten mezistupeň, ve kterém vypadá písmo skutečně otřesně?
Tak jsem zkusil po dlouhé době autohint a vypadá to o hodně lépe. Není to žádný skvělý převrat, některé znaky jsou deformované oproti větším velikostem (napr. šířka "p"), ale alespoň mezery mezi znaky jsou pěkné a výraznost všech písmen je přibližně stejná (bez autohintu vypadá např. "v" otřesně).
Tiskni Sdílej: