abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 26
včera 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.3. 20:56 | Pozvánky

V úterý 28. dubna se koná další Prague Containers Meetup. Přijďte si zopakovat, jak psát kvalitnější Dockerfile a jaké novinky a ulehčení přináší ansible-container, který vám umožní spravovat celý životní cyklus vašeho kontejneru. Místo konání: Concur, Bucharova 11, Praha-Stodůlky.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 922 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: Dynamická změna rozlišení virtuální konzole

    4.4.2012 15:37 selsky rozum | skóre: 4 | blog: Sedlakuv_blog | Praha
    Dynamická změna rozlišení virtuální konzole
    Přečteno: 366×
    Věděl by někdo jak změnit rozlišení určité virtuální konzole? Jde o systém s jádrem s podporou framebufferu v jádře (kernel mode setting - KMS). Nástroje jako fbset jsou údajně zastaralé a nespolupracují s rozhraním kernelu, pomocí vbetool se mi to také nepodařilo. Všechna doporučení, která jsem dosud našel popisují jen statické nastavení grafického režimu konzole během spouštění systému. Vzhledem k vlastnostem KMS by přeci mělo být možné mít pro každou konzoli zvláštní framebuffer a nevidím ani důvod, proč by změna rozlišení neměla být možná dynamicky, t.j. z příkazového řádku na již spuštěném systému.

    Odpovědi

    Prcek avatar 5.4.2012 10:24 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dynamická změna rozlišení virtuální konzole
    No podle toho co píšou třeba na ArchWiki - "Kernel Mode Setting (KMS) is a method for setting display resolution and depth in the kernel space rather than user space." - si myslím, že to asi pomocí userspace nástrojů jít nemůže. Alespoň ty návody popisují nastavení rozlišení jen při bootu jako parametry jádra (další třeba na Gentoo Wiki). Ale to jsou jen moje domněnky, co jsem našel na netu, třeba to někdo umí a poradí jak ;-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    5.4.2012 15:16 selsky rozum | skóre: 4 | blog: Sedlakuv_blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dynamická změna rozlišení virtuální konzole
    Jestliže správně chápu výraz "user space" jako část paměti, do které mohou uživatelské aplikace přistupovat přímo, pak to neznamená, že by nemělo být možné měnit grafický režim za běhu systému. Znamená to jen, že to musím udělat prostřednictvím rozhraní kernelu (voláním funkcí jádra) a to je hlavní účel KMS. T.j. dodržet zásadu, že přístup k hardwaru se uskutečňuje prostřednictvím kernelu. Pokud jsem to dobře pochopil, tak před zavedením KMS přistupoval Xserver ke grafickému výstupnímu zařízení přímo voláním funkcí jeho ovladače, obcházel tak kernel, musel mít práva roota a to je pochopitelně nežádoucí. Jestliže je i při použití KMS možné v Xwindow systému měnit rozlišení displeje dynamicky, nevidím žádný důvod, proč by to nemělo být možné pro kterýkoliv jiný software, třeba jako virtuální konzole. Dříve tomuto účelu sloužila utilita fbset ale ta momentálně končí chybou

    ioctl FBIOPUT_VSCREENINFO: Invalid argument.

    Což je zřejmě chybové hlášení kernelu, nejspíš způsobené změnou jeho rozhraní, které nástroj fbset nebyl dosud přizpůsoben. Takhle tomu zatím rozumím z toho, co jsem dosud kde vyčetl. Ptám se proto, zda někdo neví, zda již byl nebo bude vytvořena náhrada za fbset nebo jeho přizpůsobení aktuálnímu rozhraní jádra. Je ovšem taky možné, že to chápu úplně blbě a pak prosím o vysvětlení. Děkuji.
    8.4.2012 18:50 selsky rozum | skóre: 4 | blog: Sedlakuv_blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dynamická změna rozlišení virtuální konzole
    Co to co to? Nikdo nic? Přinejmenším jsem čekal, že se dozvím, jak to vlastně funguje. Tak to jsem asi v háji :-)
    8.4.2012 19:29 Lazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dynamická změna rozlišení virtuální konzole

    Vypadá to, že s odpovědností (volba rozlišení kernelem) přišel i strach (z dopadů při umožnění změny).

    Kernel mode-setting (KMS) shifts responsibility for selecting and setting up the graphics mode from X.org to the kernel. When X.org is started, it then detects and uses the mode without any further mode changes. This promises to make booting faster, more graphical, and less flickery. https://wiki.ubuntu.com/X/KernelModeSetting
    9.4.2012 12:08 selsky rozum | skóre: 4 | blog: Sedlakuv_blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dynamická změna rozlišení virtuální konzole
    Potíž je v tom, xserver X.org nemá se změnou rozlišení žádný problém. V nástrojích pro nastavení displeje ho můžu libovolně měnit. To znamená, že implementace rozhraní kernelu je funkční a X.org s ním umí pracovat. Ale nepodařilo se mi najít funkční nástroj, který by toto dokázal s virtuální konzolí :-(
    9.4.2012 21:12 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dynamická změna rozlišení virtuální konzole
    Když jsem se v tom před rokem hrabal, tak jsem došel k závěru, že na rozjeté virtuální konzoly nelze rozlišení měnit. Nejprve je nutné dealokovat všechny virtuální konzole navázané na daný frame buffer (případně je přepnout do VGA režimu), pak odpojit frame buffer, a pak vytvořit nový s jiným rozlišením. Tyto operace by se měly dát provést přes sysfs. Nicméně když jsem si s tím hrál, tak mi to nefungovalo. Ale mohlo to být tím, že jsem měl grafickou kartu v nedefinovaném stavu a měl to být poslední pokus, jak ji oživit bez rebootu. Podívejte se do jaderné dokumentace console/console.txt a fb/fbcon.txt.
    10.4.2012 03:12 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dynamická změna rozlišení virtuální konzole
    Zajimave, u klasickych fbdev zarizeni (nikoliv KMS) slo rozliseni za behu konzoli menit bez potizi (pres fbset a prislusne ioctl).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.